Μάνα θα πάω στο Hollywood

3,5

Σάτιρα γραμμένη εν θερμώ πάνω στην επικαιρότητα αλλά και πάνω στους ηθοποιούς του θιάσου, οι οποίοι γίνονται και οι κύριοι φορείς του γέλιου. Αδιαφιλονίκητος σταρ της βραδιάς, ο Θανάσης Αλευράς που δίνει ρεσιτάλ μιμικής ως Ζορμπάς, Πάολα, Οιδίποδας, σταρ του Bollywood αλλά και ως… ο εαυτός του.

Μάνα θα πάω στο Hollywood

Σάτιρα γραμμένη εν θερμώ πάνω στην επικαιρότητα αλλά και πάνω στους ηθοποιούς του θιάσου, οι οποίοι γίνονται και οι κύριοι φορείς του γέλιου. Αδιαφιλονίκητος σταρ της βραδιάς, ο Θανάσης Αλευράς που δίνει ρεσιτάλ μιμικής ως Ζορμπάς, Πάολα, Οιδίποδας, σταρ του Bollywood αλλά και ως… ο εαυτός του.

Μάνα θα πάω στο Hollywood - εικόνα 1

«Τι παράξενος που θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι είχαμε την ίδια αίσθηση του χιούμορ», παρατηρούσε ο Βρετανός φιλόσοφος Μπέρναρντ Ουίλιαμς. Δεν μπορώ, λοιπόν, να σας πω με σιγουριά ότι θα γελάσετε αβίαστα, όπως συνέβη σ’ εμένα. Μπορώ, όμως, να σας διαβεβαιώσω πως το νέο θεατρικό έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου είναι μια σάτιρα που δύσκολα ανεβαίνει ξανά από άλλο θίασο και σε άλλη χρονική περίσταση. Η εφήμερη αυτή ποιότητά του είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του. Εξηγούμαι.

Γραμμένο εν θερμώ και πάνω στους συγκεκριμένους ηθοποιούς, τα ταλέντα και τις ιδιαιτερότητές τους, το «Μάνα θα πάω στο Hollywood» είναι μια επικαιρική σύλληψη που λειτουργεί με τον τρόπο της σάτιρας, τρέφεται, όπως και η επιθεώρηση, από τρέχοντα ζητήματα (κρίση, ανεργία, μεταναστευτικό, ρατσισμός, νεοφασισμός) και εκμαιεύει το γέλιο από την απόλυτη ενεργοποίηση των ηθοποιών απέναντι στους ρόλους/τύπους που υποδύονται. Με προεξάρχοντα τον Θανάση Αλευρά, σχεδόν όλος ο θίασος, βασισμένος πάντα στο κείμενο, θεατροποιεί τον εαυτό του. Ο Αλευράς παρουσιάζεται ως ηθοποιός-κάτοχος βραβείου «Κάρολος Κουν» (όπως συμβαίνει), η Κωνσταντίνα Μιχαήλ ως φιλόλογος που έγινε ηθοποιός (όπως όντως ισχύει), ο Ζερόμ Καλουτά ως Αφρικανός (όπως είναι), η βετεράνος Ελένη Ροδά σαν μια ζωντανή αναφορά στην εικόνα της ως λαϊκής αοιδού και «αριστερής φωνής» των ’60s κ.ο.κ.

Κωδικοποιώντας, δηλαδή, τα βιογραφικά χαρακτηριστικά του και καταθέτοντας στη σκηνή το υποκριτικό του οπλοστάσιο, κάθε μέλος του θιάσου δίνει το ρεσιτάλ του, έστω κι αν τη μερίδα του λέοντος, από γραφής, έχει ο μέγας μίμος Αλευράς και οι ασύγκριτες μεταμορφώσεις του. Όλος, όμως, ο θίασος παίζει με ομοψυχία, κέφι, επικοινωνιακό γκελ και μια αυθεντικότητα που δύσκολα σε αφήνει αδιάφορο – ειδική μνεία αξίζει στον Αντώνη Κρόμπα για την τυπολογία του ρατσιστή με την κτηνώδη δύναμη και την ογκώδη άγνοια. Εξίσου πετυχημένες είναι, όμως, και οι ερμηνείες στα βίντεο, με πιο χαρακτηριστική την Παπαδοπούλου να παραδίδει tutorial αγγλικής γλώσσας.

Μάνα θα πάω στο Hollywood - εικόνα 2

Μια συρραφή από σκετς δομημένων αυτοσχεδιασμών φαρσικού και σατιρικού ύφους είναι αυτό το έργο – τα νούμερα αυτά άλλοτε λειτουργούν σε απόλυτο βαθμό κι άλλοτε πλατειάζουν. Ως μοναδική δραματουργική ραχοκοκαλιά εμφανίζεται ένα ανεκδοτολογικής υφής εύρημα: ιδού τι γίνεται όταν σε ένα διαμέρισμα της οδού Φυλής, στην Αθήνα του 2016, συναντιούνται δύο άνεργοι και άφραγκοι ηθοποιοί, μια παλιά ματρόνα της περιοχής, ένας χρυσαυγίτης, ένας Αφρικανός μετανάστης και τρεις αποπροσανατολισμένοι νεαροί.

Η Παπαδοπούλου καταθέτει μια εύστοχη κοινωνιολογική παρατήρηση όσον αφορά το «τι ζούμε» και στηλιτεύει νεοελληνικά ήθη, παθογένειες, ιδεολογήματα και στερεότυπα. Με μια σειρά, όμως, από ιδεολογικές κωλοτούμπες, ειδικά στις τελευταίες σκηνές, μοιάζει, εν τέλει, να ενστερνίζεται το ίδιο το εθνικοπατριωτικό λαϊκίστικο πρόσχωμα το οποίο προηγουμένως γελοιοποιεί – ενίοτε δε ευφυώς. Συμπρωταγωνιστούν οι Πέτρος Γεωργοπάλης, Στράτος Λύκος, Παναγιώτης Αλεξανδράκης.

ΙΛΙΣΙΑ Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια, 2107223010. Διάρκεια: 130΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάνα θα πάω στο Hollywood

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Δύο άνεργοι ηθοποιοί, που μηχανεύονται τα πάντα ώστε να καταφέρουν να φτάσουν στο Χόλιγουντ, δεν διστάζουν να μετατρέψουν το διαμέρισμά τους σε οίκο ανοχής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.