10 πράγματα που μάθαμε για την Αικατερίνη Παπαγεωργίου, ψυχή του ανακαινισμένου Θεάτρου Μπέλλος

Ποια είναι η σχέση της με την ομάδα The Young Quill, τι έμαθε στο Λονδίνο, ποια ήταν η πιο αστεία κριτική που δέχτηκε; Αυτά κι άλλα πολλά μάθαμε για την ταλαντούχα Αικατερίνη Παπαγεωργίου που εγκαινιάζει τη νέα εποχή του Θεάτρου Μπέλλος. Γνωρίστε την!

Αικατερίνη Παπαγεωργίου

1.    Πήρα την απόφαση να ανακαινίσω το Θέατρο Μπέλλος με σκοπό η ομάδα The Young Quill να δημιουργήσει ένα τοπόσημο για θεατρικές ομάδες στην Αθήνα. Προσπαθούμε το θέατρο να συσπειρώσει και να στηρίξει ομάδες καλλιτεχνών που συνειδητά έχουν αποφασίσει να συν-δημιουργούν και να εξελίσσονται ως σύνολα, παράλληλα με την ατομική πορεία που διανύει ο καθένας.

2. Είναι ρίσκο αλλά έχει και χαρά το εγχείρημα της επαναλειτουργίας του θεάτρου Μπέλλος. Ήταν μια τεράστια και για πολύ καιρό και επισφαλής προσπάθεια. Οι δυσκολίες ήταν πάρα πολλές. Σφίγγαμε τα δόντια, κλαίγαμε, φοβόμασταν αλλά προχωράγαμε. Λέγαμε συνέχεια ότι αν δεν πάρουμε τώρα, όντας νέοι και ξεκούραστοι, αυτό το ρίσκο, δύσκολα θα το παίρναμε αργότερα. Επιπλέον, η εμπιστοσύνη που μας έδειξε ο Γιώργος Μπέλλος ήταν κάτι για το οποίο ήμασταν και είμαστε ευγνώμονες. Αν δεν αξιοποιούσαμε την ευκαιρία που μας προσφέρθηκε με μεγάλη γενναιοδωρία, σίγουρα κάποια στιγμή θα το μετανιώναμε. Τέλος, είχαν συσπειρωθεί πολλοί άνθρωποι για την επίτευξη αυτού του στόχου. Μας στήριξαν υλικά και ηθικά και από πλευράς μας είχαμε το χρέος να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε.

3. Επέλεξα να σκηνοθετήσω τη "Νύχτα των μυστικών" του Άκη Δήμου γιατί ήταν ένα έργο το οποίο με εντυπωσίασε από την πρώτη ανάγνωση. Τη δεύτερη φορά με συγκίνησε και την τρίτη με αιφνιδίασε με τον τρόπο που επιτυγχάνει να σε εκθέσει σε σκληρές  συνειδητοποιήσεις χωρίς να προλάβεις να το καταλάβεις. Το έργο λαμβάνει χώρα σε ένα τσίρκο, σε ένα περιβάλλον μεταβλητό που όλα επιτρέπονται και όλα συνεχώς μετακινούνται. Τέσσερις καλλιτέχνες του τσίρκου δημιουργούν για το κοινό τους "φως" μέσα από το προσωπικό τους "σκοτάδι", το οποίο τους ανάγκασε να καταφύγουν στο τσίρκο. Σε αυτόν τον κόσμο εισβάλει ένα ζευγάρι που ο άντρας κακοποιεί τη γυναίκα. Το έργο  παρουσιάζει την έννοια της κακοποίησης σε όλες της τις εκφάνσεις και τις εκδοχές μέσα από πολλές διαφορετικές σχέσεις και καλά κρυμμένα μυστικά που αποκαλύπτονται σταδιακά. Με πολύ ανθρώπινο τρόπο μας "ψιθυρίζει" κάτι, που τουλάχιστον εγώ δεν είχα σκεφτεί ποτέ: η αποδοχή της βίας, της πατριαρχίας, της κακοποίηση και πολλών ακόμα παθογένειών της κοινωνίας μας, βασίζονται σε ψέματα και όχι τόσο στα ψέματα που μας λένε, όσο στα ψέματα με τα οποία έχουμε μάθει οι ίδιοι να πείθουμε τους εαυτούς μας. Τέλος, με έναν σχεδόν προκλητικό τρόπο δημιουργεί ένα παραλληλισμό με την ελαφρότητα που αντιμετωπίζονται πολλά από τα εγκλήματα που απασχολούν την σύγχρονη επικαιρότητα.

