Τελευταίες παραστάσεις για το "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του"

Το έργο που βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Χανς Φάλαντα ολοκληρώνει τον κύκλο παραστάσεών του στο Studio Μαυρομιχάλη.

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του

Ο Θεατρικός Οργανισμός "Νέος Λόγος" μετά τη μεγάλη επιτυχία της θεατρικής διασκευής του μυθιστορήματος του Χανς Φάλαντα "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την Ελλάδα, ολοκληρώνει τις παραστάσεις στο Studio Μαυρομιχάλη την Κυριακή 26 Μαρτίου σε σκηνοθεσία του Φώτη Μακρή. Παίζουν οι Κωνσταντίνος Δημητρακάκης, Βασιλίνα Κατερίνη, Στέλλα Κρούσκα, Φώτης Μακρής, Στέλιος Πετράκης, Έφη Ρευματά,Φοίβος Σαμαρτζής, Κλεοπάτρα Τολόγκου και Μενέλαος Χαζαράκης.

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του
©Δάφνη Δίγκα

Με ρεαλισμό και ειλικρίνεια στο έργο του, ο Φάλαντα, περιγράφει την καθημερινή ζωή των Γερμανών πολιτών και την αντίσταση που πρόβαλαν στον ναζισμό κάποιοι -λίγοι- "συνηθισμένοι" άνθρωποι. Κεντρική ιστορία είναι αυτή των Κβάνγκελ, μια αληθινή ιστορία, την οποία ανακάλυψε ο συγγραφέας σε φακέλους της Γκεστάπο μετά το τέλος του ναζιστικού καθεστώτος.

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του
Δάφνη Δίγκα©

Ο Ότο Κβάνγκελ είναι ένας εργοδηγός σε εργοστάσιο επίπλων που έχει μετατραπεί σε εργοστάσιο που φτιάχνει φέρετρα. Η Άννα είναι η  γυναίκα του. Όταν ο γιος τους σκοτώνεται στον πόλεμο, αποφασίζουν να αντισταθούν με τον δικό τους τρόπο. Γράφουν καρτποστάλ κατά του Χίτλερ που τις αφήνουν σε κεντρικά σημεία για να αφυπνίσουν τον Γερμανικό λαό.  Με άξονα αυτήν την ιστορία, ο Φάλαντα, δημιουργεί μια τοιχογραφία γεγονότων, προσώπων και εποχής. Μια διεισδυτική αποτύπωση χαρακτήρων και των κινήτρων, των σκέψεων και της συμπεριφοράς τους απέναντι στο καθεστώς. 

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του
Δάφνη Δίγκα©

Ο Φάλαντα δεν γράφει για ήρωες και μεγάλα κατορθώματα. Γράφει για "τους απλούς, καθημερινούς" ανθρώπους. Αυτούς που τα προβλήματα της επιβίωσης, η ανεργία, η ανέχεια, ο αγώνας για τον επιούσιο, δεν τους επιτρέπουν ούτε να ονειρευτούν. Κι όταν κάποιος τους δίνει υποσχέσεις και τους μοιράζει ψίχουλα, εκείνοι γραπώνονται από αυτόν. Και ξεχνάνε ότι η εξουσία δε νοιάζεται, δε χαρίζει. Καταβροχθίζει. Την ενέργειά τους, τις σχέσεις τους, τα όνειρά τους, την ίδια τους την ύπαρξη. Μπορεί κάποιος να αντιδράσει; Υπάρχει αντιμετώπιση, διαφυγή, ελευθερία; Υπάρχει χώρος ν΄ αγωνιστείς, να απαιτήσεις, να διεκδικήσεις; "Ο καθένας με τις δυνάμεις του, το βασικότερο να αντιστέκεσαι", λέει ο Φάλαντα. "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του. Όχι, δεν είναι ένα έργο για το θάνατο. Είναι ένα έργο για τη ζωή"

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του
Δάφνη Δίγκα©

Το μυθιστόρημα του Φάλαντα θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας αντιφασιστικής λογοτεχνίας. Μας αποκαλύπτει τον τρόπο, με τον οποίο εγκαθίσταται στις ανθρώπινες συνειδήσεις ο ολοκληρωτισμός, απειλώντας με πλήρη αφανισμό τόσο την ψυχή όσο και το σώμα. Μας υπενθυμίζει ότι ο ναζισμός δεν είναι ένα μουσειακό απολίθωμα του παρελθόντος, αλλά μια υπαρκτή απειλή στο σήμερα. Κάθε μυθιστόρημα όπως το "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του", που περιγράφει τη φρίκη μιας τέτοιας κοινωνίας, είναι ένας ακόμη λόγος να παλέψουμε και να φωνάξουμε ακόμα πιο δυνατά: "Ποτέ ξανά!"

