Ο "Τσέχοφ κι εγώ": μια σουρεαλιστική ιλαροτραγωδία στο Θέατρο Παραμυθίας

Ένα έργο που έρχεται να μας υπενθυμίσει την κακοποίηση του ανθρώπου από τον άνθρωπο, ένα παμπάλαιο φαινόμενο που εξακολουθεί να υφίσταται ακέραιο στις μέρες μας.

Ο ΤΣΕΧΩΦ ΚΙ ΕΓΩ _Θεοδόσης Πελεγρίνης © Αντώνης Στελιανέσης

Οι "Βλαβερές συνέπειες του καπνού", από τα δημοφιλέστερα μονόπρακτα του Άντον Τσέχοφ, καθώς και το νέο αλληγορικό θεατρικό έργο του Θεοδόση Πελεγρίνη "Η σταφίδα", έρχονται να αλληλοσυμπληρωθούν σε μια σουρεαλιστική παράσταση με τίτλο "Ο Τσέχωφ κι εγώ", που παίζεται στο θέατρο Παραμυθίας έως τις 6 Μαρτίου. Μια παράσταση με πρωτότυπη ματιά, ανάλαφρη και παράδοξη σε σκηνοθεσία Αλμπέρτας Τσοπανάκη με την ίδια και τον με Θεοδόση Πελεγρίνη επί σκηνής. 

Ο ΤΣΕΧΩΦ ΚΙ ΕΓΩ _Θεοδόσης Πελεγρίνης
© Αντώνης Στελιανέσης

Παράλληλα προς την κακοποίηση της γυναίκας, που έχει, δικαίως, καταστεί κυρίαρχο ζήτημα της κοινωνίας μας, υφίσταται η κακοποίηση του άνδρα, η οποία δεν έχει αντιμετωπιστεί ίσως με την ανάλογη ευαισθησία. Στο έργο "Ο Τσέχωφ κι εγώ" διεκτραγωδούνται κατά τρόπον ευτράπελο, ως επί το πολύ, τα βάσανα που υφίσταται ο ήρωάς του από την ασύστολη εκμετάλλευση της συζύγου του. Όσο κι αν υποφέρει αυτός από την ιταμή συμπεριφορά της συζύγου του, παρόλα αυτά παραμένει πιστός σύντροφός της. Εξακολουθεί να την αγαπά, προκαλώντας, έτσι, την συμπάθεια που συνοδεύει έναν τραγικό ήρωα.

Ο έξοχος Ρώσος πεζογράφος και θεατρικός συγγραφέας Άντον Τσέχοφ πρωτοδημοσίευσε το μονόπρακτο "Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού" το 1886. Το έργο αναθεωρήθηκε από τον συγγραφέα το 1902 (δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του) και είναι πιο γνωστό στη β’εκδοχή του. 

Who is who

Ο Θεοδόσης Πελεγρίνης, ομότιμος καθηγητής Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, έχει συγγράψει, μεταξύ άλλων, θεατρικά έργα που αναφέρονται στη ζωή και τη δράση κορυφαίων φιλοσόφων (Θαλής, Ηράκλειτος, Πλάτων, Αριστοτέλης, Μάρκος Αυρήλιος, Ντεκάρτ, Καντ, Σοπενχάουερ, Νίτσε, Βίτγκενσταϊν), τα οποία ανέβηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών(2006-2012)υπό τον γενικό τίτλο "Η φιλοσοφία στη σκηνή".Τα θεατρικά του έργα"Αυτογραφία", "Ένα τριήμερο στην εξοχή", "Ιουλιανός", "Τρύπιο βαρέλι" και "Φθορά, φορά, φθορά", στα οποία συνέπραξε ως ηθοποιός, έχουν ανέβει σε σκηνές των Αθηνών, της ελληνικής περιφέρειας και του εξωτερικού. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.