"Οιδίπους Τύραννος": Οι πρώτες φωτογραφίες της νέας παράστασης του Θανάση Σαράντου

Στο Από Μηχανής Θέατρο ανεβάζει ο Θανάσης Σαράντος την τραγωδία του Σοφοκλή αναλαμβάνοντας τον τραγικό ρόλο, του βασιλιά Οιδίποδα και αναθέτοντας στη Μάνια Παπαδημητρίου ένα διπλό ρόλο.

Οιδίπους Τύραννος Θανάσης Σαράντος Κωνσταντίνος Λέπουρης

 Η τραγωδία του Σοφοκλή "Οιδίπους τύραννος", συμπυκνώνει ψυχογραφικά την τραγωδία του αιμομεικτικού ανθρώπινου γένους. Γράφτηκε εν μέσω του Πελοποννησιακού Πολέμου μεταξύ Αθήνας-Σπάρτης, μετά το θανάσιμο λοιμό που ρήμαξε την Αθηνηναϊκή Δημοκρατία. Αυτήν την τραγωδία επέλεξε να σκηνοθετήσει και να επεξεργαστεί δραματουργικά ο Θανάσης Σαράντος, ενώ ανέλαβε να ερμηνεύσει τον ομώνυμο ρόλο. Ο βασικός άξονας της παράστασης είναι η σύνδεση πολίτη και πολιτείας σε βαθιά κρίση και στόχος είναι η ανάδειξη της ως παγκόσμιο "μνημείο" της τραγικής ποίησης. Ο σκηνοθέτης αναρωτιέται πόσο διαχρονική παραμένει η σοφόκλεια τραγωδία τον 21οαιώνα, με την άκρατη παρέμβαση του σημερινού ανθρώπου στη φύση και την τιμωρία της αλαζονικής του στάσης από την ίδια τη φύση μέσω της πανδημίας τουCOVID-19, ανάλογη του λοιμού της Αθήνας του 5ουαιώνα που προφανώς ενέπνευσε τον Σοφοκλή; Απαντήσεις δίνονται στην παράσταση που θα κάνει πρεμιέρα 21 Φεβρουαρίου στο Από Μηχανής Θέατρο. Η Μάνια Παπαδημητρίου ανέλαβε να ερμηνεύσει δυο ρόλους, την Ιοκάστη και τον μάντη Τειρεσία και τους υπόλοιπους ρόλους κρατούν οι Χριστόδουλος Στυλιανού (Κρέοντας), Πάρης Σκαρτσολιάς (Εξάγγελος-Χορός), Αλέξανδρος Τούντας (Άγγελος-Χορός), Βαγγέλης Ψωμάς (Θεράπων-Χορός), Νίκος Πολοζιάνης (Ιερέας-Χορός).

Οιδίπους Τύραννος Θανάσης Σαράντος

Η υπόθεση

Ο Οιδίποδας, βασιλιάς της Θήβας, αναλαμβάνει να βρει τον δολοφόνο του Λαΐου ο οποίος, σύμφωνα με τον χρησμό, είναι υπεύθυνος για τον φοβερό λοιμό που έχει πλήξει την πόλη του. Στην πορεία, ανακαλύπτει πως όχι μόνο είναι ο ίδιος ο φονέας του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και ο δολοφόνος του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Έπειτα από αυτή την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας, η Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίποδας αυτοτυφλώνεται.

Οιδίπους Τύραννος Θανάσης Σαράντος
Κωνσταντίνος Λέπουρης

Ο Θανάσης Σαράντος σημειώνει

"Δύσκολα μπορεί ν’ αμφισβητηθεί το πόσο επίκαιρη είναι η τραγωδία "Οιδίπους Τύραννος” για τη χώρα μας την περίοδο που διανύουμε. Είναι η τραγωδία της Γνώσης και της αυτογνωσίας. Τα πάθη που διαδραματίζονται στη σκηνή, τα εγκλήματα, τα μίση και οι αυτοκαταστροφές είναι σημερινά. Ο λαός, οργανωμένα ή ανοργάνωτα, ως σύγχρονος Χορός αρχαίας τραγωδίας, επιζητά τη θεραπεία αλλά και την αλήθεια. Απαιτεί διαφάνεια και δικαιοσύνη στις αποφάσεις, σωτηρία από το μίασμα της χώρας πριν την ολική καταστροφή. Η προσωπικότητα του Οιδίποδα ανταποκρίνεται απόλυτα, και σε όλες της τις λεπτομέρειες, στο πρότυπο του ηγέτη που όμως ολισθαίνει προς τον αυταρχισμό στην προσπάθειά του να φτάσει με κάθε προσωπικό τίμημα στην τρομερή αποκάλυψη της αλήθειας".

