Συζήτηση για τον Μίνωα Βολανάκη με αφορμή την "Αντιγόνη, μετέωρη" της Ρηνιώς Κυριαζή

Η ματιά της σκηνοθέτιδας Ρηνιώς Κυριαζή στο κείμενο του Σοφοκλή θα αποτελέσει την αφορμή της συζήτησης για το πολύπλευρο έργο του σκηνοθέτη και μεταφραστή Μίνωα Βολανάκη.

Αντιγόνη, μετέωρη Karol Jarek©

Την Τετάρτη 22 Ιουνίου στο θέατρο Σφενδόνη το Σωματείο "Φίλοι Μ. Βολανάκη" σε συνεργασία με την Εταιρεία Θεάτρου Άλκη διοργανώνουν μια συζήτηση για το έργο του Μίνωα Βολανάκη με αφορμή και στο πλαίσιο της παράστασης "Αντιγόνη, μετέωρη" σε σκηνοθεσία της Ρηνιώς Κυριαζή, που στηρίζεται στη δική του μετάφραση. Το Σωματείο φροντίζει για την διάσωση, την συντήρηση και την προβολή της δουλειάς του σκηνοθέτη και μεταφραστή Μίνου Βολονάκη. Πρόκειται για ένα μεγάλο και πολύπλευρο έργο στον χώρο της παραστατικής τέχνης του θεάτρου, το οποίο μετρά μια πληθώρα μεταφράσεων (που ξεκινά από έργα της αρχαιότητας και επεκτείνεται μέχρι της αμερικανικής δραματουργίας), μια σειρά σκηνοθετικών επιτυχιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Αντιγόνη, μετέωρη
Karol Jarek©

Την συζήτηση, την οποία θα μπορούν να παρακολουθήσουν οι θεατές με ελεύθερη είσοδο στις 7 μ.μ., λίγο πριν την παράσταση "Αντιγόνη, μετέωρη", συντονίζουν καλλιτέχνες και καταξιωμένοι ειδικοί του θεάτρου. Ανάμεσα τους θα είναι η Ιωάννα Ρεμεδιάκη, λέκτορας του τμήματος Θεατρικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, η οποία και στήριξε την διδακτορική διατριβή της στις "μεταφράσεις της Αντιγόνης του Σοφοκλή στη νεοελληνική σκηνή", ο Βάσος Γεωργάς, σκηνοθέτης, παραγωγός και πρώην πρόεδρος του σωματείου, καθώς και η Ρηνιώ Κυριαζή μαζί με τους συντελεστές της παράστασης.

Αντιγόνη, μετέωρη
Karol Jarek©

Στις 9 μ.μ. ακολουθεί η παράσταση με τους Δήμητρα Γκλιάτη, Ειρήνη Κουμπαρούλη, Αρετή Πολυμενίδη, Γιούλη Καρναχωρίτη, Μοχάμεντ Μπελχέντι και τη Ρηνιώ Κυριαζή, η οποία σε πρόσφατη συνέντευξή της στο "α” σημειώνει για την "Αντιγόνη” του Σοφοκλή, ότι το έργο αυτό την ακολουθεί, και για την "Αντιγόνη, μετέωρη" ότι αποτελεί όπως και κάθε παράσταση μια "συμπύκνωση", μια συνομιλία με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Όπως, λοιπόν, οι θεατές ακροβατούν πάντα ανάμεσα στο παρόν τους και στο παρελθόν ή το μέλλον, έτσι και η ηρωίδα βρίσκεται μετέωρη, δεν ανήκει πουθενά. Η παράσταση ως μια προσέγγιση του κλασικού έργου χρησιμοποιεί τα σώματα των ηθοποιών που προβάλλουν και προβάλλονται, που ξεπηδούν και χάνονται μέσα σε έναν χώρο που αποσυντίθεται.

Περισσότερες πληροφορίες

Αντιγόνη, μετέωρη

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Η δημιουργός ξαναδιαβάζει την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή μέσα από τα τελετουργικά στοιχεία του θρήνου, ίχνη αρχέγονων χορών και τη μουσική, εστιάζοντας στις έννοιες της μοίρας, της ανάγκης και του πολέμου.

Σφενδόνη

Μακρή 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δράσεις, παραστάσεις και εργαστήρια ενεργοποιούν τις "μηχανές" του Κινητήρα μέχρι την άνοιξη

Με νέα θεματική ομπρέλα την "Οικειότητα / Intimacy" και στοχευμένες δράσεις, παραστάσεις, εργαστήρια, ο Κινητήρας μάς καλεί το 2023 να νιώσουμε πάλι οικεία στον δημόσιο χώρο, στο σώμα μας και στο θέατρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/01/2023

3 + 1 αλήθειες για τη "Νόρα: Το σπίτι της κούκλας" στο Altera Pars

Ο Πέτρος Νάκος πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί στο εμβληματικό έργο του Χένρικ Ίψεν, με αφορμή το οποίο μοιράζεται με το "α" τέσσερα βασικά σημεία για την παράσταση.

Τελευταίες παραστάσεις για τη "Μεταμόρφωση" του Κάφκα

Ένα από τα λογοτεχνικά αριστουργήματα του 20ού αιώνα, συνεχίζεται για λίγες ακόμα παραστάσεις στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου.

Ένα βαριετέ σύγχρονου τσίρκου στις Ροές

Το νεοσύστατο βαριετέ Circus Tales επιστρέφει στο Θέατρο Ροές με ένα ολοκαίνουργιο σόου και ακροβατικά υψηλής δεξιοτεχνίας.

O Σταύρος Λίτινας μας μιλά για την φλαμένκο εκδοχή του "Βασιλιά Ληρ"

Ο σαιξπηρικός "Βασιλιά Ληρ" που βιώνει to ανεπανάληπτο μεγαλείο, τη συντριβή, την οργή και την απόγνωση ζωντανεύει στη σκηνή του Arroyo σε μορφή φλαμένκο. Ο δημιουργός της παράστασης, Σταύρος Λίτινας, μας μιλά για το έργο και την παράσταση.

"Πόσο πολύ φοβάμαι ότι θα φύγεις": Ενα παιχνίδι ρόλων στο ΝΤόΜ - "Θέατρο σπίτι"

Μετά την "Ηλιακή γραμμή" του Ιβάν Βιριπάγιεφ, το ΝΤόΜ - "Θέατρο σπίτι" καλωσορίζει μια παράσταση-σπουδή για τη συνθήκη της δέσμευσης, σε σκηνοθεσία της Βάσιας Βελτσίστα.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεάτρου για το Προεδρικό Διάταγμα 85

Η ΠΕΘ καλεί το ΥΠΠΟΑ να αναλάβει πρωτοβουλίες για την εκτόνωση της κατάστασης μέσω μίας άμεσης αντιμετώπισης των καλλιτεχνικών αιτημάτων.