Η "Έξοδος" με τη Φένια Παπαδόδημα και τον Γεράσιμο Γεννατά επιστρέφει

Μετά την επιτυχία που σημείωσε τον περασμένο Δεκέμβριο, η μουσική παράσταση, που συνομιλεί με την ψηφιακή ζωγραφική του Γιώργου Κόρδη, συνεχίζεται στο θέατρο Ελέρ σε διαφορετικές μέρες.

Έξοδος Ελένη Κουρή©

Μία ωδή από την Φένια Παπαδόδημα στους πρόσφυγες και τους κατατρεγμένους όλων των εποχών, εικονογραφημένη ψηφιακά από τον Γιώργο Κόρδη, παρουσιάζεται ξανά από 4 Φεβρουαρίου κάθε Σάββατο και Κυριακή στο θέατρο Έλερ. Η παράσταση "Έξοδος" είναι ένα μουσικό ονειρικό ταξίδι στη φρίκη της μικρασιατικής καταστροφής, στο υποσυνείδητο ενός λαού που βίωσε έναν αβυσσαλέο σωματικό και πνευματικό βιασμό, μέσα από το βλέμμα και τον τρόπο του Γιώργου Σεφέρη.

Έξοδος
© Ελένη Κουρή

Η καταστροφή του 1922 δεν είχε μόνο σαν στόχο την οικονομική και κοινωνική εξάρθρωση και σύνθλιψη του ελληνικού στοιχείου, αλλά και των βαθύτερων αξιών  "της ελευθερίας και της αξιοσύνης του ανθρώπου" όπως γράφει ο Σεφέρης. Ο Γεράσιμος Γεννατάς μπαινοβγαίνει στο "δυσκίνητο" και κουρασμένο από τις διαρκείς μετοικεσίες σώμα του Σεφέρη, του "Σε", μέσα από  ημερολόγια και προσωπικές επιστολές του προς τον Ζήσιμο Λορετζάτο, τον αγαπημένο του φίλο "Ζη". Τα γράμματα του Ζη και του Σε μοιάζουν μ’ έναν θησαυρό όπου φυλάγεται ακόμη ζωντανή η έννοια του "ιερού" στην τέχνη, στην ποίηση, στην καθημερινότητα της ζωής σ΄ έναν κόσμο αναποδογυρισμένο, διαλυμένο, αβέβαιο. Αυτό το "ιερό" γεμίζει με κάθε τρόπο τις αισθήσεις του Σεφέρη καθώς ταξιδεύει στα μοναστήρια της Καππαδοκίας αναζητώντας μία "εσώτερη πατρίδα" στο τότε και στο τώρα.

Έ.ξοδος
© Ελένη Κουρή

Γι’ αυτό το χαμένο "ιερό" μιλάει η παράσταση μέσα από την μουσική, τα κείμενα και τις ψηφιακές ζωγραφιές του Γ. Κόρδη που δημιουργούνται μπροστά στα μάτια του θεατή. Για "τα απομεινάρια αφιερωμένα στο Θεό ενός σβησμένου κόσμου", για το "μικρό και το λησμονημένο που μπορεί να είναι το ίδιο σημαντικό με τ’ απαρασάλευτα μνημεία της τέχνης". Γι’ αυτό το χαμένο "ιερό" που επιβιώνει μέσα στην παράδοση ενός λαού, μιλούσε και ο ΒιμΒέντερς, προσπαθώντας να γνωρίσει στο ευρωπαϊκό  κοινό τις ταινίες του θρυλικού Ιάπωνα σκηνοθέτη Γιασουτζίρο  Όζου. Το "ιερό" που έχει ολοσχερώς εξατμιστεί από την συνείδηση του μοντέρνου δυτικού ανθρώπου . Με ποιο κόστος άραγε;

Έξοδος
© Ελένη Κουρή

Ένα σύνολο κορυφαίων μουσικών επί σκηνής οδηγούν την ροή αυτού του μουσικού ονείρου. Η Φένια Παπαδόδημα έχει γράψει πρωτότυπη μουσική, τραγούδια και στίχους και έχει μελοποιήσει ποίηση του Σεφέρη. Στο έργο συμπράττει με τον Γεράσιμο Γεννατά μεταμορφώνοντας τις μαρτυρίες των απλών ανθρώπων, τα ημερολόγια και την αλληλογραφία  Σεφέρη- Λορετζάτου σε λόγο θεατρικό που γεννιέται μέσα σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ηχητικό περιβάλλον. Η φωνή ταξιδεύει από την υμνωδία, στο τραγούδι, στον λόγο. 

