Ξεκινούν τα νέα εργαστήρια σκηνοθεσίας, υποκριτικής, φωτισμού και χορού στην Κάμιρο

Από τον Φεβρουάριο έως τον Μάϊο, η Κάμιρος θα πραγματοποιήσει εντατικά εργαστήρια από επαγγελματίες των παραστατικών τεχνών.

Θανασουλα εργαστήριο

Αντιμετωπίζοντας την τέχνη σαν ένα εργοτάξιο οικοδόμησης καταστάσεων, ιδεών και εμπειριών, τα μέλη της Θέρος χάρισαν νέα ζωή σ’ ένα χώρο της πυκνοκατοικημένης Κυψέλης (Ιθάκης 32) και έβαλαν την Κάμιρο στο επίκεντρο της πολιτιστικής Αθήνας. Διανύοντας τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της ενισχύει το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα με έναν κύκλο εργαστηρίων σκηνοθεσίας, υποκριτικής, φωτισμού και χορού. Για 4 μήνες, από τον Φεβρουάριο εώς τον Μάϊο, η Κάμιρος θα πραγματοποιήσει εντατικά εργαστήρια από επαγγελματίες των παραστατικών τεχνών, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει ένα σκηνικό πεδίο συνάντησης καλλιτεχνών και εξέλιξης της δημιουργικής τους διαδρομής.

Πιο αναλυτικά:

Φωτισμός: Εισαγωγή στον θεατρικό φωτισμό με τη Χριστίνα Θανάσουλα
Ένα από τα εκφραστικά μέσα του θεάτρου είναι το φως. Με το φως δημιουργούμε ατμόσφαιρες, οριοθετούμε χώρους, υπογραμμίζουμε συναισθήματα και κατευθύνουμε την προσοχή του θεατή. Ο Σχεδιαστής Φωτισμών "ντύνει" με φως την θεατρική παράσταση και συμμετέχει δημιουργικά στην σκηνική σύνθεση. Στόχος αυτού του εργαστηρλιου είναι "να ρίξει φως" στην διαδικασία του Σχεδιασμού Φωτισμών, να προσφέρει δηλαδή, μέσα από την θεωρία και την πράξη, μια πρώτη επαφή με αυτό το άυλο υλικό δραματουργίας και να χαρτογραφήσει αδρά το τοπίο του θεατρικού φωτισμού. Απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ανθρώπους του θεάτρου, θεατρολόγους, σκηνοθέτες, χορογράφους, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, διακοσμητές, ηθοποιούς, κουκλοπαίχτες, φωτογράφους, ηλεκτρολόγους, διευθυντές σκηνής καθώς και σε σπουδαστές του Θεάτρου και των Καλών Τεχνών που θέλουν να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με το αντικείμενο.

χριστινα θανασουλα
Χριστίνα Θανάσουλα

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, θα μελετήσετε την φύση και τις ιδιότητές του φωτός, θα ερευνήσετε τον πρωταγωνιστικό ρόλο του φωτός στην Τέχνη, θα κάνετε μια σύντομη αναδρομή στην Ιστορία του Θεατρικού Φωτισμού, θα αναλύσετε τις Βασικές Αρχές και τους Στόχους του Σχεδιασμού Φωτισμών, θα εξοικειωθείτε με την δραματουργία του σχεδιασμού φωτισμών, θα προσδιορίσετε τον ρόλο του Σχεδιαστή Φωτισμών και θα ακολουθήσετε τα βήματα της δημιουργικής διαδικασίας. Οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τον φωτιστικό εξοπλισμό και θα εξοικειωθούν με  τις δυνατότητες του: κατεύθυνση και ένταση φωτισμού, χρώμα, μίξη χρώματος, φίλτρα και θα μελετήσουν τις διαφορές του γενικού και του ειδικού φωτισμού.  Τέλος, θα μάθουν πώς να κάνουν ένα βασικό φωτιστικό πλάνο και πώς να επικοινωνούν τις ιδέες και τις προτάσεις τους στους υπόλοιπους συν-δημιουργούς της παράστασης.

7 Φεβρουαρίου - 28 Μαρτίου | Κάθε Τρίτη 11 π.μ-1.15 μ.μ | Διάρκεια: 20 ώρες

Ergastirio Pantelis Flatsousis.

Σκηνοθεσία: Πού βρίσκουμε τις ιστορίες σήμερα; από τον Παντελή Φλατσούση
Πού βρίσκουμε τις ιστορίες σήμερα; Με ποιους τρόπους μπορούμε να τις αφηγηθούμε; Ποιες είναι οι ιστορίες που θέλουμε να πούμε, που ταιριάζουν στην εποχή μας και με ποια σκηνικά μέσα μπορούμε να τις πούμε; Σε μια σειρά 6 συναντήσεων που απευθύνονται σε σκηνοθέτες, ηθοποιούς, performers και θεατρικούς συγγραφείς οι συμμετέχοντες-ουσες αναπτύσσουν μία πρωτότυπη σκηνική σύνθεση 5-10 λεπτών με έναυσμα ένα σύγχρονο κοινωνικό συμβάν. 

