Άμεσα συνυφασμένο με τη συνάντηση στον φυσικό χώρο, το θέατρο βρήκε τόσο τους πρωταγωνιστές όσο και τους θεατές με διάθεση επανένωσης. Η ρωγμή που υπέστη λόγω της πανδημίας δεν έχει ακόμα επουλωθεί, κι όμως, όσο δύσκολο κι αν είναι να κάνεις θέατρο σε μια τόσο ρευστή και απρόβλεπτη συνθήκη, οι παραγωγοί πήραν το ρίσκο και το κοινό ανταποκρίνεται στο κάλεσμα. Περίπου τριακόσιες παραστάσεις έχουν ανέβει στην Αθήνα μέχρι σήμερα, με αρκετές επαναλήψεις των πιο πετυχημένων παραγωγών των προηγούμενων σεζόν αλλά και πολλές νέες παραγωγές.
Η θεατρική σεζόν είναι πλουραλιστική και ήδη έχουν αναδειχθεί παραστάσεις που πορεύονται με σταθερά sold out ήδη από την πρεμιέρα τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι "Παίχτες" του Νικολάι Γκόγκολ σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή στο Κιβωτός με ένα dream team ηθοποιών με φοβερή χημεία (Γιάννης Νιάρρος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Ηλίας Μουλάς, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Γιώργος Τζαβάρας, Γιώργος Μπουκαούρης και guest star τον Χρήστο Στέργιογλου). Από τις 25/10 έχει κάνει 10.000 εισιτήρια, παίζοντας μόνο Δευτερότριτα. Αντίστοιχη πορεία, με 10.500 εισιτήρια, ακολουθεί από τις 19/11 και ο "Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού" του Ντάριο Φο στη διεισδυτική σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα, ο οποίος αξιοποίησε όλα τα ταλέντα του άξιου πρωταγωνιστή Πάνου Βλάχου, και ο μονόλογος "Η μηχανή του Τούρινγκ" σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου με τον εκπληκτικό Ορφέα Αυγουστίδη στο Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου (από τις 3/11 έχει κόψει 11.000 εισιτήρια). To "Όποιος θέλει να χωρίσει να σηκώσει το χέρι του" στο θέατρο Ήβη, η παράσταση του Γιώργου Καπουτζίδη που παίζεται για τρίτη χρονιά έχει κάνει από τον Οκτώβριο του 2021 μέχρι και σήμερα 22.500 εισιτήρια και ο "Ο κουρέας της Σεβίλλης" στο Θέατρο Ακροπόλ περίπου 30.000 εισητήρια. Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός των θεατών στον "Εγκάρσιο προσανατολισμό" του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Μέχρι τις 22/12 είχαν ήδη περάσει από τη Στέγη 14.000 θεατές, ενώ στα όρια του sold out κινήθηκε και το εορταστικό "Μια υπέροχη ζωή" σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού, με πρωταγωνιστές τον ίδιο και τους Νάντια Κοντογεώργη, Νίκο Ψαρρά, Γιώργο Γλάστρα κ.ά. στο Μέγαρο Μουσικής. Βάσει του ρεπορτάζ μας, τα έργα που μας φέρνουν μπροστά στα ζητήματα της κοινωνικής και προσωπικής ευθύνης, όπως το "Τσέρνομπιλ. Ένα χρονικό του μέλλοντος" (Θέατρο του Νέου Κόσμου) ή οι "Κομμώτριες/Μεταπολίτευση" (Θησείον) είναι ψηλά στις επιλογές των θεατρόφιλων.
Επίσης, σταθερή αξία από πλευράς τάσεων αποτελούν οι ιστορίες σχέσεων μέσα από το βλέμμα της οικογένειας ή της φιλίας όπως οι "Τρομεροί γονείς" (Radar), το "Πόσο κοστίζει να ζεις;" (Πόρτα), το "Οκτώ γυναίκες κατηγορούνται" (Αλίκη), ή οι "Άθικτοι" (Νέος Ακάδημος), οι μονόλογοι που μεταπλάθουν υπαρκτά πρόσωπα όπως είναι "Η Γερμανίδα γραμματέας" (Ιλίσια-Βολανάκη), το "Master Class" (Παλλάς), το "Glorious. Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε απ' τη Γη" (Ήβη), τα δυνατά ντουέτα όπως το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" (Άλφα) και το "Sexy laundry" (Κάππα), η νέα σύγχρονη προσέγγιση σε κλασικά έργα όπως είναι η "Συμφορά από το πολύ μυαλό" (Οδού Κυκλάδων Λευτέρης Βογιατζής), "Νόρα" (Άττις), "Το τέλος του παιχνιδιού" (Σύγχρονο Θέατρο), "Μάκμπεθ - Ο κύκλος του ΣτΑΙΜΑτος" (Από Μηχανής) κ.ά.
Δυστυχώς δεν είναι λίγες οι παραστάσεις που αναγκάστηκαν να μπουν σε αναστολή λόγω κρουσμάτων Covid στο θίασο, οπότε μην παραλείψετε να τηλεφωνήσετε προτού κανονίσετε την έξοδό σας. Σ’ αυτήν τη δύσκολη θέση βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, "Η φάρμα των ζώων" στο Εθνικό, η οποία μάλιστα έκανε συνεχόμενα sold out, η "Φαίδρα" στο Προσκήνιο, η οποία ξανά ξεκινά πάλι στις 29/12, η "Προδοσία" στο Βρετάνια, που ξεκίνησε πάλι ανήμερα Χριστούγεννα, ο "Ρινόκερος" στο Κιβωτός κ.ά. Αντί ευχής, ας κλείσουμε με τη φράση του Ντάριο Φο από το "Μίστερο Μπούφο" που παίζεται στο Άνεσις σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη: "Μάθε να γελάς! Ακόμη και τον τρόμο σου να τον κάνεις γέλιο. Κάνε τους όλους να σκάνε απ’ τα γέλια… Με το γέλιο χάνονται όλοι οι φόβοι!". Το γέλιο είναι ζωή κι ευχόμαστε να συνεχίσουμε να το αναζητάμε στο θέατρο, τηρώντας, βέβαια, όλα τα μέτρα ενάντια στην πανδημία. Καλή θεατρική χρονιά!