Έξοδος
© Ελένη Κουρή

Τα κείμενα της παράστασης: "Τρεις μέρες στα μοναστήρια της Καππαδοκίας", του Γιώργου Σεφέρη, γράμματα από την αλληλογραφία του με τον Ζήσιμο Λορετζάτο 1948-1968, αναφορές στο ημερολόγιο της Σόφης Μανουσάκη Αναστασιάδη "Μνήμες Καππαδοκίας", καθώς και αληθινές μαρτυρίες προσφύγων από την έκδοση "Έξοδος" του Κέντρου Μικρασιατικών σπουδών, αποτελούν ένα ενιαίο σώμα που αναπτύσσεται μουσικά. 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Έξοδος

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 75 '

Mια μουσική παράσταση που συνομιλεί με την ψηφιακή ζωγραφική του Γιώργου Κόρδη που δημιουργείται ζωντανά, το πρόσωπο και το έργο του νομπελίστα Γιώργου Σεφέρη και μαρτυρίες προσφύγων.

Ελέρ

Φρυνίχου 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Odysseus": Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά η υπερπαραγωγή του ιστορικού θεάτρου της Φιλιππούπολης

Το Δραματικό Θέατρο της Φιλιππούπολης, Plovdiv Drama Theater, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με το πολυβραβευμένο και πολυταξιδεμένο οπτικοακουστικό υπερθέαμα που βασίζεται στο ομηρικό έπος με σαράντα ηθοποιούς επί σκηνής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/04/2024

Πρεμιέρες: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 11 έως 17 Απριλίου και ξεχωρίζουν.

Προλάβετε την "Απλή μετάβαση" πριν αναχωρήσει για Θεσσαλονίκη

Μετά από μια επιτυχημένη πορεία στην Αθήνα, το έργο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου σε σκηνοθεσία Μίνου Θεοχάρη και μουσική Θέμη Καραμουρατίδη ολοκληρώνει τον κύκλο του στο Ακροπόλ.

ΤΑΝΚ / Όλη νύχτα εδώ

Οι μαρτυρίες όσων βρέθηκαν στην κατάληψη του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973 δίνουν το υλικό σε μια παράσταση που δεν το προσεγγίζει μόνο από την ιστορική του πλευρά, αλλά επιχειρεί να ανιχνεύσει το αποτύπωμά του μέχρι σήμερα. | Powered by Uber

Περλιμπλίν και Μπελίσα

Ο Δημήτρης Τάρλοου προσεγγίζει το έργο του Λόρκα με τολμηρή, ερωτική διάθεση, προτείνοντας μια ανάγνωση που έχει σκηνικό και εικαστικό ενδιαφέρον, αλλά αφήνει μια διφορούμενη επίγευση. | Powered by Uber

Η Όλια Λαζαρίδου "σε διπλό ταμπλό": "Θεόφιλος Sold" και "Έμιλι Ντίκινσον - Καμιά δεν είμαι εγώ! Κι εσύ;"

Δύο παραστάσεις με το στίγμα της ηθοποιού και σκηνοθέτιδας Όλιας Λαζαρίδου έρχονται αυτή την εβδομάδα.

Ποιοι είναι οι "Αλιγάτορες" με τους Γεράσιμο Γεννατά και Φαίη Ξυλά που σε βάζουν σε ρόλο δικαστή στο θέατρο Γκλόρια;

Αρκεί μια καταγγελία για ν’ αλλάξει όλη σου η ζωή; Για πρώτη φορά ανεβαίνει στην Ελλάδα το επίκαιρο, βραβευμένο ψυχολογικό δράμα του Άντριου Κίτλεϊ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λασπιά.