Ο Γιόελ Γούλφχαρτ πήρε το ρίσκο να ανοίξει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο της Αθήνας

Βρεθήκαμε στο πρώτο θέατρο της Αθήνας που “μιλά” μόνο αγγλικά και αναμεταδίδουμε την εμπειρία μας από την παράστασή του “The last lunch” καθώς και τη συζήτησή μας με τον ιδρυτή του.

Yoel Wolfhart © Νίκος Παγωνάκης

"Φυσικά και ήταν ρίσκο, αλλά όλα στη ζωή ένα ρίσκο είναι” μου λέει ο Γιόελ Γούλφχαρτ (φωτό εξωφύλλου) όταν τον ρώτησα: "πώς είναι να ανοίγεις το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο της Αθήνας;”. Το Theatre of the No, όπως ονομάζεται, άνοιξε από τον 71χρονο θεατρικό συγγραφέα τον περασμένο Απρίλιο και μέχρι τις 24 Ιουνίου θα φιλοξενεί το έργο του "The last lunch”. Το "α” ήταν εκεί για να το παρακολουθήσει, ενώ είχε την ευκαιρία να μιλήσει και με τον ιδρυτή του θεάτρου.

The last lunch
© Νίκος Παγωνάκης
Στιγμιότυπο από το "The last lunch"

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που μας δινόταν στην είσοδο, το "The last lunch” είναι μια μουσική "τραγωδία” σε πέντε πράξεις: "Βάπτιση”, "Μεταμόρφωση”, "Σταύρωση”, "Ανάσταση”, και "Ανάληψη”. Όπως γίνεται φανερό, καθεμιά από αυτές ισοδυναμεί με ένα από τα μεγάλα γεγονότα της ζωής του Χριστού. "Αυτή είναι η φόρμα που βρήκα, ώστε να στηρίξω τις ιδέες που ήθελα να εκφράσω, ξεκινώντας από τη γέννηση και φτάνοντας στο νεκροταφείο”, θα μου εξηγήσει λίγο αργότερα. 

Ακολουθώντας αυτό που είχα διαβάσει, ήρθα στο θέατρο νωρίτερα, ώστε να συνομιλήσω με τους ανθρώπους του αλλά και τους υπόλοιπους θεατές. Στόχος αυτής της σκέψης, όπως και της συζήτησης που τυπικά ακολουθεί τις παραστάσεις του "The last lunch”, είναι η δημιουργία μιας τοπικής και παράλληλα πολυπολιτισμικής κοινότητας. Και, πράγματι, στην πλατεία (η οποία αποτελούνταν από τραπεζάκια και καρέκλες σε στυλ bar theatre) εντόπισα ένα κράμα γλωσσών (ελληνικά, γαλλικά, αγγλικά), καταγωγών αλλά και ηλικιών.

The last lunch
© Νίκος Παγωνάκης
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος ως Jesus Morecheek
 

Όσον αφορά το ίδιο το έργο, πρόκειται ουσιαστικά για ένα τρελό (σε υπερβολικό βαθμό κάτι φορές) μιξ από σκέψεις για τη ζωή και τις φιλοδοξίες, το γήρας και τον θάνατο, αλλά και το ερωτικό σκίρτημα και τη συζυγική γκρίνια. Στη σκηνή υπήρχε πάντοτε το τραπέζι αυτού του δείπνου που συγκέντρωνε τους χαρακτήρες, τα ονόματα των οποίων παρέπεμπαν σε βιβλικά πρόσωπα. Στα ατού της παράστασης συγκαταλέγονται τα χιουμοριστικά τραγούδια, η αλληλεπίδραση με το κοινό (η οποία έφτασε, βέβαια, έως την αμηχανία) αλλά και… ο νεκροθάφτης που αναφωνούσε "business” κάθε φορά που ένας χαρακτήρας πέθαινε.

Όπως μας είπε ο Γούλφχαρτ, το έργο αυτό γράφτηκε, όπως όλες οι δουλειές του, σε ένα απομονωμένο μέρος μετά από μια περίοδο συλλογής ιδεών. Στην προκειμένη το μέρος αυτό ήταν σε ένα δωμάτιο στην… Ουγκάντα. Ναι, ο ιδρυτής του Theatre of the No είναι ένας πολυταξιδεμένος άνθρωπος, έχοντας ταξιδέψει σε 150 χώρες. Μάλιστα, σε μία από αυτές, στις ΗΠΑ, είχε ήδη ένα άλλο θέατρο. Τι κάνει λοιπόν ένας world traveler σε μια σκηνή λίγο πιο πάνω από την πλατεία Βάθη;

The last lunch
© Νίκος Παγωνάκης
Ντουέτο τραγουδιού στο "The last lunch"
 

