"Φτερούγισμα": Η Αναστασία Παπαστάθη παρουσιάζει τη νέα της σκηνοθεσία στο Radar

Τη σχέση των δυο φύλων στον έγγαμο βίο, ένα πρόβλημα που συνεχίζει να απασχολεί επιστήμονες, ψυχολόγους, αλλά και απλούς καθημερινούς ανθρώπους, φέρνει στη σκηνή του Radar η Αναστασία Παπαστάθη μέσα από το έργο «Φτερούγισμα» του Βασίλη Γιαννόπουλου.

Το φτερούγισμα Χάρης Γερμανίδης©

Οι ευαίσθητες κεραίες του Radar, του χώρου που δημιούργησε η Αναστασία Παπαστάθη στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη, έχουν την ικανότητα να προσλαμβάνουν τα κοινωνικά σήματα και να τα μετατρέπουν σε καλλιτεχνική δημιουργία. Μετά την επιτυχία της "Παρεξήγησης" του Αλμπέρ Καμί, του "Φαινομένου Ρασομόν" έργο της Παπαστάθη που βασίστηκε σε διηγήματα του Γιαπωνέζου πεζογράφου του 20ού αιώνα Ριουνοσουκέ Ακουτάγκαβα, του γλυκόπικρου "Καληνύχτα μητέρα" της Μάρσα Νόρμαν και τους "Τρομερούς γονείς" του Ζαν Κοκτό, που έκαναν πρεμιέρα τον Οκτώβριο και συνεχίζουν να παίζονται έως τις 26 Μαρτίου, έρχεται το "Φτερούγισμα" του Βασίλη Γιαννόπουλου. Το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά και η επιλογή της Αναστασίας Παπαστάθη, που ανάλαβε τη σκηνοθεσία, δεν είναι τυχαία. Τα έργα που έχει επιλέξει τα τελευταία χρόνια είναι ανθρωποκεντρικά και ασχολούνται ιδιαίτερα με το θέμα των ενδοοικογενειακών σχέσεων. Συζητώντας μαζί της για το ποιο πεδίο θέλει να ερευνήσει περισσότερο, εκείνη μας απάντησε: "Η εποχή που διανύουμε χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στις ανθρώπινες σχέσεις, που αφορούν όχι μόνον οικονομικά ζητήματα, αλλά και τη μεταξύ μας επικοινωνία, την οικολογική συνείδηση, τον καταιγισμό πληροφοριών που αδυνατούμε να επεξεργαστούμε... Δυσκολίες που φέρνουν τον άνθρωπο σε απόγνωση και απελπισία. Η οικογένεια είναι ο πυρήνας μιας κοινωνίας, είναι το φυτώριο. Ό,τι συντελείται μέσα στην οικογένεια αποτυπώνεται στην κοινωνία. Έτσι, τα πεδία που αναφέραμε νομίζω ότι
συνδέονται μεταξύ τους".

Το φτερούγισμα
Χάρης Γερμανίδης©

Ο συγγραφέας

Το "Φτερούγισμα" μας δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Πατρινό συγγραφέα Βασίλη Γιαννόπουλο, ο οποίος σπούδασε μηχανικός του εμπορικού ναυτικού, ταξίδεψε και στη συνέχεια ασχολήθηκε ενεργά με την ελληνική γλώσσα. Από το 1992 έχει υπογράψει ως στιχουργός πάνω από 600 τραγούδια στην ελληνική δισκογραφία, συνεργαζόμενος με όλους σχεδόν του συνθέτες και τραγουδιστές. Το 2007 εκδίδει το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο "Άννα Χ" από τις εκδόσεις Δρόμων. Το 2021 παρουσιάστηκε το πρώτο του θεατρικό έργο "Εγώ η Λένγκω" στο πλαίσιο των εορτασμών "Διακόσια χρόνια από την Ελληνική επανάσταση του 1821".

Το φτερούγισμα

Το έργο

Τo "Φτερούγισμα" είναι το καινούργιο θεατρικό του έργο στο οποίο, αξιοποιώντας την προσωπική διαδρομή ενός ζευγαριού που ζει τη ματαίωση της σχέσης ύστερα από 20 χρόνια γάμου, διατυπώνει ερωτήματα που κινούνται μεταξύ υπαρξιακών και κοινωνικών αναζητήσεων, με ενδιάμεσο κρίκο τη συμβίωση της Μυρτώς (Αναστασία Παπαστάθη) και του Αντώνη (Γιώργος Γιανναράκος), που δεν μπορούν να αντιληφθούν γιατί η σχέση τους οδηγήθηκαν σε τέλμα. Συναντήθηκαν στα φοιτητικά χρόνια, ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν, αλλά μέσα στα χρόνια κάτι χάθηκε. Άραγε τι προσδοκούσε ο ένας από τον άλλο; Τι τους οδηγεί στη σύγκρουση και την έλλειψη επικοινωνίας; Πώς μετασχηματίζεται η αγάπη σε απόρριψη; Η Μυρτώ ήθελε να γίνει ζωγράφος αλλά δεν τα κατάφερε και ο Αντώνης που μπόρεσε να γίνει συγγραφέας, όπως ονειρεύτηκε, στα μάτια της γυναίκας του είναι ανεπάγγελτος αφού δεν μπορεί να βιοποριστεί. Απογοητευμένη η Μυρτώ αναζητά αντιπερισπασμούς και διεξόδους, ενώ τα κρυμμένα μυστικά της δημιουργούν ενοχές. Η άφιξη ενός αινιγματικού προσώπου (Δημήτρης Τσολάκης), της δείχνει έναν άλλο δρόμο… Άραγε μπορεί να ξαναβρεί τη χαρά; Η σχέση τους είναι η αντανάκλαση της σχέσης πολλών ζευγαριών.

