Ενώ το «Amor» (φωτό), αυτή η συγκλονιστική παράσταση-εικαστικό μανιφέστο για τον έρωτα στα χρόνια της κρίσης συνεχίζεται στο θέατρο Άττις του Μεταξουργείου, με τον Αντώνη Μυριαγκό να καταθέτει μια ανεπανάληπτη ερμηνεία και την αισθαντική Αγλαία Παππά να ομολογεί ««Εδώ / Στη σκηνή του θεάτρου / Στης Ευρώπης τον πάτο / Τα πουλώ όλα / Όλα», ο διεθνούς κύρους σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος ετοιμάζεται για μια μεγάλη πρεμιέρα στην Αγία Πετρούπολη. Εκεί, στο ιστορικό θέατρο Αλεξαντρίνσκι, το παλαιότερο –ιδρύθηκε το 1756- εθνικό θέατρο της Ρωσίας, εκεί όπου σκηνοθετούσε ο Μέγιερχολντ και πρωτοανέβηκε ο «Γλάρος» του Τσέχοφ, ο Τερζόπουλος σκηνοθετεί ένα εμβληματικό έργο, το «Τέλος του παιχνιδιού» (1957) του Σάμιουελ Μπέκετ, με ένα θίασο ρώσων ηθοποιών, παλαίμαχων αλλά και νέων. Ο Τερζόπουλος προβαίνει σε ένα ανατρεπτικό σκηνοθετικό διάβημα: γεμίζει τη σκηνή με 300 (!) σακιά και πολλαπλασιάζει τα τέσσερα πρόσωπα του έργου, «κλωνοποιώντας» τα: εκτός, δηλαδή, από τον ανάπηρο εξουσιαστή Χαμ, τον υπηρέτη του Κλοβ και τους δύο υπερήλικες γεννήτορες του Χαμ, μια ομάδα νέων ηθοποιών θα βρίσκεται επίσης επί σκηνής εν είδει Χορού. Ατμόσφαιρα ζόφου –όχι όμως χωρίς χιούμορ ή σαρκασμό- μας λέει ο γνωστός σκηνοθέτης πως έχει εγκαθιδρύσει στην αχανή σκηνή του θεάτρου. Χθόνιοι ήχοι και διάσπαρτα ηχητικά ντοκουμέντα από ιστορικά γεγονότα (η φωνή του Λένιν, η ανταπόκριση του Γκαγκάριν από τη σελήνη, βομβαρδισμοί και πυρηνικές εκρήξεις), βάσει της σύνθεσης του Παναγιώτη Βελιανίτη, μπλέκονται με τα σκέρτσα, το χιούμορ, την απελπισία και τα αμφίσημα λόγια των προσώπων της οντολογικής τραγωδίας του Μπέκετ: «το τέλος βρίσκεται μες στην αρχή κι ωστόσο συνεχίζουμε». Μια ανάλογη, πάντως, ατμόσφαιρα τρόμου και σκωπτικής ειρωνείας έχει, εξάλλου, στήσει ο Τερζόπουλος και στο αθηναϊκό Άττις. Γιατί τι άλλο είναι το σκηνικό του «Amor» από μια συμβολική υψικάμινο της οικονομικής κρίσης, ένα μετα-ναζιστικό κρεματόριο για τα θύματα της χρηματοπιστωτικής πανωλεθρίας;…
Περισσότερες πληροφορίες
Amor
Σε ένα εικαστικής υφής θέαμα, δύο ηθοποιοί ερμηνεύουν ακραίες συμπεριφορές, χειραγωγούνται από την εξουσία και χειραγωγούν ο ένας τον άλλον. Ίσως όμως ο έρωτας μπορεί να τους σώσει