 "Όταν ήρθα στην Ελλάδα, ήξερα ότι θέλω να μείνω εδώ. Είχε γίνει κουραστικό πια το να ταξιδεύω”, μου είπε ο Γιόελ, συμπληρώνοντας χιουμοριστικά: "Κι επειδή εγώ δεν μιλάω ελληνικά, σκέφτηκα να φτιάξω εδώ ένα θέατρο αγγλόφωνο, γιατί θα ήταν πιο γρήγορο από το να τα μάθω!”. Στη συνέχεια της κουβέντας μας, ο Γιόελ μου μίλησε και για τα μουσικά πρότζεκτ του χώρου (στα οποία περιλαμβάνονται jazz και όπερα) αλλά και το έντονο ενδιαφέρον του στο να αναδείξει νέους συγγραφείς. Το τελευταίο, όμως, που μου έμεινε χαρακτηριστικά από τη συζήτησή μας ήταν ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας του θεάτρου. Αυτός εξασφαλίζει ότι τα έσοδα που ξεπερνούν τα έξοδα λειτουργίας πηγαίνουν στους ηθοποιούς -έναν κλάδο στον οποίο "δεν αναγνωρίζεται χρηματικά η μεγάλη του αξία”, όπως παραδέχτηκε ο ιδρυτής του Theatre of the No, το οποίο φιλοδοξεί να εδραιωθεί ως ένα καλλιτεχνικό στέκι της Αθήνας.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

The last lunch

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 150 '

Μια σουρεαλιστική, New Age αγγλόφωνη φαρσοκωμωδία που αναδεικνύει τις ζωές που ελπίζουμε και προσποιούμαστε ότι ζούμε. Σε έναν κόσμο όπου ο Ιησούς εμφανίζεται για να μας διδάξει την ανιδιοτελή αγάπη, αλλά αντιμετωπίζει την αδιαφορία και τον εγωισμό των ανθρώπων, η παράσταση αποτυπώνει με χιούμορ και βαθιά σημασία τα διλήμματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Στο «τραπέζι» του έργου έρχεται ο Ιησούς για να διδάξει την ανιδιοτελή αγάπη, αλλά οι άνθρωποι τον βαπτίζουν σε έναν κουβά σφουγγαρίσματος, αρνούνται να αγαπήσουν, προσεύχονται μόνο με εγωιστικά κίνητρα, τους ενδιαφέρει μόνο το χρήμα, το σεξ και η προσωπική επιτυχία. Γι’ αυτό και Εκείνος αποφασίζει να περάσει τη ζωή του λύνοντας sudoku και ούτε λόγος για «Δευτέρα Παρουσία».

Theatre Of The No

Κωνσταντίνου Παλαιολόγου 3, Κέντρο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Φιλοσοφία και Μύθος": Δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο με τον Κρις Κούπερ

Το Εργαστήρι Θεάτρου "Ξένια Καλογεροπούλου" διοργανώνει μία ηλεκτρονική συνάντηση με τον Άγγλο συγγραφέα, σκηνοθέτη και καλλιτεχνικό διευθυντή της Accident Time.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/10/2024

Τον Νοέμβριο θα δούμε τον "Αόρατο επισκέπτη" στο "Κάτια Δανδουλάκη"

Ορίστηκε η ημερομηνία πρεμιέρας για το έργο του Οριόλ Πάουλο, που θ’ ανέβει στο Θέατρο "Κάτια Δανδουλάκη", σε σκηνοθεσία Σοφίας Σπυράτου. Πρωταγωνιστούν οι Κάτια Δανδουλάκη, Χρήστος Πλαΐνης, Θανάσης Πατριαρχέα, Μελίνα Λεφαντζή, Ντίνος Σπυρόπουλο και Χλόη Μάντζαρη.

Αποκλειστικό: Ο μονόλογος που θα ερμηνεύσει η Νένα Μεντή με την υπογραφή του Πέτρου Ζούλια

"Μια ζωή" ονομάζεται το έργο - ύμνος στον καθημερινό άνθρωπο του γνωστού σκηνοθέτη, το οποίο θα ερμηνεύσει η καταξιωμένη ηθοποιός, σε μια ακόμη συνεργασία τους.

"The land of wanting more": Μία περφόρμανς για τη γυναικεία σεξουαλικότητα στο ΠΛΥΦΑ

Η Μαριάννα Ράντου σκηνοθετεί την παραστάση που συνδυάζει αφήγηση, δραματικό λόγο και μουσική για να δώσει ζωή σε ιστορίες γυναικών που στέκονται αντιμέτωπες και ταυτίζονται με τις επιθυμίες τους.

"Έρωτας: Ο κόσμος των αναμνήσεων": Μια παράσταση για το ρίσκο του να ερωτευόμαστε

"Τι είναι ο Έρωτας; Ένας άνθρωπος, ένα μέρος, μια επανάσταση ή απλά μια ανάμνηση;". Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει η παράσταση του Γιώργου Τζερνιά, βασισμένη στο βιβλίο της Μαρίας Τσατσάκη "Έρωτας. Ατάκα. Ιστορία".

"Show what..." κύριε Πάνο Μουζoυράκη;

Το λαϊκό, φουτουριστικό καμπαρέ με τους Πάνο Μουζουράκη, Λευτέρη Ελευθερίου, Στράτο Λύκο και Ηλιάνα Γαϊτάνη, επιστρέφει τις Τρίτες στο Vox.

Η οσκαρική "Φάλαινα" γίνεται παράσταση από τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη

Η "Φάλαινα", το έργο του Σάμιουελ Ντι Χάντερ που λατρέψαμε στην κινηματογραφική μεταφορά του Ντάρεν Αρονόφσκι, ανεβαίνει στη σκηνή από τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, ο οποίος ανέλαβε να σκηνοθετήσει και να ερμηνεύσει τον πολύ απαιτητικό πρωταγωνιστικό ρόλο στη σκηνή του θεάτρου Νέος Ακάδημος (από 16/10).