"Σπιρτόκουτο-The Musical"
Η ροκ εν ρολ ταινία του Γιάννη Οικονομίδη "Σπιρτόκουτο" μεταγράφτηκε σε μιούζικαλ. Ο Γιάννης Νιάρρος σκηνοθετεί και γράφει τη μουσική με τον Αλέξανδρο Λιβιτσάνο κι ένα ωραίο καστ: Οι Γιάννης Αναστασάκης, Αγορίτσα Οικονόμου, Μάριος Σαραντίδης, Γιώργος Κατσής κ.ά. εξιστορούν ένα οικογενειακό "μακελειό", σε μια παράσταση ακατάλληλη για ανηλίκους (Στέγη, από 11/11).
"Κουκλόσπιτο"
Ο Δημήτρης Τάρλοου, θέλοντας να μιλήσει για τη σχέση του ζευγαριού μέσα στο κλίμα καταγγελιών του #metoo, σκηνοθετεί το έργο του Χένρικ Ίψεν. Η Λένα Παπαληγούρα ως Νόρα, μην αντέχοντας πια την καταπίεση, επιβάλλει την ανεξαρτησία της στον άντρα της. Παίζουν: Γιώργος Χριστοδούλου, Θανάσης Δόβρης, Κώστας Βασαρδάνης, Βίκυ Κατσίκα, Όλγα Δαλέκου (Πορεία, από 11/11).
"Βρικόλακες"
Αυτή είναι η δύναμη των κλασικών έργων: μιλούν στην καρδιά κάθε γενιάς, κάθε εποχής. Το ορμητικά προοδευτικό πνεύμα του Χένρικ Ίψεν βάζει το δάχτυλο στις πληγές της κοινωνίας και μας δείχνει πώς, η κοινωνία γεννά στο ομώνυμο έργο του. Με αυτό το έργο ανοίγει η Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου για να καλωσορίσει ύστερα από χρόνια τον Σταμάτη Φασουλή. Ο σκηνοθέτης θα αναδείξει την κοινωνική υποκρισία που εκπορεύεται από τους θεσμούς με πρωταγωνιστές τους Ναταλία Τσαλίκη, Περικλή Μουστάκη, Αργύρη Πανταζάρα, Γιώργο Ζιόβα, Κατερίνα Μαούτσου (Εθνικό Θέατρο, από 11/11).
"Σωτηρία με λένε"
Δύο χρόνια μετά τη "συνάντησή" της με την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου στην ταινία του Άγγελου Φραντζή, η Κάτια Γκουλιώνη ενσαρκώνει τη Σωτηρία Μπέλλου στο έργο της Σοφίας Αδαμίδου, που επιχειρεί μία σκιαγράφηση της ασυμβίβαστης ψυχής της αξέχαστης τραγουδίστριας. Σκηνοθετεί ο Γιώργος Παπαγεωργίου (Μικρό Χορν, από 11/11).
"Βόιτσεκ"
Στη νέα ανάγνωση που κάνει ο Σταύρος Τσακίρης στο έργο του Γκέοργκ Μπίχνερ, όλα διαδραματίζονται σε μια σκηνή θεάτρου όπου ένας θίασος (Ι. Παπαζήσης, Β. Τρουφάκου, Αργ. Αγγέλου, Ι. Παπαματθαίου, Ορφ. Παπαδόπουλος και η τραγουδοποιός Ηρώ) ρίχνει φως στη βασανισμένη ψυχή του Βόιτσεκ, που φτάνει στη γυναικοκτονία (Πόλη Θέατρο, από 11/11).
"Ορλάντο"
Το πλάσμα που ταξιδεύει στους αιώνες και μεταμορφώνεται από άνδρα σε γυναίκα γοήτευσε τον Νίκο Καμτσή, ο οποίος αποφάσισε να ανεβάσει ξανά το έργο, που καθιέρωσε τη Βιρτζίνια Γουλφ ως συγγραφέα και εκπρόσωπο του μοντερνισμού, με την Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου ως νέα πρωταγωνίστρια (Τόπος Αλλού, από 12/11).
