"Ρωμαίος και Ιουλιέτα" του Σαίξπηρ, "Τρεις αδελφές" του Τσέχοφ και "Όπερα της πεντάρας" των Μπρεχτ-Βάιλ: τρία εμβληματικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου ανεβαίνουν σε πολλά υποσχόμενες παραγωγές, το περίφημο μιούζικαλ "Victor/Vivtoria" είναι η νέα υπερπαραγωγή του Πάνθεον κι ακόμη τέσσερις πρεμιέρες κάνουν αυτήν την εβδομάδα άκρως θεατροφιλική!
«Όπερα της Πεντάρας»
Ζητιάνοι, πόρνες και εγκληματίες καταλαμβάνουν τη σκηνή του Παλλάς από τις 24/2 για να μας θέσουν ένα αέναα επιτακτικό ερώτημα «τι είναι η ληστεία μιας τράπεζας μπροστά στην ίδρυσή της;». Η «Όπερα της Πεντάρας» του Μπρεχτ, το αξεπέραστο αντικαπιταλιστικό έργο με τα εξαίσια τραγούδια του Κουρτ Βάιλ, ανεβαίνει από τον Γιάννη Χουβαρδά κι ένας υπερθίασος πρωταγωνιστεί: Χρήστος Λούλης, Άγγελος Παπαδημητρίου, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκος Καραθάνος, Νάντια Κοντογεώργη, Λυδία Φωτοπούλου, Κίκα Γεωργίου κ.ά.
«Τρεις αδελφές»
Ο Δημήτρης Τάρλοου, μικραίνοντας την απόσταση μεταξύ Μόσχας-Ιθάκης και κάνοντας τη ρωσικότητα συνώνυμη της ελληνικότητας, ανεβάζει τις «Τρεις αδελφές» του Άντον Τσέχοφ, ένα έργο για τις ματαιωμένες ελπίδες και την ψευδαίσθηση της ευτυχίας, με την Αλεξάνδρα Αϊδίνη, την Ιωάννα Παππά και τη Λένα Παπαληγούρα, τις νέες superstar του ελληνικού θεάτρου. Οι «Τρεις αδελφές» κάνουν πρεμιέρα στις 18/2 στο Πορεία και οι πρώτες παραστάσεις είναι ήδη sold out.
«Victor/Victoria»
Ένα από τα πιο όμορφα σύγχρονα μιούζικαλ, γεμάτο jazz μουσικές και αυθεντικό χαρούμενο παριζιάνικο αίσθημα, ξεκινάει στο Pantheon Theater. Είναι το πασίγνωστο «Victor/Victoria» των Μπλέικ Έντουαρντς και Χένρι Μαντσίνι, πολύ γνωστό και αγαπητό από την original, κινηματογραφική του εκδοχή με την Τζούλι Άντριους τα πρώτα χρόνια των ’80s. Η ιστορία της σοπράνο Βικτόρια Γκραντ που, για να επιβιώσει (καλλιτεχνικά και πρακτικά) στο μεσοπολεμικό Παρίσι, «μετασχηματίζεται» στον ομοφυλόφιλο διασκεδαστή κόμη Βίκτορ Γκραζίνσκι και κατακτά τη σκηνή μέχρι που, αναπόφευκτα, έρχεται ο έρωτας. Ο σκηνοθέτης Απόλλων Παπαθεοχάρης χτίζει την παράστασή του έχοντας ως πρωταγωνίστρια την Εβελίνα Παπούλια πλαισιωμένη από ένα εξαίρετο καστ με τον Γιάννη Ζουγανέλη, τον Γιάννη Στάνκογλου, τη Θεοδώρα Τζήμου κ.ά. Την απόδοση του έργου στα ελληνικά έχει κάνει η Μυρτώ Κοντοβά.
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»
Μέσα σ’ ένα οργουελικό σύμπαν η Ιουλιέτα επαναστατεί για χάρη του έρωτα στην παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου. Ο σκηνοθέτης ανεβάζει το αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ καθοδηγώντας ένα σύνολο ηθοποιών με δύο Ιουλιέτες, όπου η μία εναλλάσσεται με την άλλη, και επτά αγόρια, τα οποία ερμηνεύουν διαφορετικές στιγμές του Ρωμαίου αλλά και άλλους ρόλους. Παίζουν οι: Δανάη Επιθυμιάδη, Κίττυ Παϊταζόγλου, Γιάννης Καραούλης, Ιερώνυμος Καλετσάνος κ.ά. (Πρεμιέρα 19/2)
«Το πανηγύρι»
Τα έργα του Δημήτρη Κεχαΐδη αντέχουν στο χρόνο, και ο Θανάσης Παπαγεωργίου, ο σκηνοθέτης που υποστήριξε και συνεχίζει να υποστηρίζει σθεναρά τη νεοελληνική δραματουργία, ξέρει πώς να φορτίσει με την απαιτούμενη ενέργεια το έργο του 1962 που ανεβάζει στο Εθνικό Θέατρο. Ο Κεχαΐδης, τοποθετώντας στο επίκεντρο τον Στρατηλάτη (Κώστας Τριανταφυλλόπουλος), πρώην στρατιώτη στη Μικρασιατική εκστρατεία, που αγωνίζεται για την επιβίωσή του, αποτίει φόρο τιμής στους ανθρώπους του Θεσσαλικού κάμπου που εγκαταλείφθηκαν στο περιθώριο της μεταπολεμικής ανασυγκρότησης. (Πρεμιέρα 23/2)
«Το ημερολόγιο ενός τρελού»
Ο Νικολάι Γκόγκολ, με διαβρωτικό και σαρκαστικό χιούμορ, μας μιλά για αλήθειες που οι περισσότεροι φοβούνται ν’ αντιμετωπίσουν, έχοντας ως ήρωά του τον Αυξέντιο Ιβάνοβιτς Ποπρίστσιν, έναν χαμηλόβαθμο δημόσιο υπάλληλο που δεν διαφέρει σε τίποτα από χιλιάδες άλλους. Καθώς η πραγματικότητα τον συνθλίβει, εκείνος ανασαίνει σε έναν κόσμο που έχει πλάσει με το νου του σταματώντας να υπακούει στην αλήθεια της πραγματικότητας. Ο Δημήτρης Γιώτης ερμηνεύει το μονόλογο και τον συν-σκηνοθετεί με τον Αλέξανδρο Κλημόπουλο (Eliart, σε avant premiere για το athinorama.gr, στις 18/2).
