Δεν κάνει τηλεόραση, δεν φωτογραφίζεται με celebrities και, με εξαίρεση τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση που στηρίζει την ερευνητική δουλειά της, σπανίως ανεβαίνει σε μεγάλες κεντρικές σκηνές∙ οι θεατρόφιλοι, ωστόσο, ακολουθούν κάθε νέα δουλειά της αντι-σταρ του ελληνικού θεάτρου Λένα Κιτσοπούλου. Τόσο ως συγγραφέας όσο και ως σκηνοθέτρια εκφράζεται με τρέλα, θυμό και τσαγανό, επιστρατεύοντας την πρόκληση αισθητικά, υφολογικά και θεματικά, στη λογική του in-yer-face theatre. Από πέρυσι είναι κάτοικος του Οnassis Renti, του πρώην εργοστασίου που η Στέγη μεταμόρφωσε σε χώρο για καλλιτεχνικό πειραματισμό και εξερεύνηση, ενώ για το 2022 ετοιμάζει το "Φράνκενσταϊν - Ο χαμένος παράδεισος" που θα παιχτεί στη Στέγη (14/5-10/6) με μουσικές του Νίκου Κυπουργού. Η Κιστοπούλου θα παίξει στην παράσταση μαζί με τους Χριστίνα Αντωναράκη, Έμιλυ Κολιναδρή, Γιάννη Κότσιφα, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνο Παπαδόπουλο κ.ά. Αντλώντας στοιχεία από το μυθιστόρημα της Μέρι Σέλεϊ, η παράσταση μιλά για τα τέρατα της καθημερινότητας, την ανάγκη της δημιουργίας, την απελπισία και τη μοναξιά.
Παράλληλα, ολοκληρώνει τη σκηνοθεσία της στο άπαιχτο στην Ελλάδα έργο της "Cry", σε παραγωγή του Théâtre Saint-Gervais και της Compagnie Bleu en Haut Bleu en Bas της Γενεύης, το οποίο θα ανέβει στο Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν" στη Φρυνίχου, με πρωταγωνιστές την ίδια και τους Νίκο Καραθάνο, Άννα Λεμονάκη, Πολίν Ουγκέ (7,8/1). Τους προηγούμενους μήνες ξεκίνησαν και συνεχίζουν στο Πόλη Θέατρο οι παραστάσεις της "Γυναίκας της Πάτρας" του Γιώργου Χρονά, όπου η Κιτσοπούλου σκηνοθετεί την Ελένη Κοκκίδου στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ παίζονται και δύο δικά της έργα: ο μονόλογος "Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α." σε σκηνοθεσία της Δήμητρας Δερμιτζάκη με την Κίττυ Παϊταζόγλου (Ζίνα) και το "Μαράκι έκλασε" σε σκηνοθεσία της Γιώτας Σερεμέτη με την ομάδα Seven Sisters (Faust), όπου επτά γυναίκες αφηγούνται πέντε κωμικοτραγικές ιστορίες.
Περισσότερες πληροφορίες
Η γυναίκα της Πάτρας
Η Ελ. Κοκκίδου δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας ως «αξιοσέβαστη πόρνη» Πανωραία, στον μονόλογο που προέκυψε από τις συνεντεύξεις που έδωσε η ίδια η Πανωραία στον συγγραφέα.
Το Μαράκι έκλασε
Επτά γυναίκες μοιράζονται πέντε κωμικοτραγικές οικογενειακές ιστορίες επί σκηνής δια χειρός Λένας Κιτσοπούλου, οι οποίες αποκαλύπτουν τις πληγές τους και τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Η Αγία Ελληνική Οικογένεια, η Πατριαρχία, η παιδική ηλικία και ο κύκλος της βίας και της κακοποίησης είναι κάποια από τα θέματα που τις απασχολούν.
Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.
Η εξομολόγηση μιας 37χρονης λίγο πριν αυτοκτονήσει περνά μέσα από χιουμοριστική ματιά την επιθυμία και τον έρωτα, διανύοντας την ελάχιστη απόσταση ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο.