Με αφορμή την πρεμιέρα του «Εξηνταβελόνη» στο Εθνικό Θέατρο (22/12), σας θυμίζουμε ακόμη κάποιες παραστάσεις που παίζονται αυτήν την περίοδο και μας διακτινίζουν σε παλιότερες εποχές, με το κωμικό στοιχείο να δηλώνει πάντα «παρών».
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»
Δύστροπη η Μαρία Ναυπλιώτου; Κι όμως ναι. Γίνεται μια γυναίκα ατίθαση και ιδιαίτερα οξύθυμη ερμηνεύοντας την Κατερίνα στην περίφημη ερωτική κωμωδία του Σαίξπηρ που ανεβάζει ο Γιάννης Κακλέας. Όταν όμως ο Πετρούκιος (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος) αναλαμβάνει να την κάνει... αρνάκι, η εξημέρωση είναι εξασφαλισμένη. (Βρετάνια)
«Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία»
Ένα λαϊκό κορίτσι μεταμορφώνεται σε εκλεπτυσμένη αριστοκράτισσα στη ρομαντική κομεντί του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο, που ανεβαίνει με όρους υπερπαραγωγής από τον Αλέξανδρο Ρήγα, με τη Δήμητρα Ματσούκα επικεφαλής ενός 20μελούς θιάσου. Μαζί της οι Κώστας Κόκλας, Παύλος Χαϊκάλης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Μπέττυ Λιβανού, Χριστίνα Θεοδωροπούλου, Ορέστης Τζιόβας κ.ά. (Pantheon Theater)
«Δωδέκατη νύχτα»
Ρομαντικοί δούκες, μοιραίοι ναυαγοί, μεταμφιέσεις κι ερωτικά γαϊτανάκια σε μια εκκεντρικά μελαγχολική σκηνοθεσία που διχάζει το κοινό. «Ο έρωτας είναι πάνω και πέρα από τα φύλα»: μάλλον αυτό προασπίζεται ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζοντας με queer διαθέσεις την αμφίσημη ερωτική σαιξπηρική κωμωδία, με την Έμιλυ Κολιανδρή να ξεχωρίζει ως ανδρόγυνη Βιόλα. (Εθνικό Θέατρο)
«Ταρτούφος»
Σαν άλλος Γκάρι Όλντμαν στον «Κόμη Δράκουλα», ο Αιμίλιος Χειλάκης παίζει τον Ταρτούφο, έναν ψευτο-θεοσεβούμενο δαίμονα της απατεωνιάς, που εκμεταλλεύεται την οικογένεια του Οργκόν (Άλκις Κούρκουλος) μέχρι να τον πάρουν είδηση. Ένα «σκοτεινό» ανέβασμα της μολιερικής κωμωδίας με σπλάτερ φινάλε-αποκάλυψη. (Θέατρο «Τζένη Καρέζη»)
«Εξηνταβελόνης»
Δεν υπάρχει Σμυρνιός πιο τσιγκούνης από αυτόν! Αυτός ο πλούσιος, τσιφούτης χήρος βρίσκει το δάσκαλό του στο πρόσωπο του υπηρέτη του. Η ελληνική εκδοχή στον μολιερικό «Φιλάργυρο», το έργο που έγραψε ο Κωνσταντίνος Οικονόμου το 1816, σκηνοθετεί φέτος η Λίλλυ Μελεμέ, με τον Χρήστο Βαλαβανίδη στον επώνυμο ρόλο. (Εθνικό Θέατρο)
«Φαύστα»
Η αφασία του μικροαστού σατιρίζεται ανελέητα, ο δεκαπεντασύλλαβος στίχος αποδομείται σκανδαλιάρικα και ο Μποστ συνεχίζει, από το 1962, να μας παρασύρει στον ελληνικότατο σουρεαλισμό του. Στην παράσταση της Μάρθας Φριντζήλα ένας ωραίος θίασος, με την Ελένη Κοκκίδου κυρίαρχη, παίζει και άδει, έχοντας ως σημείο αναφοράς τα εξαίσια άσματα του Βασίλη Μαντζούκη. (Προσκήνιο)
Περισσότερες πληροφορίες
Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία
Μια ρομαντική ιστορία για την προσπάθεια ενός διανοούμενου στο Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε κυρία της υψηλής κοινωνίας χωρίς κανείς να υποψιάζεται τη λαϊκή καταγωγή της
Ταρτούφος ή Οι απατεώνες
Σύγχρονη προσέγγιση της κλασικής κωμωδίας για τον πανούργο Ταρτούφο, που με τις δολοπλοκίες του αναστατώνει τη ζωή της οικογένειας του εύπιστου Οργκόν.
Εξηνταβελόνης
Στην Πόλη του 1950 ο Εξηνταβελόνης, ένας πλούσιος χήρος με δύο παιδιά, έχει δύο μεγάλα πάθη, το χρήμα και τον έρωτά του για τη μικρή Εμινέ, την οποία αποφασίζει να παντρευτεί
Το ημέρωμα της στρίγγλας
Η αιθέρια Μ. Ναυπλιώτου σε κόντρα ρόλο ερμηνεύει την ατίθαση Κατερίνα και ο Β. Χαραλαμπόπουλος τον Πετρούκιο, που κάνει τα πάντα ώστε η στρίγκλα να γίνει αρνάκι
Δωδέκατη νύχτα
Ρομαντισμός, παγανισμός, μεταμφιέσεις με φόντο τη μυθική Ιλλυρία. Η Βιόλα φτάνει εκεί ναυαγός, μεταμφιέζεται σε αγόρι για να μπει στην υπηρεσία του δούκα Ορσίνο, του οποίου η αγαπημένη Ολίβια ερωτεύεται τελικά τη Βιόλα σαν αγόρι.
Φαύστα
Μια «απωλεσθείς» κόρη, που την καταπίνει ένα κήτος, ανθρωποφάγες γάτες, το ναυάγιο του «Τιτανικού» και ο χαμός του Καραϊσκάκη στην τρελή και αιχμηρή κωμωδία του Μποστ.