Προπώληση από viva.gr.

Περισσότερες πληροφορίες

Οιδίπους Τύραννος

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Η κορυφαία τραγωδία της ανθρώπινης ενοχής, στην οποία ο βασιλιάς της Θήβας, Οιδίποδας, τυφλός κι ανήμπορος, «αναζητά» τη λύτρωση του θανάτου και απαντήσεις για την τραγική του μοίρα. Αναλαμβάνει να βρει τον δολοφόνο του Λαΐου ο οποίος, σύμφωνα με τον χρησμό, είναι υπεύθυνος για τον φοβερό λοιμό που έχει πλήξει την πόλη του. Στην πορεία, ανακαλύπτει πως όχι μόνο είναι ο ίδιος ο φονέας του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και ο δολοφόνος του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Έπειτα από αυτή την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας, η Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίποδας αυτοτυφλώνεται. Η βραβευμένη παράσταση επιχειρεί να φωτίσει τις αναλογίες του έργου με το σήμερα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Λίγες μέρες αφότου "άναψαν" οι συζητήσεις για την διάδοχη κατάσταση στο "Ελληνικό Φεστιβάλ", το Υπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνει τον επόμενο καλλιτεχνικό διευθυντή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
28/04/2025

Όσα πρέπει να ξέρεις για την θιβετιανή "Σαμπάλα" στο Christmas Theater

Ένα ταξίδι πέρα από τον χρόνο και τον λόγο, ως τα βάθη της Ανατολής, θα απολαύσει το ελληνικό κοινό τον Μάιο. Μιλήσαμε γι’ αυτό το ξεχωριστό παραστατικό γεγονός που μας καλεί να κοιτάξουμε προς τα "μέσα" με την Flora Wang, ιδρύτρια του Σινο-ελληνικού Συλλόγου Παραστατικών Τεχνών.

Λόγω επιτυχίας, το "Λέμονγκρας" συνεχίζεται και τον Μάιο

Οι παραστάσεις του έργου "Λέμονγκρας" της Ηρώς Κισσανδράκη, συνεχίζονται στο Θέατρο 104. Βασισμένο σε μία αληθινή ιστορία, λειτουργεί ως μια υπενθύμιση ότι η μνήμη, όσο κι αν ξεθωριάζει, δεν παύει ποτέ να διεκδικεί τη θέση της.

Η Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη, συνθέτει την κίνηση του ήχου με το "Sonic Dances"

Με το "Sonic Dances", γνωρίζουμε τη χορογράφο Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη, μια νέα φωνή στον χώρο του σύγχρονου χορού. Μέσα από ένα έργο για την ηχώ, τη δόνηση και την πολυρυθμία, η Καλαμπαλίκη δημιουργεί ένα περιβάλλον ακρόασης και κίνησης στο χώρο ΦΙΑΤ.

Η ταλαντούχα Νατάσα Εξηνταβελώνη ερμηνεύει το σπαρακτικό "Girls & Boys"

Η ηθοποιός της νέας γενιάς που έχει ξεχωρίσει με τις ερμηνείες της, συναντά την ηρωίδα του γνωστού στο ελληνικό κοινό Ντένις Κέλι μέσα σ’ ένα γοητευτικό οπτικοακουστικό περιβάλλον που βουτά στην γυναικεία ψυχοσύνθεση.

"Family secrets" αποκαλύπτονται στο θέατρο Αλκμήνη

Αλέξανδρος Λιακόπουλος και Γιώργης Κοντοπόδης ανεβάζουν για πρώτη φορά στη χώρα μας την ιταλική μαύρη κωμωδία του Ενρίκο Λούτμαν για το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση και την επιλογή, όπως μάθαμε αποκλειστικά.

Με αφορμή το Φεστιβάλ Αθηνών: Γιατί ο Ουίλιαμ Κέντριτζ συνεχίζει να μας γοητεύει

Η παρουσία του Ουίλιαμ Κέντριτζ στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση "Ο Φάουστ στην Αφρική!" σε συνεργασία με την Handspring Puppet Company, γίνεται η αφορμή να ξαναθυμηθούμε γιατί το έργο του παραμένει τόσο ουσιαστικό και συγκλονιστικό.