Η νύχτα των μυστικών
Ελίνα Γιουνανλή©



4. Στους συνεργάτες μου είδα προθυμία, διαθεσιμότητα, συνέπεια και όρεξη για δουλειά. Η ομάδα των  συνεργατών που βρεθήκαμε στη "Νύχτα των μυστικών" με συγκινεί βαθιά. Υπήρξε μεγάλη εμπιστοσύνη μεταξύ μας. Είχαμε την ανάγκη να δημιουργήσουμε από κοινού. Το θέατρο έγινε σπίτι μας. Το φροντίζαμε και το περιποιούμασταν ακριβώς όπως θα έκανε ο καθένας μας με τον προσωπικό του χώρο. Ήταν μια συγκυρία ομάδας και μια συνύπαρξη ανθρώπων που προσωπικά μου θύμισε όλους τους λόγους που με οδήγησαν στο θέατρο. Ο τρόπος που δουλέψαμε και οι σχέσεις που αναπτύξαμε εκπλήρωσαν το όνειρο του πως φανταζόμουν ότι είναι το θέατρο πριν ασχοληθώ με αυτό.

5. Στο Λονδίνο έμαθα τη σημασία της μεθοδολογίας και της οργάνωσης. Νομίζω ότι οι Βρετανοί είναι πολύ αυστηροί με αυτό που καταχρηστικά θα αποκαλούσαμε "to know how". Συγχωρούν τη λανθασμένη εκτίμηση ή την παρερμηνεία, αλλά σε καμία περίπτωση δεν συγχωρούν την έλλειψη μεθοδικής και συγκεκριμένης κατάρτισης πάνω στο αντικείμενο.

6. Η ομάδα The Young Quill που ίδρυσα στο Λονδίνο το 2017 αποτελούταν από φοιτητές του Royal Central School of Speech and Drama. Στην πραγματικότητα ανυπομονούσαμε να δοκιμάσουμε στην πράξη όλα αυτά με τα οποία καταπιανόμασταν στο πλαίσιο της μαθητείας μας. Σχεδόν όλοι προερχόμασταν από διαφορετικές χώρες και κάποιο καιρό αργότερο, οι περισσότεροι επιστρέψαμε στο γενέθλιο τόπο μας. Εστιάσαμε στη σύγχρονη δραματουργία και πραγματοποιήσαμε κάποιες παραστάσεις σε Βρετανικές επαρχίες. Η τωρινή σύσταση της ομάδας προέκυψε με αφορμή μια συνεργασία που κάναμε στην Ελλάδα την περίοδο που ακόμα η ομάδα δραστηριοποιούταν κυρίως στο Λονδίνο. Πλέον, η ομάδα έχει πάρει άλλη μορφή. Αποτελεί τη βασική ενασχόληση των περισσότερων εκ των μελών μας. Ασχολούμαστε με το ανέβασμα σύγχρονων θεατρικών έργων, όπως επίσης και με τη θεατρική μεταφορά ελληνικών και ξένων ποιητικών και λογοτεχνικών κειμένων ως μουσικό/θεατρικές παραστάσεις. Η πρωτότυπη ή ζωντανή μουσική όπως και η έντονη παρουσία αμιγώς σωματικών σκηνών είναι αναπόδραστο κομμάτι της δουλείας μας και πεδίο έρευνας.

Η νύχτα των μυστικών
Ελίνα Γιουνανλή©

7. Αγαπημένοι μου συγγραφείς είναι η Σύλβια Πλαθ, η Σιμόν ντε Μποβουάρ, ο Στρέτσκο Χόρβατ και ο Οδυσσέας Ελύτης.  

