Φεστιβάλ Αθηνών: Ο χιουμοριστικός μακάβριος χορός του Μάρτιν Τσίμερμαν

Ο διακεκριμένος Ελβετός σκηνοθέτης και χορογράφος μεταμορφώνεται σε "Θάνατο" και παίζει με τις μαριονέτες του σε μια περφόρμανς - απόδραση σε ένα παράλληλο σύμπαν που μοιάζει με το δικό μας.

Danse macabre Basil Stuecheli©

Ανάμεσα στις διεθνείς αφίξεις του Φεστιβάλ Αθηνών που θα υποδεχθεί στην Πειραιώς 260 βρίσκεται και ο αντισυμβατικός Μάρτιν Τσίμερμαν, που μετά την απολαυστική περσινή του παράσταση "Ένα δύο τρία", για την οποία μάλιστα διακρίθηκε με το Μέγα Ελβετικό Βραβείο για τις Παραστατικές Τέχνες το 2021 (το κορυφαίο βραβείο που απονέμεται ετησίως από το 1957 σε σημαντικές προσωπικότητες ή θεσμούς της χώρας), επιστρέφει στις 21-22/6 με το εξίσου χιουμοριστικό και παράδοξο "Danse macabre". 

Danse macabre
Basil Stuecheli©

Στο νέο του έργο ο Ελβετός σκηνοθέτης και χορογράφος διερωτάται αν το χιούμορ είναι το μόνο που μπορεί να μας σώσει στον καθημερινό μας αγώνα για επιβίωση. Με φόντο ένα σκηνικό που παραπέμπει σε εγκαταλελειμμένο σκουπιδότοπο όπου ο φυσικός κόσμος αποσυντίθενται, τρεις κωμικοτραγικοί χαρακτήρες απόκληροι της κοινωνίας προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους, ενώ η φιγούρα του Θανάτου, που ερμηνεύει ο ίδιος ο Τσίμερμαν, κινεί τα νήματα των σωμάτων τους, παρεμβαίνοντας στη σκηνική δράση ως σκανδαλιάρης μαριονετίστας.

Martin Zimmermann
Μάρτιν Τσίμερμαν

Στην εικοσαετή καλλιτεχνική του πορεία, ο διεθνώς αναγνωρισμένος χορογράφος, θεατρικός σκηνοθέτης, σκηνογράφος και περφόρμερ έχει κατακτήσει με το ανατρεπτικό του όραμα κάποιες από τις σημαντικότερες θεατρικές σκηνές του κόσμου (BAM New York, Tokyo Metropolitan Theatre, Théâtre de la Ville (Paris), Barbican (London), Sydney Opera House, Grand Théâtre de Luxembourg, Théâtre de Vidy-Lausanne, Festival d’Avignon, Fondation Beyeler Art Museum κ.ά.). Στην καρδιά των έργων του βρίσκεται ο διάλογος του ανθρώπου με τα αντικείμενα, τα οποία αποκτούν τη δική τους ζωή σε σκηνικά περιβάλλοντα ονειρικά, πολύμορφα, στο μεταίχμιο μεταξύ πραγματικού και φανταστικού. Δημιουργεί με πρώτη ύλη το χιούμορ και το παράδοξο ολικά έργα τέχνης, αμφισβητώντας την υλική πραγματικότητα και αποζητώντας την απόδραση σε ένα παράλληλο, μαγικό σύμπαν. Όπως επισημαίνει ο ίδιος: "Στο έργο μου, τα σώματα έχουν υλικές ιδιότητες και τα αντικείμενα έχουν ανθρώπινες διαστάσεις”.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Danse macabre

  • Χορός
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Ελβετός χορογράφος και σκηνοθέτης επανέρχεται με ένα χιουμοριστικό θέαμα όπου τρεις απόκληροι της κοινωνίας έρχονται αντιμέτωποι με το θάνατο σε έναν εγκαταλελειμμένο σκουπιδότοπο, με φόντο ένα εντυπωσιακό, πολυμορφικό σκηνικό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεατρικές πρεμιέρες: Έξι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε έξι από τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 2 έως 8 Φεβρουαρίου και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
02/02/2023

"Ο τόρνος": Μια μαύρη κωμωδία για τη βία με ελληνική υπογραφή στο Olvio

Το έργο του Γιάννη Κεντρωτά που αντλεί από την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα παρουσιάζει η θεατρική ομάδα Ξανθίας.

Το πάρτι της ζωής μου

Η Ελένη Ράντου στο ρόλο της ζωής της γίνεται το επίκεντρο μιας βαθιά συναισθηματικής και επιδραστικής σκηνικής εμπειρίας, που συνυπογράφεται από μια ομάδα εξαιρετικών συντελεστών.

Βρικόλακες

Κλασικότροπη παράσταση που έχει ως κύριο μέλημα να κατεβάσει το σπουδαίο δράμα στην πλατεία, όμως εγκλωβίζεται τελικά σε έναν στεγνό διδακτισμό και μόλις που καταφέρνει να μεταδώσει κάτι από την αιχμηρότητά του.

Στιγμιότυπα από το "Έκτο πάτωμα" του Γιώργου Βάλαρη στο Ακροπόλ

Ένας δυνατός θίασος πρωταγωνιστεί στη μουσική κωμωδία του Αλφρέντ Ζερί που ανεβαίνει σε μια μεγάλη παραγωγή.

Το "Τender Napalm" του Philip Ridley για πρώτη φορά σε ελληνική σκηνή

Σε αυτό το βαθιά ρομαντικό και ερωτικό έργο, ο συγγραφέας θίγει κατά κύριο λόγο ζητήματα ανταγωνιστικότητας, εξάρτησης, σεξουαλικότητας αλλά και βίας εντός μιας μακροχρόνιας ερωτικής σχέσης.

Καλλιτεχνικά επαγγέλματα: ΥΠΠΟΑ και ΥΠΕΠΘ δημιουργούν 3 ομάδες εργασίας για την καλλιτεχνική εκπαίδευση

Έργο των τριών ομάδων είναι η εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων για τη δημιουργία δημόσιας πανεπιστημιακού επιπέδου σχολής στις παραστατικές τέχνες.