"Όταν ξανά πέθανα": Μια κωμωδία αντίδοτο στον πεσιμισμό από τον Λάκη Λαζόπουλο

Η σκηνή του θεάτρου είναι ο φυσικός χώρος του ηθοποιού, σεναριογράφου, συγγραφέα, παρουσιαστή, αλλά και στιχουργού Λάκη Λαζόπουλου και σε αυτήν επέστρεψε με τη μεταφυσική κωμωδία «Όταν ξανά πέθανα», που ξορκίζει τους φόβους και κυρίως τον μεγαλύτερο ανάμεσά τους, αυτόν του θανάτου.

Όταν ξανά πέθανα Πάνος Γιαννακόπουλος©

Λένε πως το ταλέντο φαίνεται από νωρίς. Οι συμφοιτητές του Λάκη Λαζόπουλου στην Κομοτηνή, πιθανότατα, θυμούνται ακόμα τα σκετσάκια που σκάρωνε στο κυλικείο για να διακωμωδήσει τους καθηγητές και όσα συνέβαιναν στη σχολή. Μάλιστα, όπως ο ίδιος έχει πει, η κυρία Νόνη, που είχε το κυλικείο, του είχε φτιάξει μια πολύ μικρή θέση για να κάθεται και να γράφει. Μέσα στην πορεία των χρόνων, το χάρισμα, το ταλέντο του, συνδυασμένα με τη διεισδυτική ματιά και τον κοφτερό λόγο τον έκαναν να ταυτιστεί με τις δυνατότερες στιγμές της κωμωδίας και της σάτιρας στο ελληνικό θέατρο. Ιδιοσυγκρασιακός καλλιτέχνης, ο Λάκης Λαζόπουλος μπορεί να αντλήσει έμπνευση από τα πάντα, όχι μόνο από την πολιτική και την κοινωνία, αλλά και από τις αλλαγές που συμβαίνουν μέσα του. Κι αυτό φάνηκε καθαρά το 2005, τη χρονιά που πρωταγωνίστησε στο "Hysteria" του Terry Johnson, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, ερμηνεύοντας τον Ζίγκμουντ Φρόιντ. Αυτό ήταν ένα εντελώς διαφορετικό έργο απ’ όσα είχε κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή· ήταν ένα διαφορετικό βήμα σε άμεση συνάρτηση με μια εσωτερική δική του αλλαγή, όπως είχε δηλώσει τότε.

Όταν ξανά πέθανα
Πάνος Γιαννακόπουλος©

Κάτι ανάλογο συνέβη πέρυσι. Μετά την περιπέτεια υγείας που πέρασε, αισθάνθηκε την ανάγκη να προσεγγίσει τα πράγματα με τον δικό του τρόπο, δηλαδή ένα νέο έργο που ξεχειλίζει από χιούμορ. Κάπως έτσι, προέκυψε το "Όταν πέθανα", το οποίο ανέβηκε τον περασμένο χειμώνα στο Βέμπο σε δική του σκηνοθεσία με συμπρωταγωνίστρια την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και τον stand up comedian Διονύση Ατζαράκη και το καλοκαίρι παρουσιάστηκε με τον τίτλο "Όταν ξανά πέθανα" και συμπρωταγωνιστές τους Παρθένα Χοροζίδου και Τόλη Παπαδημητρίου. Μιλώντας στο "α" με αφορμή την πρεμιέρα και την
πηγή της έμπνευσής του είπε: "Ή έμπνευση ήρθε με την αφορμή μιας περιπέτειας που πέρασα μετά το δεύτερο εμβόλιο. Τότε ήταν μια περίοδος όπου όποιος μιλούσε ήταν καταδικασμένος να λέει κάτι και αυτό να του χρεώνεται "σε διαφορετική τιμή" απ’ ό,τι το είπε. Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι από πολύ μικρός έβλεπα το ίδιο όνειρο, ότι είχα πεθάνει, με πήγαιναν στην εκκλησία κι εκεί σηκωνόμουν από το φέρετρο κι έκανα σόου. Και, τέλος, επειδή πιστεύω ότι, αν ο δημιουργός του ανθρώπου τού έδινε να ζήσει λίγο από το θάνατό του, θα μπορούσε να καταλάβει όσα δεν κατάλαβε σε ολόκληρη τη ζωή του".

