Ξεκινούν τα νέα εργαστήρια σκηνοθεσίας, υποκριτικής, φωτισμού και χορού στην Κάμιρο

Από τον Φεβρουάριο έως τον Μάϊο, η Κάμιρος θα πραγματοποιήσει εντατικά εργαστήρια από επαγγελματίες των παραστατικών τεχνών.

Θανασουλα εργαστήριο

Αντιμετωπίζοντας την τέχνη σαν ένα εργοτάξιο οικοδόμησης καταστάσεων, ιδεών και εμπειριών, τα μέλη της Θέρος χάρισαν νέα ζωή σ’ ένα χώρο της πυκνοκατοικημένης Κυψέλης (Ιθάκης 32) και έβαλαν την Κάμιρο στο επίκεντρο της πολιτιστικής Αθήνας. Διανύοντας τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της ενισχύει το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα με έναν κύκλο εργαστηρίων σκηνοθεσίας, υποκριτικής, φωτισμού και χορού. Για 4 μήνες, από τον Φεβρουάριο εώς τον Μάϊο, η Κάμιρος θα πραγματοποιήσει εντατικά εργαστήρια από επαγγελματίες των παραστατικών τεχνών, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει ένα σκηνικό πεδίο συνάντησης καλλιτεχνών και εξέλιξης της δημιουργικής τους διαδρομής.

Πιο αναλυτικά:

Φωτισμός: Εισαγωγή στον θεατρικό φωτισμό με τη Χριστίνα Θανάσουλα
Ένα από τα εκφραστικά μέσα του θεάτρου είναι το φως. Με το φως δημιουργούμε ατμόσφαιρες, οριοθετούμε χώρους, υπογραμμίζουμε συναισθήματα και κατευθύνουμε την προσοχή του θεατή. Ο Σχεδιαστής Φωτισμών "ντύνει" με φως την θεατρική παράσταση και συμμετέχει δημιουργικά στην σκηνική σύνθεση. Στόχος αυτού του εργαστηρλιου είναι "να ρίξει φως" στην διαδικασία του Σχεδιασμού Φωτισμών, να προσφέρει δηλαδή, μέσα από την θεωρία και την πράξη, μια πρώτη επαφή με αυτό το άυλο υλικό δραματουργίας και να χαρτογραφήσει αδρά το τοπίο του θεατρικού φωτισμού. Απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ανθρώπους του θεάτρου, θεατρολόγους, σκηνοθέτες, χορογράφους, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, διακοσμητές, ηθοποιούς, κουκλοπαίχτες, φωτογράφους, ηλεκτρολόγους, διευθυντές σκηνής καθώς και σε σπουδαστές του Θεάτρου και των Καλών Τεχνών που θέλουν να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με το αντικείμενο.

χριστινα θανασουλα
Χριστίνα Θανάσουλα

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, θα μελετήσετε την φύση και τις ιδιότητές του φωτός, θα ερευνήσετε τον πρωταγωνιστικό ρόλο του φωτός στην Τέχνη, θα κάνετε μια σύντομη αναδρομή στην Ιστορία του Θεατρικού Φωτισμού, θα αναλύσετε τις Βασικές Αρχές και τους Στόχους του Σχεδιασμού Φωτισμών, θα εξοικειωθείτε με την δραματουργία του σχεδιασμού φωτισμών, θα προσδιορίσετε τον ρόλο του Σχεδιαστή Φωτισμών και θα ακολουθήσετε τα βήματα της δημιουργικής διαδικασίας. Οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τον φωτιστικό εξοπλισμό και θα εξοικειωθούν με  τις δυνατότητες του: κατεύθυνση και ένταση φωτισμού, χρώμα, μίξη χρώματος, φίλτρα και θα μελετήσουν τις διαφορές του γενικού και του ειδικού φωτισμού.  Τέλος, θα μάθουν πώς να κάνουν ένα βασικό φωτιστικό πλάνο και πώς να επικοινωνούν τις ιδέες και τις προτάσεις τους στους υπόλοιπους συν-δημιουργούς της παράστασης.

7 Φεβρουαρίου - 28 Μαρτίου | Κάθε Τρίτη 11 π.μ-1.15 μ.μ | Διάρκεια: 20 ώρες

Ergastirio Pantelis Flatsousis.

