"Μπιλ και Λου"
Η 8χρονη Λου αποφασίζει να γράψει για τα δυσεπίλυτα προβλήματά της σε έναν άγνωστο στην άλλη πλευρά του πλανήτη. Εκείνος της απαντά, και μια δυνατή φιλία ξεκινά. Η παράσταση του Δημήτρη Αγιοπετρίτη-Μπογδάνου, με τους Στέλιο Ιακωβίδη, Βασίλη Μαυρογεωργίου και Λυδία Τζανουδάκη, επιστρέφει ανανεωμένη για να μας δώσει ένα μάθημα ενσυναίσθησης (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 5/12).
"Απουσία το σώμα"
Η ομάδα Πλεύσις, το κουκλοθέατρο Αγιούσαγια και το θέατρο μαριονέτας Ανταμαπανταχού συνδημιούργησαν την παράσταση, η οποία διατρέχει μια "χειροποίητη αφήγηση" με επίκεντρο τη σωματικότητα των ερμηνευτών και τις θεατρικές κούκλες. Σε μια ατμόσφαιρα ονείρου, περφόρμερ και μαριονέτες συναντιούνται και μιλούν για την απουσία της σωματικής επαφής και για τη δυστοπία που βιώνει η ανθρωπότητα σήμερα (Ροές, από 3/12).
"Μεφίστο"
Ο Νικόλας Βαγιονάκης παρουσιάζει το σκοτεινό και αντιφασιστικό μυθιστόρημα του Κλάους Μαν, σε δική του σκηνοθεσία και ερμηνεία. Είναι η ιστορία του ηθοποιού Χέντρικ Χέφγκεν, που γίνεται το αστέρι του τρίτου Ράιχ και προδίδει τα ιδανικά του προκειμένου να επιβιώσει. Ένας άνθρωπος που μετατρέπει τον κόσμο των ονείρων σε εφιάλτη (Ίδρυμα Κακογιάννη, από 2/12).
"Όλο σπίτι κρεβάτι και εκκλησία"
Γραμμένο το 1977, το διαχρονικό έργο των Φράνκα Ράμε και Ντάριο Φο πραγματεύεται την κατάσταση της γυναίκας και τη θέση της, όχι μόνο στις σύγχρονες αλλά και στις μελλοντικές κοινωνίες, θίγοντας ζητήματα κοινωνικής, πολιτικής και οικογενειακής καταπίεσης. Επανέρχεται σε σκηνοθεσία του Εμμανουήλ Γ. Μαύρου με πρωταγωνίστριες τις Ήρα Δαμίγου, Δάφνη Μαρκάκη, Στυλιανή Κλείδωνα (Θέατρο Δρόμος, από 7/12).
Περισσότερες πληροφορίες
Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία
Τρία από τα εννέα κείμενα που περιλαμβάνονται στο ομώνυμο έργο-καταγγελία για τη θέση της γυναίκας παρουσιάζονται σε μία παράσταση: «Μια γυναίκα μόνη», «Μονόλογος της πουτάνας στο φρενοκομείο», «Εγώ, η Ουλρίκε Μάινχοφ, καταγγέλω».
Μεφίστο
Σε διασκευή της Ειρ. Δερμιτζάκη παρουσιάζεται το ομώνυμο μυθιστόρημα του Κλάους Μαν, η ιστορία του ηθοποιού Χέντρικ Χέφγκεν, από το ξεκίνημά του στο Θέατρο Τέχνης του Αμβούργου το 1926, οραματιζόμενος ένα επαναστατικό ισοδύναμο θέατρο, μέχρι την ανάδειξή του σε αστέρι του Γ΄ Ράιχ μια δεκαετία αργότερα. Η μετάβαση του στο Βερολίνο προκειμένου να καθιερωθεί σαν πρωταγωνιστής στο Θέατρο συμπίπτει με την άνοδο του φασισμού, που εξευτελίζει και χειραγωγεί την ανθρώπινη υπόσταση. Συνάπτει, έτσι, συμφωνία με τον διάβολο, προδίδει τα ιδανικά και τις αξίες του, και στο τέλος μεταμορφώνεται σε μαϊμού της εξουσίας. Ένας παλιάτσος που διασκεδάζει δολοφόνους.
Απουσία το σώμα
Η ομάδα Πλεύσις, το κουκλοθέατρο Αγιούσαγια και το θέατρο μαριονέτας Ανταμαπανταχού συνδημιουργούν μια χειροποίητη εικαστική περφόρμανς για τη μοναξιά και την εγγύτητα, που πλέκει το σωματικό θέατρο με το θέατρο κούκλας.
Μπιλ και Λου
Η 8χρονη Λου αποφασίζει να γράψει για τα δυσεπίλυτα προβλήματά της σε έναν άγνωστο στην άλλη πλευρά του πλανήτη. Εκείνος της απαντά και μια δυνατή φιλία ξεκινά.