"Ο κατάδεσμος"
Το πεζογράφημα του Θωμά Κοροβίνη παρουσιάζεται σε θεατρική απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα με τη Χρύσα Ρώπα στο ρόλο της Ζηνοβίας και τον Θανάση Πατριαρχέα στο ρόλο του αστυνομικού. Η πρωταγωνίστρια, έπειτα από δεκαετίες τυραννικής έγγαμης ζωής, προχωρά σε ένα τραγικό και σαρκαστικό ξέσπασμα (Μουσούρη, από 12/11).
"Άκου να δεις"
Έξι ήρωες που ερμηνεύουν οι Στέλιος Καλαθάς, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Γιώργος Παλιός, Ηλέκτρα Θεολόγη, Αντρέας Λόντου, Αναστασία Γκολέμα μάς δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να έρθουν κοντά φτάνει να υπάρχει θέληση, αγάπη, πίστη και χιούμορ. Το έργο του Άθα Ροδίτη σκηνοθετεί ο Θανάσης Θεολόγης (Αλκμήνη, από 12/11)
"Το στρίψιμο της βίδας reloaded"
Παράσταση εμπνευσμένη από τη νουβέλα του Χένρι Τζέιμς σκηνοθετεί ο Μάριος Ιορδάνου, σε κείμενο που συνυπογράφει με τη συμπρωταγωνίστριά του Σοφία Καζαντζιάν. Το γοτθικό θρίλερ τρόμου ακροβατεί μεταξύ πραγματικότητας και παραίσθησης. Παίζουν: Βαλεντίνο Βαλάσης, Λυδία Γιαννουσάκη και Αναστασία Νταλιάνη σε διπλή διανομή (Eliart, από 16/11).
"Αγορομάνα"
Η Αφροδίτη Μητσοπούλου έγραψε το κείμενο και σκηνοθετεί και παίζει μαζί με τον Ιάκωβο Μολυμπάκη σ’ αυτή την παράσταση που εξιστορεί και αποδομεί τα βιώματα της μητρότητας και της πατρότητας με στοιχεία stand-up comedy, ντοκιμαντέρ, αλλά και τη μουσική του Κώστα Μητσόπουλου (Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεως, από 11/11).
Περισσότερες πληροφορίες
Ορλάντο
Θεατρική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος, στο οποίο ένας άνθρωπος διανύει μια πορεία πέντε αιώνων, ξεκινώντας ως άνδρας της Ελισαβετιανής Αγγλίας και φτάνοντας στο σήμερα ως γυναίκα.
Ο κατάδεσμος
Η Θεσσαλονικιά Ζηνοβία κάνει τον απολογισμό της ύστερα από δεκαετίες τυραννικού έγγαμου βίου, σε ένα τραγικό και συνάμα σαρκαστικό ξέσπασμα που σκιαγραφεί τα κακώς κείμενα του σύγχρονου Έλληνα.
Αγορομάνα
Μεταξύ stand-up comedy, ντοκιμαντέρ και μουσικής παράστασης, το έργο αυτό είναι ένα ειλικρινές άνοιγμα στον κόσμο της μητρότητας και της γονεϊκότητας εν γένει. Οι ηθοποιοί καταφέρνουν να απενοχοποίησουν τα αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να βασανίζουν έναν νέο γονιό και να αγκαλιάσουν την αμηχανία και την ανασφάλεια που βιώνει. Σε έναν κόσμο επιφανειακής τελειότητας, τα λάθη και η σύγχυση λειτουργούν ως μια υπενθύμιση του ότι είμαστε άνθρωποι. Σε κάθε παράσταση φιλοξενούνται επί σκηνής διαφορετικοί καλεσμένοι, οι οποίοι μοιράζονται τη δική τους ιστορία γονεϊκότητας.