Σκηνοθεσία: Πού βρίσκουμε τις ιστορίες σήμερα; από τον Παντελή Φλατσούση
Πού βρίσκουμε τις ιστορίες σήμερα; Με ποιους τρόπους μπορούμε να τις αφηγηθούμε; Ποιες είναι οι ιστορίες που θέλουμε να πούμε, που ταιριάζουν στην εποχή μας και με ποια σκηνικά μέσα μπορούμε να τις πούμε; Σε μια σειρά 6 συναντήσεων που απευθύνονται σε σκηνοθέτες, ηθοποιούς, performers και θεατρικούς συγγραφείς οι συμμετέχοντες-ουσες αναπτύσσουν μία πρωτότυπη σκηνική σύνθεση 5-10 λεπτών με έναυσμα ένα σύγχρονο κοινωνικό συμβάν. 

13 Φεβρουαρίου - 17 Φεβρουαρίου | Δευτέρα εώς Παρασκευή 11 π.μ-3 μ.μ  | Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

Παντελής Φλατσούσης
Παντελής Φλατσούσης

Υποκριτική: Από την ανάγνωση στο "παίξιμο" μέσω του κειμένου από τον Θανάση Δόβρη
Το κείμενο είναι ο οδηγός. Η συνεχής κοπιώδης δοκιμή. Ο μόχθος της σκηνής και η σημασία της επανάληψης. Η οργανική ανάγνωση ενός κειμένου. Όταν η εμπλοκή ξεκινά από το τραπέζι. Χρησιμοποιώντας όρους πρόβας, "εμπλοκή" εννοούμε τη διάθεση του ηθοποιού να συμμετέχει ενεργά σ’ αυτό που διαβάζει, όχι ως επαγγελματίας εκτελεστής μόνο, αλλά με έναν ολοκληρωτικό τρόπο που έχει να κάνει με την επιθυμία να κατανοούμε κάθε φορά την βαθιά ανάγκη του εκάστοτε συγγραφέα- σκηνοθέτη - δραματουργού με τον οποίο καταπιανόμαστε. Από εκεί ξεκινά ακόμα και η εξωτερική αλλαγή του ηθοποιού στον εκάστοτε ρόλο που αναλαμβάνει. Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές ηθοποιούς και σκηνοθέτες.

Thanasis Dovris
Θανάσης Δόβρης

Ergastirio Dovris

18 Μαρτίου - 1 Απριλίου | για 2 Σαββατοκύριακα 18-19/3, 25-26/3, και Σάββατο 1 /4
ώρες: 10 π.μ-2 μ.μ | Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

Ergastirio Katerina Foti

Χορός: Η ποιητική του καθημερινού σώματος από την Κατερίνα Φώτη
Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει ζέσταμα των σωμάτων των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών με στόχο την όξυνση των αντανακλαστικών και την εισαγωγή στη διαδικασία της οργανικής σκηνικής τοποθέτησης του σώματος. Επίσης, θα περιλαμβάνει ασκήσεις αυτοσχεδιασμού από τις οποίες θα προκύπτουν κινησιολογικά μοτίβα και σύντομες κινητικές φράσεις που θα μπορούν να συντεθούν επί σκηνής, με στόχο την δημιουργία μια αφήγησης πολλαπλών νοηματοδοτήσεων. Τα κινητικά υλικά που θα δημιουργηθούν εμπνέονται από την ποιητική του καθημερινού σώματος και από το πεδίο του gestural / pedestrian movement και η συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες θα ενθαρρύνονται στην χρήση υλικών που θα προέρχονται από την προσωπική τους κίνηση. Απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές ηθοποιούς - χορευτές / χορεύτριες.

Κατερίνα Φώτη
© Andi Xhuma
Κατερίνα Φώτη

Απρίλιος 2023 *οι ακριβείς ημερομηνίες θα οριστικοποιηθούν τον Φεβρουάριο | Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

Κόστος εργαστηρίου: 200€ | Κόστος δεύτερου εργαστηρίου: 170€ | Με επιλογή τρίτου ή περισσότερων εργαστηρίων: 150€ | Το κόστος του εργαστηρίου των Φωτισμών ανέρχεται στα 240€ και σε αυτό περιλαμβάνεται το κόστος του βιβλίου "Σχεδιασμός Φωτισμών, Ζωγραφίζοντας επί Σκηνής στις Τέσσερις Διαστάσεις” της Χριστίνας Θανάσουλα | Υποτροφία: Έχοντας απόλυτη επίγνωση της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης που βιώνει όλος ο καλλιτεχνικός χώρος, σε κάθε εργαστήριο θα δοθεί μία υποτροφία σε έναν/μία συμμετέχοντα/ουσα, που δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει το εργαστήριο διαφορετικά. | kamirosscenicfield.com, 2117251384 & 6989945228 | Εγγραφές: info@kamirosscenicfield.com (στον τίτλο του mail παρακαλείστε να αναγράφετε το όνομα του εργαστηρίου για το οποίο ενδιαφέρεστε) 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".