«Οιδίνους»
Το ψυχολογικό θρίλερ του Θανάση Τριαρίδη εστιάζει στον ανθρώπινο πόνο και τη διασάλευση της ταυτότητας φέροντας επί σκηνής ένα όμορφο ερμηνευτικά ζευγάρι, τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο και την Άννα Μάσχα. Άξονας αναφοράς είναι ο «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή, κι όπως εξηγεί ο συγγραφέας στο σημείωμά του: «Αν ο μυθικός Οιδίπους οφείλει το όνομά του στα πρησμένα πόδια του (οιδί-πους), καθώς ο ίδιος ο πατέρας του τον σημαδεύει ως βρέφος για να τον οδηγήσει στον θάνατο, ο Οιδίνους του εν λόγω έργου είναι αυτός που έχει ένα ανεξέλεγκτα πρησμένο μυαλό (οιδί-νους)» (Θησείο, Ένα Θέατρο Για Τις Τέχνες, από 22/2).
«Damiens/ Φουκώ-Χειμωνάς»
Μετά τους «Μεγάλους Αμαρτωλούς», το «Julius» και το «Το παιχνίδι του τέλους (Endgame)», ο νεαρός, εξαιρετικά δραστήριος σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής ανεβάζει τη σκηνική σύνθεση «Damiens/ Φουκώ-Χειμωνάς». Η νέα του παράσταση καταπιάνεται με τις μεθόδους σωφρονισμού που χρησιμοποιεί, άμεσα ή έμμεσα, η κοινωνία. Το κείμενο προέκυψε από μια σύνθεση απόψεων του Μισέλ Φουκό για την εξέλιξη του ποινικού συστήματος και της τιμωρητικής τους τελευταίους αιώνες και των «πιο μύχιων και τρυφερών σκέψεων του ανθρώπου, όπως τις ζωγραφίζει ο Γιώργος Χειμωνάς». Πρωταγωνιστεί ο Βασίλης Τσιγκριστάρης (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννη», από 24/2).
Περισσότερες πληροφορίες
Τρεις αδερφές
Δεκαπέντε ηθοποιοί δίνουν προσωπικό ρεσιτάλ και η σκηνοθεσία αποκαλύπτει την ιλαροτραγική μοντερνικότητα του έργου και μαζί μια απρόβλεπτη... ελληνικότητα.
Ρωμαίος + Ιουλιέτα
Το διάσημο σαιξπηρικό ζευγάρι πάει κόντρα στην παράδοση και διεκδικεί το δικαίωμα στον έρωτα, σε μια παράσταση με πρωταγωνιστές δύο Ιουλιέτες και επτά Ρωμαίους
Victor/Victoria
Μια απαιτητική παραγωγή που μας μεταφέρει στο Παρίσι του Μεσοπολέμου όπου μια σοπράνο αναγκάζεται, για να βρει δουλειά, να υποδυθεί τον άντρα.
Το πανηγύρι
Ένα έργο για τους ανθρώπους του Θεσσαλικού κάμπου που εγκαταλείφθηκαν στο περιθώριο της μεταπολεμικής ανασυγκρότησης.
Όπερα της πεντάρας
Έργο με δάνεια και αναφορές από πολλά είδη, ανατέμνει τον υπόκοσμο του Λονδίνου και τις διασυνδέσεις του με την εξουσία, μιλώντας στην πραγματικότητα για τη μεταπολεμική κοινωνία της Γερμανίας.
Οιδίνους
Ένα εφιαλτικό ψυχολογικό θρίλερ όπου ο «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή συναντά το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Έντουαρντ Άλμπι.
Damiens / Φουκώ-Χειμωνάς
Μια παράσταση για την ιστορική πορεία της τιμωρίας, από τα σωματικά βασανιστήρια του Μεσαίωνα μέχρι τις σύγχρονες μεθόδους σωφρονισμού
Το ημερολόγιο ενός τρελού
Η καταβύθιση στα σκοτεινά μονοπάτια της ψυχής του ήρωα και η μάχη του με τους προσωπικούς του δαίμονες μέχρι την «απελευθέρωση» του μυαλού.