"Farm Fatale"
Μια ιδιότυπη κοινότητα, την οποία έχουν δημιουργήσει πέντε σκιάχτρα που έμειναν χωρίς δουλειά εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, έπλασε η φαντασία του εικαστικού και σκηνοθέτη Φιλίπ Κεν, γνωστού στην Ελλάδα από τις παραστάσεις που έχει ήδη παρουσιάσει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ("Η μελαγχολία των δράκων", "Crash park: η ζωή ενός νησιού"). Tο Farm Fatale", που έκανε πρεμιέρα στο Μόναχο το 2019 και θα δούμε στην Πειραιώς 260 στις 10 και 11 Ιουλίου, εμπνέεται από το κρίσιμο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και της γενικότερης οικολογικής κρίσης και το μεταγγίζει σε μια παράσταση με σουρεαλιστικό χιούμορ, ποπ μουσικές και ιδιαίτερη εικαστικότητα. Η τελευταία χαρακτηρίζει την καλλιτεχνική ταυτότητα του Γάλλου δημιουργού, που έχει σπουδάσει καλές τέχνες, design και σκηνογραφία – καθόλου τυχαία στις δουλειές του συνομιλούν με μοναδικό, απολύτως προσωπικό τρόπο ο χώρος, η σκηνογραφία και το ανθρώπινο σώμα. Σε αυτή την περίπτωση, ο Κεν, χρησιμοποιώντας ως φόντο μια ιδιαίτερη σκηνογραφία την οποία υπογράφει ο ίδιος, δημιουργεί μια μετα-αποκαλυπτική συνθήκη, καταγράφοντας τη φωνή της ετοιμοθάνατης φύσης. Οι αφοπλιστικά αστείοι ήρωες του έργου του, χωρίς να πτοούνται από τη δύσκολη κατάσταση, συγκροτούν ένα γοητευτικό σύμπαν ονειροπόλων ακτιβιστών που –κόντρα στην ανθρώπινη επιθετικότητα απέναντι στη φύση– επιθυμούν να διασώσουν κάτι από αυτή, για να το παραδώσουν στις επόμενες γενιές.
Hélène Robert©
"Mourn Baby, Mourn"
Ξεκίνησε να σπουδάζει χορό "μεγάλη", σε ηλικία 25 ετών, αλλά με την πρώτη της δουλειά απέσπασε πανευρωπαϊκή αναγνώριση και βραβεύσεις. Ο λόγος για την ταλαντούχα χορεύτρια και χορογράφο Κατερίνα Ανδρέου, που επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών, εκεί όπου ξεκίνησαν όλα το 2016, όταν συστηνόταν στο κοινό με την παράσταση "A kind of fierce", που απέσπασε την ίδια χρονιά το ευρωπαϊκό βραβείο χορού, Prix Jardin d’Europe. Είχαν προηγηθεί σπουδές νομικής και στη συνέχεια η απόφαση να εντρυφήσει στην αγάπη της για τη μουσική και το χορό, σπουδάζοντας στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Στα μόλις έξι χρόνια που ακολούθησαν, η Ανδρέου θεωρείται ήδη από τις πλέον ανερχόμενες δημιουργούς με αξιοσημείωτη ευρωπαϊκή διαδρομή και δική της καλλιτεχνική και χορογραφική ταυτότητα, την οποία εκφράζει συνήθως σε solo performances, όπου επίσης υπογράφει τη μουσική. Στην παράσταση "Mourn baby, mourn" που θα δούμε στις 8 και 9 Ιουλίου (σε δική της χορογραφία, ερμηνεία, κείμενο και μουσική από κοινού με την Cristian Sotomayor), η Ανδρέου ξορκίζει την ιδέα του θρήνου και παράλληλα καταθέτει την πολιτική της φωνή για τη συλλογική μελαγχολία και κατάθλιψη που έχει επιφέρει η ακύρωση των οικουμενικών αιτημάτων του ’60 και του ’70.
Περισσότερες πληροφορίες
Mourn Baby Mourn
Η διακεκριμένη ερμηνεύτρια αξιοποιεί την έννοια του θρήνου για να μιλήσει για την ακύρωση του μέλλοντος το οποίο μας υποσχέθηκαν τις δεκαετίες του ’60 και του ’70.
Farm fatale
Στο σουρεαλιστικό, γοητευτικό σύμπαν του σκηνοθέτη, πέντε σκιάχτρα μεταμορφώνονται σε ευγενείς ακτιβιστές και λακωνικούς σχολιαστές της πραγματικότητας και της φύσης που πεθαίνει.