Το έργο του Γιαννόπουλου αγγίζει τη σύγχρονη τραγωδία, που μέσα από τον αλληλοσπαραγμό των ανθρώπινων σχέσεων μας οδηγεί σε μονοπάτια των λαβυρίνθων του μυαλού και της ψυχής τους. Αποκαλύπτει ωμά την αλήθεια για το διάχυτο σε όλη την κοινωνία "οικείο κακό": τον ψυχολογικό εκφυλισμό του γάμου. "Κάθε φορά που καταπιάνομαι με ένα έργο, προσπαθώ να διεισδύσω στο άγραφο κείμενο, σε ό,τι δεν φαίνεται", δηλώνει η σκηνοθέτρια και πρωταγωνίστρια. "Συνήθως όταν φωτίζεται η αθέατη πλευρά μού δίνει τα στοιχεία ώστε να μπορέσω να ερμηνεύσω τον τρόπο με τον οποίο δρουν και σχετίζονται οι χαρακτήρες. Το "Φτερούγισμα” μου πρόσφερε τη δυνατότητα να ερευνήσω την αθέατη πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης που δρα ερήμην μας. Στην περίπτωση της Μυρτώς, εμφανίζεται ως επιθυμία ή ασυνείδητο που προσωποποιείται στη μορφή ενός αινιγματικού προσώπου. Αυτό το πρόσωπο θα τη βοηθήσει να κάνει το βήμα και να προχωρήσει στη ζωή της με την αλήθεια της. Και ενώ η σχέση της Μυρτώς και του Αντώνη καταρρέει, όσα δεν λένε, όσα κρύβουν, όσα προσποιούνται ότι δεν υπάρχουν είναι η ώρα να βγουν στο φως". Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης είναι της Κυριακής Πανούτσου και η μουσική επιμέλεια του Πάνου Φορτούνα.

Περισσότερες πληροφορίες

Το φτερούγισμα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Μετά από 20 χρόνια γάμου, ένα ζευγάρι έρχεται αντιμέτωπο με όσα ποτέ δεν ειπώθηκαν ανάμεσά τους, με αφορμή την εμφάνιση ενός αινιγματικού προσώπου.

Radar

Πλατεία Αγίου Ιωάννη και Πυθέου 93 (απέναντι από τη στάση μετρό Άγιος Ιωάννης)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Ανδρέας Πασπάτης είναι "Σόλο" στην τοποθεσία Άβατον

Αφού μας εξήγησε πώς είναι να μένεις μόνος στο "Διαβάστηκε", ο τίτλος "Σόλο" ήταν ουσιαστικά αναμενόμενος για νέα του παράσταση.

Δύο θιασαρχίνες σε νέες παραστάσεις

Η Μαίρη Ραζή στο θέατρο Πρόβα και η Μαίρη Ιγγλέση στο θέατρο "Ελεύθερη έκφραση"

Ρεπορτάζ: Γόνιμο ή άγονο το περιβάλλον που διαμορφώνεται γύρω από το Προεδρικό Διάταγμα 85 για τους απόφοιτους δραματικών σπουδών;

Την ώρα που οι κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών είναι σε εξέλιξη, η κυβέρνηση κάνει τους δικούς της χειρισμούς για να λύσει ή να εξομαλύνει την κατάσταση γύρω από το Προεδρικό Διατάγμα 85/2022, το οποίο αναγνωρίζει στους αποφοίτους δραματικών σχολών προσόντα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι εύκολο να υπάρξει λύση και μάλιστα οριστική;

"Ποιος κρατάει το φανάρι": Πρωτότυπη θεατρική ξενάγηση στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Ανακαλύπτουμε ένα σπάνιο βιομηχανικό μνημείο και την ιστορία του με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο.

"Axis Mundi - Το τελευταίο δέντρο": Το πρώτο οικολογικό μήνυμα στην ιστορία της ανθρωπότητας

Μία περφόρμανς για τις ολέθριες συνέπειες της ανθρώπινης αλαζονείας και της από-ιεροποίησης της φύσης.

O Γιάννης Χουβαρδάς λύνει την "Παρεξήγηση"

Την "Παρεξήγηση" σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης και, υπό τους ήχους της μουσικής που ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής ο Blaine L. Reininger, δίνει στην απίθανη ιστορία του Αλμπέρ Καμί μια μυστηριώδη, σχεδόν μεταφυσική χροιά. Η Μαριάννα Κάλμπαρη μετέφρασε το έργο και πρωταγωνιστεί πλαισιωμένη από ένα πολλά υποσχόμενο καστ.