Η "Ελένη" του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου σηματοδοτεί την κάθοδό του στην επιδαύρια ορχήστρα, με την Έμιλυ Κολιανδρή στο ρόλο της Ελένης και έναν ταλαντούχο θίασο στο πλευρό της: Αγορίτσα Οικονόμου, Θέμης Πάνου, Έφη Σταμούλη, Γιώργος Καύκας, Δημήτρης Κολοβός, Άγγελος Μπούρας, Δημήτρης Μορφακίδης, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλης, κ.ά. Η θεαματική παράσταση που εκτυλίσσεται σε στιλ μιούζικ χολ και βαριετέ, με εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια από τον Άγγελο Μέντη και πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Άγγελου Τριανταφύλλου, έρχεται να καταρρίψει το μύθο της Ωραίας Ελένης, καθώς σύμφωνα με την ευριπίδεια εκδοχή, η Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία με τον Πάρι, αλλά κατέφυγε στην Αίγυπτο με τη βοήθεια του θεού Ερμή. Κάθε πόλεμος χρειάζεται ένα εξωραϊστικό άλλοθι, λέει ο Ευριπίδης στους Αθηναίους του 5ου π.Χ. αι. μετά τη συντριβή της σικελικής εκστρατείας, με μια ιλαροτραγωδία που έχει να πει κάτι σε κάθε εποχή (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου 12-13/8, Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη 9/9).
Τον Σεπτέμβριο, το ΚΘΒΕ θα περιοδεύσει στις ανοιχτές σκηνές της Αττικής με την παράσταση "Aριστοφάνης - Ηρώνδας: Contra Tempo": τα διαχρονικά κείμενα του ποιητή της αττικής κωμωδίας και του κωμωδιογράφου της ελληνιστικής εποχής δίνουν την πρώτη ύλη σε μια διασκεδαστική σκηνική αντιδικία που αντιπαραβάλλει την πολιτική σάτιρα στη διακωμώδηση της καθημερινής ζωής, και το "τότε" στο "τώρα" της Ελλάδας και των ανθρώπων της. Τη σύνθεση των κειμένων υπογράφει ο Άκης Δήμου, η σκηνοθεσία είναι του Γιάννη Ρήγα και η μουσική του Γιώργου Χριστιανάκη, ενώ του εικοσιπενταμελούς θιάσου ηγείται μια δυνατή κωμική πεντάδα: Δημήτρης Πιατάς, Τάσος Χαλκιάς, Ταξιάρχης Χάνος, Σταμάτης Γαρδέλης, Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Ηρώδειο 7/9, Βεάκειο Θέατρο Πειραιά 11/9, Κηποθέατρο Παπάγου 14/9).
Προπώληση για την "Ελένη" στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και σε περιοδεία μέσω viva.gr | Η προπώληση για την παράσταση "Aριστοφάνης - Ηρώνδας: Contra Tempo" θα ανακοινωθεί σύντομα.
Περισσότερες πληροφορίες
Ελένη
Η ωραία Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία, μόνο το είδωλό της βρέθηκε εκεί σύμφωνα με το αντιπολεμικό δράμα, στο οποίο ο Ευριπίδης καταδεικνύει τον παραλογισμό του πολέμου.