Το Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά υποδέχεται την καλλιτεχνική κολεκτίβα Medea Electronique, για τρία κυριακάτικα μεσημέρια, στις 13 και 20 Μαρτίου και στις 3 Απριλίου (1 μ.μ.), με τρεις διαλέξεις - περφόρμανς για τον ήχο, την ηχητική δραματουργία, τον αυτοσχεδιασμό και τα νέα μέσα.
Οι Medea Electronique ιδρύθηκαν το 2006 και απαρτίζονται από δημιουργούς που μοιράζονται τη διάθεση για πρωτοπορία, κινούμενοι στον ευρύτερο χώρο της σύγχρονης τέχνης. Ενεργοί σε τομείς όπως η μουσική, η κινούμενη εικόνα, η ζωγραφική, τα πολυμέσα, ο προγραμματισμός, οι διαδραστικές τεχνολογίες και η παραγωγή πολυμεσικών εκδηλώσεων, τα μέλη της ομάδας συγχωνεύουν ξεχωριστά πεδία έρευνας και πρακτικής σε μία προσπάθεια ανάπτυξης ενός ιδιαίτερου ύφους. Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύχθηκαν και οι "Δοκιμές" που έχουν συμμετοχικό χαρακτήρα και στόχο να παρουσιάσουν τους σύγχρονους πειραματισμούς διαφορετικών καλλιτεχνών. Κάθε διάλεξη - περφόρμανς ξεκινά με μια σύντομη παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου, με σκοπό να επικοινωνηθούν τα λήμματα του "λεξικού" της σύγχρονης τέχνης στο ευρύ κοινό.
Οι τρεις διαλέξεις - περφόρμανς
"Κασσάνδρα" - Κυριακή 13 Μαρτίου, 1 μ.μ.
Η ηθοποιός Νικόλ Δημητρακοπούλου συμπράττει με τις φωνές των Ελένης και Σουζάνας Βουγιουκλή σε μια μουσική περφόρμανς σε κείμενο της Νεφέλης Μαϊστράλη και βίντεο του Βασίλη Κουντούρη. Η παράσταση μέσα από την αρχετυπική φιγούρα της Κασσάνδρας εξερευνά το πού και πώς στέκει το υποκείμενο που στοχάζεται σε σχέση τα μελλούμενα. Γιατί οι χρησμοί δεν είναι ποτέ αρκετά ακριβείς. Και έτσι, ο άνθρωπος καθίσταται διαρκώς υποχρεωμένος να παίρνει την ευθύνη των πράξεων του και να γίνεται δημιουργός της Ιστορίας. Η ομάδα ανασυνθέτει την προφητεία προβάλλοντας το τι πραγματικά θα αντιπροσώπευε σήμερα η μαντική δίνη της Κασσάνδρας, ένας τέτοιος διαρκής οραματισμός, ποια θα ήταν η ίδια η Κασσάνδρα.
"Trial" - Κυριακή 20 Μαρτίου, 1 μ.μ.
Σημείο εκκίνησης της video art περφόρμανς που χορογραφεί ο Γιάννης Νικολαϊδης, αποτελεί το περίφημο γλυπτό του Μιχαήλ Άγγελου, "Το ξύπνημα του σκλάβου”. Λέγεται, πως ο καλλιτέχνης έστελνε ένα μαθητή του για να αναζητήσει τα αγάλματα του μέσα στις πέτρες. Ο μαθητής έπρεπε ανάμεσα σε σκόρπια κομμάτια μαρμάρου να εντοπίσει τα εν δυνάμει έργα, όπου εγκλωβισμένα μέσα στη κυρίαρχη ύλη ανέμεναν την απελευθέρωση τους από τον καλλιτέχνη. Η ιδέα αυτή υποσκάπτει αυτήν της δημιουργίας από το μηδέν. Χορεύει η Αγγελική-Κρηναία Μπεβεράτου. Συμμετέχουν ο εικαστικός Νίκος Παπαδημητρίου και ο Michael Tebinka στο βίντεο.
Η δίκη - Κυριακή 3 Απριλίου, 1 μ.μ.
Ο Γιώργος Βαλαής -ηθοποιός, σκηνοθέτης και ιδρυτικό μέλος των blitz theatre group- σε δική του σύλληψη και ερμηνεία παρουσιάζει μία περφόρμανς που επιχειρεί, μέσα από την κριτική παρουσίαση της διαδικασίας απονομής δικαιοσύνης, να μιλήσει για την ανάγκη επανεφεύρεσης του κοινού εκείνου χώρου διαπραγμάτευσης (διαπροσωπικής και συλλογικής). Η παράσταση επικεντρώνεται στην κατασκευή ηρώων και εξιλαστήριων θυμάτων, στην πολιτική ευθύνη σε καιρούς μετα-δημοκρατίας και στο ιερό δικαίωμα στην απολογία.
Τιμές εισιτηρίων: € 8 ευρώ (για μεμονωμένη παράσταση), 20 (για τις τρεις παραστάσεις) | Προπώληση μέσω www.ticketservices.gr
Περισσότερες πληροφορίες
Δοκιμές
Η καλλιτεχνική κολεκτίβα Medea Electronique παρουσιάζει τρεις διαλέξεις-περφόρμανς 20 λεπτών, που πειραματίζονται με τον ήχο, την ηχητική δραματουργία, τον αυτοσχεδιασμό και τα νέα μέσα. Προηγείται σύντομη παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου κάθε παράστασης. «Κασσάνδρα» της Νεφέλης Μαϊστράλη (13/3), ερμηνεία: Ν. Δημητρακοπούλου, τραγούδι: Ελ. & Σ. Βουγιουκλή. «Trial» του Γιάννη Νικολαΐδη (20/3), χορεύει: Αγγ.-Κρ. Μπεβεράτου. «Η δίκη» του Γιώργου Βαλαή σε δική του ερμηνεία (3/4).