13 Φεβρουαρίου - 17 Φεβρουαρίου | Δευτέρα εώς Παρασκευή 11 π.μ-3 μ.μ  | Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

Παντελής Φλατσούσης
Παντελής Φλατσούσης

Υποκριτική: Από την ανάγνωση στο "παίξιμο" μέσω του κειμένου από τον Θανάση Δόβρη
Το κείμενο είναι ο οδηγός. Η συνεχής κοπιώδης δοκιμή. Ο μόχθος της σκηνής και η σημασία της επανάληψης. Η οργανική ανάγνωση ενός κειμένου. Όταν η εμπλοκή ξεκινά από το τραπέζι. Χρησιμοποιώντας όρους πρόβας, "εμπλοκή" εννοούμε τη διάθεση του ηθοποιού να συμμετέχει ενεργά σ’ αυτό που διαβάζει, όχι ως επαγγελματίας εκτελεστής μόνο, αλλά με έναν ολοκληρωτικό τρόπο που έχει να κάνει με την επιθυμία να κατανοούμε κάθε φορά την βαθιά ανάγκη του εκάστοτε συγγραφέα- σκηνοθέτη - δραματουργού με τον οποίο καταπιανόμαστε. Από εκεί ξεκινά ακόμα και η εξωτερική αλλαγή του ηθοποιού στον εκάστοτε ρόλο που αναλαμβάνει. Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές ηθοποιούς και σκηνοθέτες.

Thanasis Dovris
Θανάσης Δόβρης

Ergastirio Dovris

18 Μαρτίου - 1 Απριλίου | για 2 Σαββατοκύριακα 18-19/3, 25-26/3, και Σάββατο 1 /4
ώρες: 10 π.μ-2 μ.μ | Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

Ergastirio Katerina Foti

Χορός: Η ποιητική του καθημερινού σώματος από την Κατερίνα Φώτη
Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει ζέσταμα των σωμάτων των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών με στόχο την όξυνση των αντανακλαστικών και την εισαγωγή στη διαδικασία της οργανικής σκηνικής τοποθέτησης του σώματος. Επίσης, θα περιλαμβάνει ασκήσεις αυτοσχεδιασμού από τις οποίες θα προκύπτουν κινησιολογικά μοτίβα και σύντομες κινητικές φράσεις που θα μπορούν να συντεθούν επί σκηνής, με στόχο την δημιουργία μια αφήγησης πολλαπλών νοηματοδοτήσεων. Τα κινητικά υλικά που θα δημιουργηθούν εμπνέονται από την ποιητική του καθημερινού σώματος και από το πεδίο του gestural / pedestrian movement και η συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες θα ενθαρρύνονται στην χρήση υλικών που θα προέρχονται από την προσωπική τους κίνηση. Απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές ηθοποιούς - χορευτές / χορεύτριες.

Κατερίνα Φώτη
© Andi Xhuma
Κατερίνα Φώτη

Απρίλιος 2023 *οι ακριβείς ημερομηνίες θα οριστικοποιηθούν τον Φεβρουάριο | Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

Κόστος εργαστηρίου: 200€ | Κόστος δεύτερου εργαστηρίου: 170€ | Με επιλογή τρίτου ή περισσότερων εργαστηρίων: 150€ | Το κόστος του εργαστηρίου των Φωτισμών ανέρχεται στα 240€ και σε αυτό περιλαμβάνεται το κόστος του βιβλίου "Σχεδιασμός Φωτισμών, Ζωγραφίζοντας επί Σκηνής στις Τέσσερις Διαστάσεις” της Χριστίνας Θανάσουλα | Υποτροφία: Έχοντας απόλυτη επίγνωση της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης που βιώνει όλος ο καλλιτεχνικός χώρος, σε κάθε εργαστήριο θα δοθεί μία υποτροφία σε έναν/μία συμμετέχοντα/ουσα, που δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει το εργαστήριο διαφορετικά. | kamirosscenicfield.com, 2117251384 & 6989945228 | Εγγραφές: info@kamirosscenicfield.com (στον τίτλο του mail παρακαλείστε να αναγράφετε το όνομα του εργαστηρίου για το οποίο ενδιαφέρεστε) 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Ανδρέας Πασπάτης είναι "Σόλο" στην τοποθεσία Άβατον

Αφού μας εξήγησε πώς είναι να μένεις μόνος στο "Διαβάστηκε", ο τίτλος "Σόλο" ήταν ουσιαστικά αναμενόμενος για νέα του παράσταση.

Δύο θιασαρχίνες σε νέες παραστάσεις

Η Μαίρη Ραζή στο θέατρο Πρόβα και η Μαίρη Ιγγλέση στο θέατρο "Ελεύθερη έκφραση"

Ρεπορτάζ: Γόνιμο ή άγονο το περιβάλλον που διαμορφώνεται γύρω από το Προεδρικό Διάταγμα 85 για τους απόφοιτους δραματικών σπουδών;

Την ώρα που οι κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών είναι σε εξέλιξη, η κυβέρνηση κάνει τους δικούς της χειρισμούς για να λύσει ή να εξομαλύνει την κατάσταση γύρω από το Προεδρικό Διατάγμα 85/2022, το οποίο αναγνωρίζει στους αποφοίτους δραματικών σχολών προσόντα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι εύκολο να υπάρξει λύση και μάλιστα οριστική;

"Ποιος κρατάει το φανάρι": Πρωτότυπη θεατρική ξενάγηση στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Ανακαλύπτουμε ένα σπάνιο βιομηχανικό μνημείο και την ιστορία του με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο.

"Axis Mundi - Το τελευταίο δέντρο": Το πρώτο οικολογικό μήνυμα στην ιστορία της ανθρωπότητας

Μία περφόρμανς για τις ολέθριες συνέπειες της ανθρώπινης αλαζονείας και της από-ιεροποίησης της φύσης.

O Γιάννης Χουβαρδάς λύνει την "Παρεξήγηση"

Την "Παρεξήγηση" σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης και, υπό τους ήχους της μουσικής που ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής ο Blaine L. Reininger, δίνει στην απίθανη ιστορία του Αλμπέρ Καμί μια μυστηριώδη, σχεδόν μεταφυσική χροιά. Η Μαριάννα Κάλμπαρη μετέφρασε το έργο και πρωταγωνιστεί πλαισιωμένη από ένα πολλά υποσχόμενο καστ.