Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή: Χορός στα όρια στη σκηνή της Στέγης

Χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή παρουσιάζει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση το «2020: Obscene», μια 85λεπτη περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού.

2020: Obscene ©MelanieHofmann

Από τις 16 έως τις 18 Δεκεμβρίου η Στέγη υποδέχεται την τολμηρή και ριζοσπαστική καλλιτεχνική δημιουργία της πολυσχιδούς καλλιτέχνιδας Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή με τίτλο "2020: Obscene". Η ελληνικής καταγωγής χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, πιστεύοντας πως η ποπ κουλτούρα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ο κόσμος του διαδικτύου παράγουν τα νέα μοτίβα και αντιμετωπίζοντας το χορό ως μια πολυφωνική γλώσσα στην οποία διασταυρώνονται πολλοί δημιουργικοί χώροι, από τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική μέχρι τη φωτογραφία, το βίντεο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, ακόμα και τη βιομηχανία του πορνό, τολμά να βάλει το δάχτυλο σε μια "ανοιχτή πληγή" για την ηθική της κοινωνίας, το άσεμνο (obscene), αναζητώντας πού βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή που το διαχωρίζει από τη δύναμη του ερωτισμού.

2020: Obscene
©MelanieHofmann


Μέσα σε έναν σκηνικό χώρο που ανακαλεί κάτι από το "Blowup", την πολύκροτη ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1966), αλλά και από τα στούντιο όπου γυρίζονται τσόντες, τα πάντα είναι στο όριο σ’ αυτή την 85λεπτη περφόρμανς, η οποία σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού. "Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού", αναφέρεται στο σημείωμα της παράστασης. Η Μπαχτσετζή μαζί με τρεις ακόμα περφόρμερ, τους OwenRidley- Demonick, TamarKisch και Σωτήρη Βασιλείου, πυροδοτούν επί σκηνής τη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα. Η μεγέθυνση, όπως αυτή που επιχειρεί η χορογράφος, και η παρατήρηση της πραγματικότητας μας ωθεί να δούμε καθαρότερα όσα δεν βλέπουμε με μια πρώτη ματιά. Παράλληλα ασκεί κριτική στην ψευδαίσθηση που μεταφέρεται από τα media, κυρίως, και δημιουργεί κοινωνικά πρότυπα.
 

2020: Obscene
©MelanieHofmann

 

Η ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων είναι θέματα που ενδιαφέρουν τη διεθνή περφόρμερ, η οποία έχει ως έδρα της τη Ζυρίχη και σε πολλά έργα της ανοίγει τη συζήτηση για τις εικόνες της µαζικής κουλτούρας και τον τρόπο με τον οποίο κωδικοποιούνται ανάλογα µε το φύλο, τη φυλή και την κοινωνική τάξη. Η παράσταση "2020: Obscene" είναι μια συμπαραγωγή στο πλαίσιο του Programmers’ – Fund of Reso Dance Network Switzerland, με την υποστήριξη του Pro Helvetia – Swiss Arts Council. Αποτελεί άλλον έναν σημαντικό σταθμό στην καριέρα της μετά τις συνεργασίες της με θεσμούς και ιδρύματα όπως τα MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, ImPULSTanz Βιέννης, Julidans Άμστερνταμ κ.ά. Συμμετείχε στην "documenta 14" (Αθήνα/Κάσελ, 2017) με την περφόρμανς "Private song", που εξερευνούσε το ζήτημα των πολιτιστικών κατασκευών πάνω στα έμφυλα πρότυπα.

Περισσότερες πληροφορίες

2020: Obscene

  • Χορός
  • Διάρκεια: 85 '

Μια περφόρμανς-μανιφέστο που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού, ενώ διερευνά τα ασαφή όρια του «άσεμνου» (obscene) επί σκηνής (on scene).

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο "Συνεργός" του Γιώργου Χριστοδούλου συνεχίζεται με τον ίδιο σε πρωταγωνιστικό ρόλο

Με μια αλλαγή στην υποκριτική ομάδα συνεχίζεται η παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία του γνωστού ηθοποιού, με τον ίδιο να αντικαθιστά τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη στη σκηνή του θεάτρου Επί Κολωνώ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Η κυρία δεν πενθεί": Το Θέατρο Πρόβα παρουσιάζει την σπαρταριστή κωμωδία του Κώστα Μουρσελά

Ο Σωτήρης Τσόγκας σκηνοθετεί και μοιράζεται τη σκηνή με τη Μαίρη Ραζή και τέσσερις ακόμη ηθοποιούς στο σατιρικό έργο που καθρεφτίζει τη σύγχρονη εποχή.

Θεατρικές πρεμιέρες: Έξι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε έξι από τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 2 έως 8 Φεβρουαρίου και ξεχωρίζουν.

"Ρέκβιεμ" στο Άττις με τις Σοφία Χιλλ και Αγλαϊα Παππά

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθετεί δυο ακαταμάχητες πρωταγωνίστριες τη Σοφία Χιλλ και την Αγλαϊα Παππά στο "Ρέκβιεμ".

Η "Ζηνοβία η θεατρίνα" ζωντανεύει τον κόσμο των μπουλουκιών στη σκηνή

Μια ηθοποιός αφηγείται τη ζωή της στον μονόλογο που ερμηνεύει η Άντα Χριστίδου στο Studio Κυψέλης.

Minimal

Στην τρίτη σόλο δουλειά της, η καλλιτέχνιδα αποδεικνύει πως ένα από τα μεγάλα της ατού είναι η αλληλεπίδραση με το κοινό, όπως και το απολαυστικό κείμενό της όπου μεταφέρει τους μικρούς και μεγάλους παραλογισμούς της ζωής (της).

"Ο τόρνος": Μια μαύρη κωμωδία για τη βία με ελληνική υπογραφή στο Olvio

Το έργο του Γιάννη Κεντρωτά που αντλεί από την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα παρουσιάζει η θεατρική ομάδα Ξανθίας.