Νέο πρόγραμμα παραστάσεων για το "Ατσάλι" στο Θέατρο Μεταξουργείο

Η παράσταση που ξεχώρισε ήδη από την προηγούμενη σεζόν, συνεχίζοντας την επιτυχημένη της πορεία στο θέατρο Μεταξουργείο, αναδιαμορφώνει τον προγραμματισμό της για την περίοδο των εορτών.

Ατσάλι

Το "Ατσάλι" της Rona Munro, η παράσταση που επαναλαμβάνεται με επιτυχία για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Μεταξουργείο σε μετάφραση Χριστίνας Μπάμπου-Παγκουρέλη και σκηνοθεσία Νάντιας Φώσκολου, διαφοροποιεί τον προγραμματισμό της για την περίοδο των εορτών. Τον κεντρικό ρόλο ερμηνεύει η Γιασεμί Κηλαηδόνη και η παρουσίαση της αποτελεί το μεγάλο ερμηνευτικό "κέρδος" της παράστασης με την ανθρώπινης θερμοκρασίας και αλήθειας ερμηνεία της. Αληθινή "αποκάλυψη", είναι η νέα ηθοποιός Κατερίνα Παπαδάκη, που με εύπλαστη κίνηση, αποδίδει την ευγένεια και την ευαισθησία της κόρης. Παίζουν επίσης οι Ανδρέας Κωνσταντινίδης και Ασπασία Μπατατόλη.

Ατσάλι
Κέλλυ Φώσκολου©

Όπως έγραψε η Μαρία Κρύου  στην κριτική της παράστασης: "Καθρέφτης της σύγχρονης κοινωνίας, το έργο της Ρόνα Μούνρο φωτίζεται τόσο από την κλιμακούμενη ένταση της ερμηνείας της Γιασεμί Κηλαηδόνη όσο και από την αξιοπρόσεκτη ερμηνεία της πρωτοεμφανιζόμενης Κατερίνας Παπαδάκη. (...) Μέσα στον μεταβαλλόμενο, λιτό, αρκετά υποφωτισμένο σκηνικό χώρο (φωτισμοί Μελίνα Μάσχα), που δημιούργησε η Αλέκα Παπαγεωργίου, το βάρος της παράστασης σηκώνει η Γιασεμί Κηλαηδόνη, η οποία αναδεικνύει το ψυχικό άλγος που γεννά η βία και ενσαρκώνει πολύ εκφραστικά και συγκινητικά την κρατούμενη Φέι. Η έκπληξη της παράστασης, όμως, είναι η πρωτοεμφανιζόμενη Κατερίνα Παπαδάκη. Η καθηλωτική ειλικρίνεια με την οποία παίζει υπογραμμίζει την ανθρώπινη και κοινωνική ευαισθησία που διέπει το έργο".

Ατσάλι
Κέλλυ Φώσκολου©

Η υπόθεση

Στο "Ατσάλι", η Φέη (ισοβίτισσα μάνα), οδηγείται στο φόνο του "αξιαγάπητου" άνδρα της, σε μια στιγμή ανεξέλεγκτου παρορμητισμού. Ύστερα από δεκαπέντε χρόνια στη φυλακή, έρχεται να την επισκεφθεί για πρώτη φορά η κόρη της Τζόσυ, η οποία ήταν μόλις δέκα χρόνων όταν η μητέρα της σκότωσε τον πατέρα της. Τι θα συμβεί ανάμεσα στις δύο γυναίκες; Θα καταφέρουν να πλησιάσουν η μία την άλλη; Πόσο αποφασισμένη είναι η μάνα ν’ ανοίξει τον σκοτεινό της κόσμο και ν’ αφήσει λίγο φως από τον ερχομό της κόρης της να διεισδύσει σε αυτόν; Είναι η κόρη έτοιμη να αποδεχθεί τη μάνα της, όπως είναι, και ό,τι κι αν έχει κάνει στο παρελθόν; Κι όλα αυτά, μέσα στο ασφυκτικό περιβάλλον του εγκλεισμού, με τους νόμους και τις συνθήκες της φυλακής. Το έργο διερευνά τη σχέση μητέρας-κόρης μέσα από τη διαβρωτική φύση του ποινικού συστήματος, αποφεύγοντας την "πολιτική βεβαιότητα" και τις "δογματικές δηλώσεις". Μας βοηθάει να δούμε τα όριά μας, τις πιο σκοτεινές πλευρές του εαυτού μας και να διερευνήσουμε αν είμαστε ικανοί να τις ελέγξουμε.