Σπιρτόκουτο: The Musical
Στη μουσικοθεατριή παράσταση που βασίζεται στην ταινία «Σπιρτόκουτο» του Γ. Οικονομίδη (2002), ο πατέρας-προστάτης-άντρακλας της ελληνικής οικογένειας δεν σταματάει ακόμα και 20 χρόνια μετά να «γαβγίζει», είτε με την ψυχολογική-σωματική βία είτε με τα σεξιστικά ελαφρολαϊκά τραγούδια του.
Κουκλόσπιτο
Η Νόρα είναι μια παντρεμένη γυναίκα που αποφασίζει να κάνει την επανάστασή της σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο μετά την αποκάλυψη ενός ψέματος που βάζει φωτιά στα θεμέλια του γάμου της.
Σωτηρία με λένε
Η σπουδαία μορφή του λαϊκού και του ρεμπέτικου τραγουδιού, Σωτηρία Μπέλλου, μοιράζεται στιγμές από τη ζωή της το τελευταίο βράδυ πριν από τη χειρουργική επέμβαση που της στέρησε τη φωνή της. Το έργο εξελίσσεται με φόντο το δωμάτιο του νοσοκομείου όπου βρίσκεται η ασυμβίβαστη Μπέλλου. Βλέπει τη ζωή της να περνά σαν ταινία μπροστά από τα μάτια της και μαζί της την παρακολουθούμε κι εμείς. Η Σοφία Βέμπο που χωρίς να το γνωρίζει τη μύησε στο τραγούδι, ο Βασίλης Τσιτσάνης που της άνοιξε το δρόμο, ο Παπαϊωάννου που αγάπησε βαθιά. Φτάνει μέχρι τον Ανδριόπουλο και τον Σαββόπουλο που την έφεραν πιο κοντά στις νεότερες γενιές. Όλα αυτά τα στοιχεία κι όχι μόνο συνθέτουν την μυθιστορηματική ζωή της που επηρεάστηκε σημαντικά από τις συνθήκες και τα γεγονότα μιας ολόκληρης εποχής, για την οποία μιλάει άλλοτε με συγκίνηση και άλλοτε με πικρία.
Άκου να δεις
Ένα ζευγάρι κωφών και η κόρη τους που μιλάει τη νοηματική πρωταγωνιστούν στο έργο που μιλάει με χιούμορ και συγκίνηση για τη διαφορετικότητα.
Το στρίψιμο της βίδας Reloaded
Μία νέα γυναίκα προσλαμβάνεται από έναν άκρως γοητευτικό άντρα ως γκουβερνάντα για τα δύο του παιδιά. Σύντομα, όμως, η ανυποψίαστη κοπέλα θα βρεθεί εγκλωβισμένη στον πύργο, όπου διαμένει η ιδιαίτερη οικογένεια. Κάθε μέλος της έχει και κάτι το περίεργο. Η μικρή κόρη δε μιλάει ή μήπως οι άλλοι δεν την ακούνε; Ο μεγάλος αδερφός της δε μοιάζει με παιδί ή μήπως η γκουβερνάντα τον βλέπει έτσι; Η μυστηριώδης οικονόμος δεν είναι αυτή που φαίνεται ή μήπως είναι; Είναι ο Πύργος στοιχειωμένος ή απλά αρέσουν στην οικογένεια τα «παράξενα» παιχνίδια; Θα μπορέσει η γυναίκα να ελευθερωθεί πριν... το στρίψιμο της βίδας;
Βρικόλακες
Στο έργο που το 1979 αποτέλεσε το ντεμπούτο του σκηνοθέτη, το οικοδόμημα της αγίας οικογένειας και της κοινωνικής υποκρισίας καταρρέει όταν αποκαλύπτεται η νοσηρότητα του παρελθόντος των Άλβινγκ.
Βόιτσεκ
Νέα σκηνική πρόταση πάνω στο έργο-σταθμός σε μορφή θεατρικού δοκιμίου με ζωντανή μουσική, που εστιάζει στα κοινωνικά αίτια της φτώχειας και των ψυχικών διαταραχών και στη θρησκευτική ερμηνεία της ύπαρξης.