Τρεις γυναίκες-ηθοποιοί, διαφορετικών γενεών και υποκριτικού ύφους, δοκιμάζονται στο απαιτητικό είδος του μονολόγου, καταθέτοντας ερμηνείες ολκής σε τρεις από τις πιο ξεχωριστές και απολαυστικές παραστάσεις της φετινής σεζόν.
Άννα Βαγενά
Ηθοποιός των ευαισθησιών και των αισθημάτων, η βετεράνος πρωταγωνίστρια βρίσκεται «στο στοιχείο της» όταν ερμηνεύει κείμενα-λαϊκά συναξάρια της ελληνικότητας, της εθνογραφικής μνήμης και του γυναικείου ζητήματος όπως, δηλαδή, είναι ο «Γάμος» της Βάσας Σολωμού-Ξανθάκη. Η πραγματική ζωή της Λενάκη από τα Αμπελάκια Θεσσαλίας το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, ειπωμένη από την –έμπλεη συγκίνησης- Άννα Βαγενά, συγκινεί εξίσου τους θεατές (Μεταξουργείο).
Ελένη Ουζουνίδου
Μια χαριτωμένη κυρία σε μια άχαρη σύγχυση –ιδεολογική, ιστορική, πολιτική όσο και προσωπική– είναι η «Σταματία, το γένος Αργυροπούλου» του Κώστα Σωτηρίου: μια μεσοαστή γεροντοκόρη δεξιών πεποιθήσεων, διαπαιδαγωγημένη με βάση τα χριστιανικά και πατριωτικά ήθη της μετεμφυλιακής Ελλάδας. Η –άγνωστη στο ευρύ κοινό- ηθοποιός Ελένη Ουζουνίδου με τη στεντόρεια φωνή, καθοδηγούμενη από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο και κινούμενη στο σκηνικό-φόρος τιμής στα πλεκτά σεμεδάκια (έργο της Μαγδαληνής Αυγερινού), καταθέτει μια ερμηνεία χοϊκή, τζαζ και απείρως γοητευτική με σήμα-κατατεθέν της το σαρωτικό χιούμορ (Θέατρο του Νέου Κόσμου).
Λένα Παπαληγούρα
Όχημα για ένα αλησμόνητο ρεσιτάλ ερμηνείας γίνεται το best-seller «Βιβλίο της Κατερίνας» του Αυγούστου Κορτώ στην παράσταση «Κατερίνα» του Γιώργου Νανούρη. Η Λένα Παπαληγούρα αποδεικνύει περίτρανα πως είναι αυτό που θα λέγαμε «γεννημένη ηθοποιός». Διατρέχοντας με αδιαπραγμάτευτη φυσικότητα τις ηλικίες και τις ψυχικές διακυμάνσεις της ηρωίδας –δεν είναι άλλη από την αυτόχειρα μητέρα του Κορτώ-, η νεαρή ηθοποιός με την πάλλουσα ενέργεια και τη μεστή φωνή παραδίδει μια θαυμαστά ώριμη ερμηνεία και, ταυτόχρονα, ένα εμβριθές πορτραίτο της σχιζοφρένειας, διαποτισμένου όμως με λυτρωτικό χιούμορ (Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες).
Περισσότερες πληροφορίες
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου
Ο απολογισμός μιας γυναίκας η οποία αρραβωνιάστηκε έναν λοχαγό του στρατού και παρέμεινε προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρούσε εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό.
Ο γάμος
Η αληθινή ιστορία μιας γυναίκας από τα Αμπελάκια Θεσσαλίας και ταυτόχρονα η ιστορία των χιλιάδων γυναικών, συζύγων και μανάδων, αυτού του τόπου
Κατερίνα
Στο μυθιστόρημα που αφορά τη μητέρα του συγγραφέα κι έχει τα χαρακτηριστικά βιογραφίας, η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αφηγείται τη ζωή της.