8. Η πιο αστεία κριτική που μου έγραψαν ήταν στην πρώτη παράσταση που σκηνοθέτησα σε μια επαρχιακή πόλη της Αγγλίας, το Πόρτσμουθ, ούσα ακόμη φοιτήτρια. Ο δημοσιογράφος ενός τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού έγραψε ότι η παράσταση έχει πρόθεση να διδάξει την έννοια της "παράλογης ερωτικής έλξης".

9. Μια ώρα πριν ανοίξει η αυλαία εύχομαι στους ηθοποιούς να απολαύσουν την παράσταση. Προσπαθώ να λειτουργώ αγχολυτικά για όλους και να μας θυμίζω ότι ήρθε επιτέλους η στιγμή για την οποία τόσο καιρό αδημονούσαμε.

10. Δυο αγαπημένα μου σημεία στην Αθήνα είναι, το "Loser bar" στο Σύνταγμα και η πλατεία Μαβίλη. Το "Loser bar"  είναι το μαγαζί μιας πολύ αγαπημένης φίλης μου το οποίο καταφεύγουμε πάντα πριν και μετά από πρόβες και παραστάσεις. Η πλατεία Μαβίλη μου θυμίζει τα χρόνια του λυκείου, όταν βρισκόμουν εκεί καθημερινά για μαθήματα χορού. Κάθε φορά που πηγαίνω ακροβατώ μεταξύ του τότε και του τώρα.
 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η νύχτα των μυστικών

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Ένα ζευγάρι χάνεται στον κόσμο ενός τσίρκου, όπου το θέαμα αντιπαρατίθεται με τη βίαιη πραγματικότητα σε μια αλληγορία για την έννοια της κακοποίησης σε όλες της τις εκφάνσεις μιας σχέσης.

Θέατρο Μπέλλος

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Φίλιππος Σοφιανός: "Χρήσιμο είναι το θέατρο που μπαίνεις μέσα και δεν βγαίνεις ήσυχος"

Ο ταλαντούχος ηθοποιός και σκηνοθέτης με σημαντική καριέρα στο χώρο του θεάτρου του σινεμά και της τηλεόρασης επιζητά ένα χρήσιμο θέατρο που δεν στοχεύει στη διασκέδαση, αλλά στην ψυχαγωγία και με αφορμή την "Ολεάννα" του Ντέιβιντ Μάμετ που ανεβαίνει για 2η χρονιά στο θέατρο Άνεσις, μιλά στο "α" για το αριστοτεχνικά γραμμένο έργο που αγγίζει το επίκαιρο θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης και της έλλειψης επικοινωνίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2022

Ψάχνεις αφορμή να δεις τη "Μαύρη σαμπούκα" στο θέατρο Ζίνα;

Ρωτήσαμε τον Τόλη Παπαδημητρίου, συγγραφέα και σκηνοθέτη της τρελής κωμωδίας, να μας δώσει τέσσερις λόγους για να δούμε την παράσταση και να τι μας είπε.

Ο "Οίκος των Χοίρων" του Αριστείδη Αντονά στο Θέατρο Φωλιά

Ένα αλληγορικό έργο για όσα συμβαίνουν δίπλα μας κι κάνουμε πως δε βλέπουμε.

Η "Φράνσις" στο Θέατρο Παραμυθίας

Η παράσταση που δημιουργήθηκε με έμπνευση από τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού Φράνσις Φάρμερ, η οποία αποτελεί μια καταγγελία για το σύστημα και τις σχέσεις που χειραγωγούν τον άνθρωπο, έρχεται στο θέατρο Παραμυθίας.

"Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο": Μια λυρική παράσταση για την έμφυλη βία

Η παράσταση του Θανάση Δόβρη ερευνά τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση.

Μπορούν να εκφραστούν χορευτικά τα πολυπλανητικά όντα και η νοηματική γλώσσα;

Πρεμιέρα για τις χορευτικές ομάδες Synthesis 748 Dance Co και Surface Area Dance. Αυτές είναι οι παραστάσεις που παρουσιάζουν.

Η "Τρελή του Σαγιό" από τη Θεατρική Ομάδα Κωφών "Τρελά Χρώματα"

Η παράσταση πραγματοποιείται με τη ταυτόχρονη συμμετοχή κωφών και ομιλούντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας την ομορφιά της γαλλικής κουλτούρας.