Το μυθιστόρημα του Χανς Φάλαντα κυκλοφορεί στα Ελληνικά με τον τίτλο "Μόνος στο Βερολίνο" σε μετάφραση ΆντζηΣαλταμπάση, από τις εκδόσεις "Πόλις".

Εισιτήρια: Viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του «Μόνος στο Βερολίνο» του Χανς Φάλαντα, η παράσταση περιγράφει την καθημερινή ζωή των Γερμανών πολιτών και τη στάση τους απέναντι στο ναζιστικό καθεστώς. Αυτή η τοιχογραφία της εποχής αποτυπώνεται μέσα από την αληθινή ιστορία των Κβάνγκελ, που ανακάλυψε ο συγγραφέας σε φακέλους της Γκεστάπο μετά την πτώση των Ναζί. Ο Ότο Κβάνγκελ είναι ένας εργοδηγός σε εργοστάσιο επίπλων που έχει μετατραπεί σε εργοστάσιο που φτιάχνει φέρετρα. Μετά το θάνατο του γιου τους στον πόλεμο, εκείνος και η σύζυγός του, Άννα, αντιστέκονται με τον δικό τους τρόπο, γεμίζοντας την πόλη με καρτ ποστάλ κατά του Χίτλερ με στόχο να αφυπνίσουν τον γερμανικό λαό.

Studio Mαυρομιχάλη

Μαυρομιχάλη 134

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρεμιέρες: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 11 έως 17 Απριλίου και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
11/04/2024

Προλάβετε την "Απλή μετάβαση" πριν αναχωρήσει για Θεσσαλονίκη

Μετά από μια επιτυχημένη πορεία στην Αθήνα, το έργο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου σε σκηνοθεσία Μίνου Θεοχάρη και μουσική Θέμη Καραμουρατίδη ολοκληρώνει τον κύκλο του στο Ακροπόλ.

ΤΑΝΚ / Όλη νύχτα εδώ

Οι μαρτυρίες όσων βρέθηκαν στην κατάληψη του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973 δίνουν το υλικό σε μια παράσταση που δεν το προσεγγίζει μόνο από την ιστορική του πλευρά, αλλά επιχειρεί να ανιχνεύσει το αποτύπωμά του μέχρι σήμερα. | Powered by Uber

Περλιμπλίν και Μπελίσα

Ο Δημήτρης Τάρλοου προσεγγίζει το έργο του Λόρκα με τολμηρή, ερωτική διάθεση, προτείνοντας μια ανάγνωση που έχει σκηνικό και εικαστικό ενδιαφέρον, αλλά αφήνει μια διφορούμενη επίγευση. | Powered by Uber

Η Όλια Λαζαρίδου "σε διπλό ταμπλό": "Θεόφιλος Sold" και "Έμιλι Ντίκινσον - Καμιά δεν είμαι εγώ! Κι εσύ;"

Δύο παραστάσεις με το στίγμα της ηθοποιού και σκηνοθέτιδας Όλιας Λαζαρίδου έρχονται αυτή την εβδομάδα.

Ποιοι είναι οι "Αλιγάτορες" με τους Γεράσιμο Γεννατά και Φαίη Ξυλά που σε βάζουν σε ρόλο δικαστή στο θέατρο Γκλόρια;

Αρκεί μια καταγγελία για ν’ αλλάξει όλη σου η ζωή; Για πρώτη φορά ανεβαίνει στην Ελλάδα το επίκαιρο, βραβευμένο ψυχολογικό δράμα του Άντριου Κίτλεϊ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λασπιά.

"Μάθε με να φεύγω": Η νέα παράσταση των bijoux de kant πάνω στο ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου

Ένα πρωτότυπο έργο που εμπνέεται από την επιστροφή του ομηρικού Οδυσσέα στην Πηνελόπη του, ακροβατώντας ανάμεσα στο μπουλβάρ, το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, το μυστήριο και τα παλιά, αισθηματικά ρομάντσα των περιπτέρων ανεβάζει η ομάδα στο δικό της χώρο στο κέντρο της Αθήνας.