Οταν ξανά πέθανα
Πάνος Γιαννακόπουλος

Το έργο περνάει από τη φάρσα στο δράμα με ευκολία και δυναμισμό. Ο ίδιος το χαρακτηρίζει μεταφυσική κωμωδία, αφού η ιστορία στηρίζεται σ’ έναν άνδρα –τον υποδύεται ο Λάκης Λαζόπουλος–, ο οποίος πεθαίνει και ξαφνικά βρίσκεται όρθιος
στο νεκροταφείο καθώς ένα από τα νεύρα του δεν έχει νεκρώσει, συμπαρασύροντας τα υπόλοιπα. Στα τριήμερά του, περιμένει συγγενείς και φίλους για να συζητήσουν τι συνέβη, ανασύροντας ίντριγκες, πάθη και βέβαια σκορπώντας το γέλιο. Η καλοκαιρινή περιοδεία ολοκληρώνεται σύντομα στο Κατράκειο Νίκαιας (15/9) και στο Βεάκειο Πειραιά (16/9).

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Περισσότερες πληροφορίες

Όταν ξανά πέθανα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Μια μεταφυσική κωμωδία για μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή όπου ένας άνθρωπος πεθαίνει και ξαφνικά βρίσκεται όρθιος στο νεκροταφείο καθώς ένα από τα νεύρα του δεν έχει πεθάνει και συμπαρασύρει όλα τα υπόλοιπα. Ανατινάζεται το σύμπαν του και έτσι στα τριήμερα του, τους περιμένει στο νεκροταφείο να συζητήσουν μαζί του όλοι οι συγγενείς και φίλοι. Τι έγινε κι αυτός πήδηξε από τον έκτο όροφο του ψυχιατρείου μαζί με το κούφωμα; Τι έχει να του πει ο κολλητός του; Η μάνα του; Η δεύτερη γυναίκα του; Η γκόμενα του; Η καθαρίστρια; Ο αδερφός του; Ο πεθαμένος ψυχίατρος και κυρίως, τι έχει να του αποκαλύψει η πρώτη του γυναίκα που έχει εγκαταλείψει τα εγκόσμια και ζει σε ένα μοναστήρι;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση "Η φάλαινα" και τη μεταμόρφωση του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη

Είναι γεγονός, ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης έχει επιτύχει μία εκπληκτική μεταμόρφωση για τις ανάγκες του ρόλου που ερμηνεύει στη "Φάλαινα".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/10/2024

Μη τη χάσετε: Η "Δημοκρατία του Μπακλαβά" επιστρέφει στην Αθήνα!

Η σπαρταριστή παράσταση του Ανέστη Αζά κάνει στάση στο θέατρο "Αλέκος Αλεξανδράκης" (από 25/10) κι εμείς σημειώνουμε τους τέσσερις λόγους της δικαιολογημένης επιτυχίας της.

Η εμβληματική ταινία "Το Μίσος" γίνεται χιπ χοπ μιούζικαλ στο Παρίσι

Μια νέα χιπ χοπ μουσική διασκευή της κλασικής ταινίας του Ματιέ Κασοβίτς περιοδεύει σε όλη τη Γαλλία, φέρνοντας ξανά στην επιφάνεια τα σημαντικά κοινωνικά ζητήματα που παραμένουν επίκαιρα.

"Το ακρωτήρι": Πρώτες φωτογραφίες από το οικογενειακό δράμα μυστηρίου που σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Η Μαρία Ναυπλιώτου και ο Δημήτρης Αλεξανδρής συμπρωταγωνιστούν στο βραβευμένο έργο της Off Broadway σκηνής, που θα δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

"Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής": Είδαμε πρόβα της νέας παράστασης του Σταμάτη Φασουλή

Μια κωμωδία με αέρα παλιού ελληνικού σινεμά ανεβάζει ο σημαντικός σκηνοθέτης και ηθοποιός . Με αφορμή την πρεμιέρα της παράστασης "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής" στο Μικρό Παλλάς στις 23/10, είδαμε πρόβα και μιλήσαμε μαζί του. Γιατί επέλεξε αυτό το έργο; Είναι επίκαιρο; Ποια η σημαντική προσθήκη που έκανε και ποιο το ρίσκο που πήρε; Οι απαντήσεις στο κείμενο που ακολουθεί.

Πρώτη ματιά στην "Ωραία μου κυρία" με τους Demy, Ιεροκλή Μιχαηλίδη, Ίαν Στρατή, Μίρκα Παπακωνσταντίνου

Σε μια υπερπαραγωγή σαράντα συντελεστών έρχεται σε λίγες μέρες στη σκηνή του Παλλάς για πρώτη φορά στην Ελλάδα το πολυβραβευμένο μιούζικαλ σε απόδοση και σκηνοθεσία της Θέμιδας Μαρσέλλου.

"Κόκκαλο": Ο Γεράσιμος Γεννατάς επιστρέφει για 4η χρονιά με το ανεπανάληπτο ερμηνευτικό σόλο

Τι θα είχε να μας πει ο Αντονέν Αρτό αν βρισκόταν στη θεατρική σκηνή; Μην το αναρωτιέστε…δείτε τον στο "Κόκκαλο", τον μονόλογο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη.