Εδώ «Amor», στην Πετρούπολη Μπέκετ

Κι ενώ το συγκλονιστικό «Amor» συνεχίζεται στο θέατρο Άττις του Μεταξουργείου, ο διεθνούς κύρους σκηνοθέτης του, ο Θεόδωρος Τερζόπουλος, ανεβάζει στο θέατρο Αλεξαντρίνσκι της Αγίας Πετρούπολης το εμβληματικό «Τέλος του παιχνιδιού» του Σάμιουελ Μπέκετ.

Εδώ «Amor», στην Πετρούπολη Μπέκετ

Ενώ το «Amor» (φωτό), αυτή η συγκλονιστική παράσταση-εικαστικό μανιφέστο για τον έρωτα στα χρόνια της κρίσης συνεχίζεται στο θέατρο Άττις του Μεταξουργείου, με τον Αντώνη Μυριαγκό να καταθέτει μια ανεπανάληπτη ερμηνεία και την αισθαντική Αγλαία Παππά να ομολογεί ««Εδώ / Στη σκηνή του θεάτρου / Στης Ευρώπης τον πάτο / Τα πουλώ όλα / Όλα», ο διεθνούς κύρους σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος ετοιμάζεται για μια μεγάλη πρεμιέρα στην Αγία Πετρούπολη. Εκεί, στο ιστορικό θέατρο Αλεξαντρίνσκι, το παλαιότερο –ιδρύθηκε το 1756- εθνικό θέατρο της Ρωσίας, εκεί όπου σκηνοθετούσε ο Μέγιερχολντ και πρωτοανέβηκε ο «Γλάρος» του Τσέχοφ, ο Τερζόπουλος σκηνοθετεί ένα εμβληματικό έργο, το «Τέλος του παιχνιδιού» (1957) του Σάμιουελ Μπέκετ, με ένα θίασο ρώσων ηθοποιών, παλαίμαχων αλλά και νέων. Ο Τερζόπουλος προβαίνει σε ένα ανατρεπτικό σκηνοθετικό διάβημα: γεμίζει τη σκηνή με 300 (!) σακιά και πολλαπλασιάζει τα τέσσερα πρόσωπα του έργου, «κλωνοποιώντας» τα: εκτός, δηλαδή, από τον ανάπηρο εξουσιαστή Χαμ, τον υπηρέτη του Κλοβ και τους δύο υπερήλικες γεννήτορες του Χαμ, μια ομάδα νέων ηθοποιών θα βρίσκεται επίσης επί σκηνής εν είδει Χορού. Ατμόσφαιρα ζόφου –όχι όμως χωρίς χιούμορ ή σαρκασμό- μας λέει ο γνωστός σκηνοθέτης πως έχει εγκαθιδρύσει στην αχανή σκηνή του θεάτρου. Χθόνιοι ήχοι και διάσπαρτα ηχητικά ντοκουμέντα από ιστορικά γεγονότα (η φωνή του Λένιν, η ανταπόκριση του Γκαγκάριν από τη σελήνη, βομβαρδισμοί και πυρηνικές εκρήξεις), βάσει της σύνθεσης του Παναγιώτη Βελιανίτη, μπλέκονται με τα σκέρτσα, το χιούμορ, την απελπισία και τα αμφίσημα λόγια των προσώπων της οντολογικής τραγωδίας του Μπέκετ: «το τέλος βρίσκεται μες στην αρχή κι ωστόσο συνεχίζουμε». Μια ανάλογη, πάντως, ατμόσφαιρα τρόμου και σκωπτικής ειρωνείας έχει, εξάλλου, στήσει ο Τερζόπουλος και στο αθηναϊκό Άττις. Γιατί τι άλλο είναι το σκηνικό του «Amor» από μια συμβολική υψικάμινο της οικονομικής κρίσης, ένα μετα-ναζιστικό κρεματόριο για τα θύματα της χρηματοπιστωτικής πανωλεθρίας;…

Περισσότερες πληροφορίες

Amor

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 55 '

Σε ένα εικαστικής υφής θέαμα, δύο ηθοποιοί ερμηνεύουν ακραίες συμπεριφορές, χειραγωγούνται από την εξουσία και χειραγωγούν ο ένας τον άλλον. Ίσως όμως ο έρωτας μπορεί να τους σώσει

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.