Πρόγραμμα παραστάσεων κατά τη διάρκεια των γιορτών

• Δεν θα πραγματοποιηθούν παραστάσεις τις Παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
• Τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά η παράσταση ξεκινά στις 8 μ.μ.
• Προστίθενται 2 παραστάσεις: 5/1/23 και Παρασκευή 6/1/23 στις 8 μ.μ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ατσάλι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Στο ψυχολογικό δράμα της Σκοτσέζας συγγραφέα, με φόντο το ασφυκτικό περιβάλλον του σωφρονιστικού συστήματος, μια ισοβίτισσα που σκότωσε το σύζυγό της, συναντά ξανά την κόρη της ύστερα από 15 χρόνια.

Μεταξουργείο

Ακαδήμου 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Ανδρέας Πασπάτης είναι "Σόλο" στην τοποθεσία Άβατον

Αφού μας εξήγησε πώς είναι να μένεις μόνος στο "Διαβάστηκε", ο τίτλος "Σόλο" ήταν ουσιαστικά αναμενόμενος για νέα του παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/02/2023

Δύο θιασαρχίνες σε νέες παραστάσεις

Η Μαίρη Ραζή στο θέατρο Πρόβα και η Μαίρη Ιγγλέση στο θέατρο "Ελεύθερη έκφραση"

Ρεπορτάζ: Γόνιμο ή άγονο το περιβάλλον που διαμορφώνεται γύρω από το Προεδρικό Διάταγμα 85 για τους απόφοιτους δραματικών σπουδών;

Την ώρα που οι κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών είναι σε εξέλιξη, η κυβέρνηση κάνει τους δικούς της χειρισμούς για να λύσει ή να εξομαλύνει την κατάσταση γύρω από το Προεδρικό Διατάγμα 85/2022, το οποίο αναγνωρίζει στους αποφοίτους δραματικών σχολών προσόντα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι εύκολο να υπάρξει λύση και μάλιστα οριστική;

"Ποιος κρατάει το φανάρι": Πρωτότυπη θεατρική ξενάγηση στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Ανακαλύπτουμε ένα σπάνιο βιομηχανικό μνημείο και την ιστορία του με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο.

"Axis Mundi - Το τελευταίο δέντρο": Το πρώτο οικολογικό μήνυμα στην ιστορία της ανθρωπότητας

Μία περφόρμανς για τις ολέθριες συνέπειες της ανθρώπινης αλαζονείας και της από-ιεροποίησης της φύσης.

O Γιάννης Χουβαρδάς λύνει την "Παρεξήγηση"

Την "Παρεξήγηση" σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης και, υπό τους ήχους της μουσικής που ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής ο Blaine L. Reininger, δίνει στην απίθανη ιστορία του Αλμπέρ Καμί μια μυστηριώδη, σχεδόν μεταφυσική χροιά. Η Μαριάννα Κάλμπαρη μετέφρασε το έργο και πρωταγωνιστεί πλαισιωμένη από ένα πολλά υποσχόμενο καστ.

"O Υπέροχος Γκάτσμπι" συνεχίζεται μέχρι τον Μάρτιο

Η θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος-σταθμού για την αμερικανική λογοτεχνία παίρνει παράταση στη σκηνή του Αγγέλων Βήμα.