"Οι Δίκαιοι"
Μια σπουδή στην έννοια της δικαιοσύνης επηρεασμένη από την υπαρξιστική φιλοσοφία είναι το έργο του Αλμπέρ Καμί που σκηνοθετεί η Κατερίνα Γιαννοπούλου. Στη Ρωσία του 1905, τέσσερις επαναστάτες ετοιμάζονται να δολοφονήσουν τον Μεγάλο Δούκα Σεργκέι, αλλά ο εκτελεστής υπαναχωρεί, μιας και στην άμαξα μαζί με τον Δούκα επιβαίνουν δύο παιδιά. Με αφορμή τη ματαιωμένη δολοφονική επίθεση ξεσπά διαμάχη ανάμεσα στα μέλη της οργάνωσης γύρω από τα ζητήματα της βίας, της ηθικής και της ευθύνης. Παίζουν: Γιώργος Κισσανδράκης, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μιχάλης Πητίδης, Βασίλης Σαφός (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά-Σκηνή Ω, από 18/1).
"Η κωμωδία της μύγας"
Μια δυνατή δραματουργική φωνή της μεταπολεμικής δραματουργίας, ο Βασίλης Ζιώγας, σ’ αυτό το μονόπρακτο του θεάτρου του παραλόγου με φιλοσοφικές προεκτάσεις αντανακλά κοινωνικά μοντέλα και καταστάσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος μέσα από τις συγκρούσεις ενός ανακριτή, ενός δολοφόνου και δυο ακόμα προσώπων. Την παράσταση
σκηνοθετεί ο Μπάμπης Hawk Κωνσταντίνου και τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Ιωάννης Ζωγράφος, Κωνσταντίνος Καραγάνης, Σοφιάνα Ανθίππη Φωτίδη, Πέτρος Τσαπαλιάρης. Το έργο πρωτοανέβηκε το 1977 στο Εθνικό Θέατρο και το 2000 στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού (Αλκμήνη, από 16/1).
"F-X"
Μια παράδοξη ιστορία του Μάικλ Σταμπ σκηνοθετεί ο Νίκος Νικολαΐδης. Ο ηθοποιός Βασίλης Λιάκος στο ρόλο του F-X αναζητά την ισορροπία μετά το θάνατο της μητέρας του και "με όχημα την τέχνη, πότε του Μιχαήλ Άγγελου, πότε του Ουσμάν Σόου και πότε του Σουτίν, και με βασικό του εργαλείο μια φωτογραφική μηχανή", δημιουργεί ένα προσωπικό άλμπουμ φωτογραφιών. Άραγε η ανάρτηση των φωτογραφιών στο instagram και η αποδοχή των followers μπορούν να ξορκίσουν τη μοναξιά του; (Θέατρο 104, από 16/1).
"Παράταση στον Έρωτα"
Η Βιολέττα Σταύρακα και ο Χάρης Φραγκούλης πρωταγωνιστούν και επεξεργάστηκαν δραματουργικά και σκηνοθετικά το υλικό αυτής της παράστασης που είναι βασισμένη στο έργο "Το τέλος του Έρωτα" του Πασκάλ Ραμπέρ. Είναι ένα έργο για δυο, έναν άνδρα και μια γυναίκα που θέτουν εκ νέου τα προσωπικά τους όρια, μιλώντας, συζητώντας, διαφωνώντας για όσα έζησαν και όσα δεν έζησαν στην κοινή τους πορεία, οι λέξεις γίνονται όπλα που πληγώνουν και που δημιουργούν σύγκρουση ακόμα και με τον ίδιο τους τον εαυτό (Φούρνος, από 18/1).
"Τάο"
Νέος σε ηλικία ο συγγραφέας και ηθοποιός Γιώργος Καφετζόπουλος πρόσκειται φιλικάστο ρεαλισμό και στο ανέβασμα στη σκηνή περιθωριακών αντιηρώων. Αυτόν δείχνει να ακολουθεί ο με το "Τάο", μια μαύρη κωμωδία βίας, παρανομίας και αθάνατου ελληνικού δαιμόνιου. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το 2020 και τώρα ξανά ανεβαίνει. Αντώνης Καφετζόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύουν τους τρεις αντιήρωες, σε σκηνοθεσία της Δανάης Σπηλιώτη (Επί Κολωνώ, από 16/1).
Περισσότερες πληροφορίες
Τάο
Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε μια σπιντάτη κωμωδία σκληρού ρεαλισμού, που πραγματεύεται μια ιστορία βίαιης ενηλικίωσης, με φόντο τη φυλακή και τον ειρωνικά αλληγορικό κόσμο της νύχτας. Ο Αντρέας Καραμούτσος προγραμματίζει τη συνταξιοδότηση του μετά από εννέα χρόνια στη φυλακή. Ο αλλοπρόσαλλος γιος του ονειρεύεται να κληρονομήσει το πατρικό «βασίλειο» της νύχτας και ο Ιωσήφ Μωυσίδης που «ανέβηκε σαν το φίδι» και πια «τρέχει» την Αθήνα, δεν προτίθεται να παραχωρήσει τίποτα.
F - X
Μέσα από την κουλτούρα του Instagram ο ήρωας παλεύει με τη μοναξιά και κερδίζει την αποδοχή που πάντα αποζητούσε.
Η κωμωδία της μύγας
Μια θεατρική ανάκριση ενός δολοφόνου γεμάτη συμβολισμούς, όπου ο ίδιος ζητά τρόπο διαφυγής από την τάξη πραγμάτων του συστήματος.
Παράταση στον έρωτα
Το αναπόφευκτα οδυνηρό τέλος μιας σχέσης χαρτογραφείται μέσα από λέξεις που πληγώνουν και κοινές αναμνήσεις που αποκαθηλώνονται, στο έργο που βασίζεται στο «Τέλος του έρωτα» του Πασκάλ Ραμπέρ.
Οι δίκαιοι
Μια ομάδα επαναστατών αποτυγχάνει να δολοφονήσει τον Μεγάλο Δούκα Σεργκέι. Με αφορμή τη ματαιωμένη δολοφονική επίθεση ξεσπά διαμάχη ανάμεσά τους γύρω από τα καίρια ζητήματα της βίας, της ηθικής και της ευθύνης.