Από το κομοδίνο μας στη σκηνή

Θέλετε, αλλά δεν προλαβαίνετε να διαβάσετε τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας;

Από το κομοδίνο μας στη σκηνή

Θέλετε, αλλά δεν προλαβαίνετε να διαβάσετε τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας;

Από το κομοδίνο μας στη σκηνή - εικόνα 1
«Έγκλημα και τιμωρία»

Στο κομοδίνο σας κάνουν... παρέα το «Αναζητώντας το χαμένο χρόνο» του Προυστ με τους «Δαιμονισμένους» και το «Έγκλημα και τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι; Παρηγορηθείτε: θα τα δείτε στις σκηνές της Αθήνας. O Νίκος Διαμαντής διασκευάζει το πρώτο στο Σημείο, ο Θοδωρής Αμπαζής κι ένας… δαιμονισμένος 13μελής­ θίασος (Κ. Αβαρικιώτης, Δ. Ήμελλος, Γ. Νιάρ­ρος, Θ. Πάνου κ.ά.) μόλις ανέβηκαν στο Εθνικό, ενώ το τρίτο, έχοντας σαρώσει στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του «α», παίζεται ήδη με τεράστια επιτυχία για δεύτερη χρονιά στο Άνεσις.

Από το κομοδίνο μας στη σκηνή - εικόνα 2
«Δαιμονισμένοι»

Επίσης, στο θέατρο μεταφέρθηκαν το «1984» του Όργουελ (Νέο Θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου»), το μελλοντολογικό μυθιστόρημα-σταθμός για την πολιτική σκέψη του 20ού αιώνα που μίλησε πρώτο για τον «Μεγάλο Αδερφό», σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, η «Αναφορά στον Γκρέκο» του Καζαντζάκη (Γκλόρια), όπου ο Τάκης Χρυσικάκος ερμηνεύει όλα τα πρόσωπα και δύο μουσικοί «συνομιλούν» με τους πρωταγωνιστές, αλλά και το «Όνειρο ενός γελοίου» του Ντοστογιέφσκι (Μορφές Έκφρασης), ένας μονόλογος που εκφράζει την ανθρώπινη αγωνία για την αλήθεια και την ουσία της ζωής, σε σκηνοθεσία της Ά.Σ. Τζίμα με τον Θ. Κινδύνης στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Σοφία Φιλιππίδου δραματοποεί το «Καθώς ψυχορραγώ» του Φόκνερ (Οδού Κυκλάδων) μες στο Φεβρουάριο, ενώ στο «Ορλάντο» της Βιρτζίνια Γουλφ (Skrow), που είδαμε στην αρχή της σεζόν, ένα πλάσμα χωρίς τους συνηθισμένους ανθρώπινους περιορισμούς του γήρατος και του θανάτου ξεκινούσε τη ζωή του ως Άγγλος ευγενής κατά την ελισαβετιανή εποχή και έφτανε ως χειραφετημένη γυναίκα στον 20ό αιώνα με την Αμ. Καβάλη (σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη),

Από το κομοδίνο μας στη σκηνή - εικόνα 3
«Η δίκη του Κ.»

Στο Θέατρο Πόρτα, πάλι, γίνονται παράσταση η «Μύτη» του Γκόγκολ από τους Patari Project σε μια ανατρεπτική ανάγνωση της αλληγορικής ιστορίας με πρωταγωνιστή έναν άντρα ο οποίος ανακαλύπτει ότι η μύτη του έχει εξαφανιστεί από το πρόσωπό του, το «Μαύρο χιόνι» του Μπουλγκάκοφ σε σκηνοθεσία του Κ. Φιλίππογλου, σε μια παράσταση που αποτυπώνει με χιούμορ τη θέση του καλλιτέχνη σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς και η «Δίκη» του Κάφκα ως «Η δίκη του Κ.», όπου ο Θωμάς Μοσχόπουλος εστιάζει στο μαύρο χιούμορ και στη διάσταση του θεάτρου του παραλόγου που εντοπίζει στο έργο του Τσέχου συγγραφέα. Η «Δίκη» θα ανεβεί στα τέλη της σεζόν –σε άλλη διασκευή– από τον Δημήτρη Μυλωνά και στο θέατρο Οδού Κυκλάδων.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναφορά στον Γκρέκο

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 85 '

Με αφετηρία το έργο του Νίκου Καζαντζάκη, ένας ηθοποιός ερμηνεύει τον ίδιο τον συγγραφέα, ο οποίος συνομιλεί με ήρωες από τα βιβλία του.

Έγκλημα και τιμωρία

  • Διασκευή Μυθιστορήματος
  • Διάρκεια: 150 '

Εξαιρετικός ο Τ. Ιορδανίδης στο ρόλο του φτωχού φοιτητή Ρασκόλνικοφ, ο οποίος, θεωρώντας ότι είναι «υπεράνθρωπος», διαπράττει ένα έγκλημα, στην εντυπωσιακή παράσταση του Γεωργιανού διακεκριμένου σκηνοθέτη.

Η μύτη

  • Μαύρη Κωμωδία
  • Διάρκεια: 75 '

Μια ανατρεπτική ανάγνωση της αλληγορικής ιστορίας με πρωταγωνιστή έναν άντρα ο οποίος ανακαλύπτει ότι η μύτη έχει εξαφανιστεί από το πρόσωπό του.

Η δίκη του Κ.

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Ο βραβευμένος Θωμάς Μοσχόπουλος διασκευάζει τη «Δίκη» του Φραντς Κάφκα, εστιάζοντας στο μαύρο χιούμορ και στη διάσταση του θεάτρου του παραλόγου που εντοπίζει στο έργο του Τσέχου συγγραφέα.

1984

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 101 '

Μελλοντολογικό μυθιστόρημα-σταθμός για την πολιτική σκέψη του 20ού αιώνα, είναι εκείνο που μίλησε για τον «Μεγάλο Αδερφό», για διαρκείς πολέμους με πρόσχημα την ασφάλεια των πολιτών, για τηλεοθόνες και «αστυνομία της σκέψης».

Το όνειρο ενός γελοίου

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Ένας μονόλογος πάνω στην ανθρώπινη αγωνία για την αλήθεια και την ουσία της ζωής.

Μαύρο χιόνι - Το ημερολόγιο ενός μακαρίτη

  • Μαύρη Κωμωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Με βάση το αυτοβιογραφικό «Θεατρικό Μυθιστόρημα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, η παράσταση αποτυπώνει με χιούμορ τη θέση του καλλιτέχνη σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς

Ορλάντο

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 70 '

Ένα πλάσμα χωρίς τους συνηθισμένους ανθρώπινους περιορισμούς του γήρατος και του θανάτου ξεκινά τη ζωή του ως Άγγλος ευγενής κατά την ελισαβετιανή εποχή και φτάνει ως χειραφετημένη γυναίκα στον 20ό αιώνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ink": Που θα βρείτε το βιβλίο του Δημήτρη Παπαϊωάννου με αφορμή την παράσταση

"Sketches from life" είναι ο τίτλος της πρώτης έκδοσης του βιβλίου με τα σχέδια του διεθνούς φήμης δημιουργού, για το φως και το σκοτάδι του σώματος, αυτή τη φορά με την ιδιότητα του ζωγράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή καλλιτεχνικών προτάσεων στα φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων των φεστιβάλ θα επιμεληθεί ο ΟΠΑΝΔΑ και θα περιλαμβάνει συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, χορό και αφιερώματα, αναδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητες επτά δημοτικών κοινοτήτων της Αθήνας.

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.