Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 9 έως 15 Δεκεμβρίου και ξεχωρίζουν.
«Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα»
Ο Γιάννης Καλαβριανός διασκευάζει την κλασική νουβέλα του Κλάιστ «Μίχαελ Κόλχαας», η οποία βασίστηκε στην αληθινή ιστορία ενός εμπόρου αλόγων που έζησε στη Σαξονία τον 16ο αιώνα και εξετάζει πώς μια δίκαιη εξέγερση μπορεί να μετατραπεί σε τρομοκρατία. Αφηγητές της ιστορίας του Κόλχαας είναι τα άλογά του. Χωρίς κανένα σκηνικό αντικείμενο, τέσσερις ηθοποιοί (Γιώργος Γλάστρας, Χριστίνα Μαξούρη, Μάνος Πετράκης, Γιώργος Σαββίδης), ένας πιανίστας (Σταύρος Διαμαντόπουλος), η χορογραφημένη κίνηση και οι εναλλαγές του φωτός συνθέτουν την παρτιτούρα αυτής της γοητευτικής, μα τόσο τραγικής ιστορίας (Θέατρο Τέχνης, από 13/12).
«The Show»
Η νέα σκηνοθεσία του Παντελή Δεντάκη σε μια προσωπική προσέγγιση της Κατερίνας Παπαναστασάτου πάνω στο έργο του Χ. Μακόι «Σκοτώνουν τ' άλογα όταν γεράσουν» αποτελεί αναφορά στα τηλεοπτικά reality shows. Η παράσταση έχει τη μορφή ενός μαραθώνιου χορού, με πρωταγωνιστές ζευγάρια που διαγωνίζονται μέχρι τελικής πτώσης. Ένας φανταχτερός κόσμος, γεμάτος μουσική και λαμπερά κοστούμια, στήνεται απέναντι στο αδηφάγο βλέμμα ενός κοινού που καταναλώνει ηδονοβλεπτικά το διασυρμό των διαγωνιζόμενων από την τηλεπερσόνα του Παρουσιαστή. Παίζουν οι: Ελένη Δαφνή, Στέλιος Δημόπουλος, Δημήτρης Κολλιός, Βάσια Λακουμέντα, Κατερίνα Λούβαρη-Φασόη, Μαργαρίτα Σάββα κ.ά. (Μπάγκειον, από 13/12).
«Χάρπερ Ρήγκαν»
Η Στέλλα Κρούσκα ερμηνεύει τη 40χρονη Χάρπερ, μια γυναίκα που έχει βιώσει μέσα στην οικογένειά της ένα μεγάλο τραύμα, το οποίο παραμένει ανεπούλωτο. Ο επικείμενος θάνατος του πατέρα της την αναγκάζει να θυμηθεί όσα έχει ζήσει, σε ένα έργο του Σάιμον Στίβενς, που μιλάει για το bullying και τις ακραίες συμπεριφορές. Σκηνοθετεί ο Φώτης Μακρής. Παίζουν: Λ. Γιώτης, Φ. Μακρής, Στ. Παπαδημητρίου, Β. Παύλου, Φ. Σαμαρτζής (avant premire στις 13/12).
«Η εκπαίδευση εις τα του οίκου διά νεαράς κορασίδας»
Αφιερωμένο στις επώνυμες και ανώνυμες γυναίκες, τις πρωταγωνίστριες της καθημερινής ζωής, αυτές που σήκωσαν στις πλάτες τους τον τόπο από κάθε άποψη, είναι η παράσταση της ομάδας 4Frontal. Η ηθοποιός Νεφέλη Μαϊστράλη έκανε μια μελέτη για τη γυναικεία χειραφέτηση στην Ελλάδα και μαζί με τις Ελένη Κουτσιούμπα και Αριστέα Σταφυλαράκη αφηγούνται τις ιστορίες γυναικών που πάλεψαν καθημερινά να αποδείξουν την επάρκεια του φύλου τους, ιστορίες Ελληνίδων που προσπάθησαν ν' αντισταθούν και φιμώθηκαν. Τη σκηνοθεσία έκανε ο Θανάσης Ζερίτης (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 13/12).
«Το ψέμα»
«Ψέματα και αλήθειες είναι μέρος του θεάτρου και των ελατηρίων του...» έχει δηλώσει ο Φλοριάν Ζελέρ, ο Γάλλος συγγραφέας του έργου «Το ψέμα» που πριν από μερικά χρόνια είδαμε σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αθερίδη. Η μοντέρνα κωμωδία ανεβαίνει φέτος σε σκηνοθεσία της Κερασίας Σαμαρά. Ο Βασίλης Βλάχος, η Κάτια Σπερελάκη, ο Κώστας Τσάχρας και η Αλίκη Αβδελοπούλου μοιράζονται τους ρόλους των δύο ζευγαριών που ενώνει μια μακρόχρονη φιλία, μέχρι να διαταραχθούν οι ισορροπίες που την κρατούν υγιή (Αλεξάνδρεια, από 11/12).
«Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας»
Υπάρχει ένας δραματουργικός καμβάς πάνω στον οποίο «χτίζει», επί σκηνής, το έργο του ο Γιώργος Ηλιόπουλος και κάθε φορά το εμπλουτίζει, προσθέτοντας νέα στοιχεία. Διαθέτοντας τη χάρη ενός ηθοποιού, μπορεί να πατήσει με άνεση πάνω στην κόψη της κωμωδίας και του δράματος και να διαγράψει μια ξεκαρδιστική διαδρομή στην ψυχοσύνθεση του σύγχρονου άντρα και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τα αισθήματά του. Τη σκηνοθεσία έχει κάνει η Βασιλική Ανδρίτσου (Θεατρική Σκηνή Αθηναΐς, στις 15, 22, 29/12).
«Εμείς»
Η ιστορία ενός κοριτσιού με ειδικές ικανότητες, όχι ανάγκες, και μεγάλα αποθέματα ενέργειας και δύναμης ενέπνευσε την Αγγελική Αρναούτη να γράψει αυτό το έργο. Ο Γεννάδιος Πάτσης το σκηνοθετεί σε μια παράσταση που έχει στόχο να μας αφυπνίσει και να μας ευαισθητοποιήσει, ενώ μεταφέρει ένα αισιόδοξο μήνυμα για τη χαρά της ζωής. Παίζουν οι Χρυσεικόνα Θεολόγου, Εύη Καραδήμα, Κώστας Παπαγεωργίου, Γιώτα Αγγελοπούλου, Άρτεμις Βαρδίκου (Θέατρο της Ημέρας, από 13/12).
«Τρομεροί γονείς»
Η Αναστασία Παπαστάθη επικαιροποιεί την τραγική κωμωδία του Ζαν Κοκτό και μεταφέρει τη δράση από το Παρίσι του 1938 (χρονιά που γράφτηκε το έργο) στην Αθήνα του σήμερα. Η εκκεντρική προσωπικότητα του Κοκτό, αυτής της σύνθετης καλλιτεχνικής μορφής του 20ού αιώνα, ξεδιπλώνεται μέσα στη διαχρονική ιστορία, με πρωταγωνιστές μια υστερική μάνα, τον αποτυχημένο σύζυγο και πατέρα, που προσπαθεί απεγνωσμένα να ξεφύγει από την καταπίεση, τη γεροντοκόρη αδερφή της και τον άβγαλτο μαμάκια γιο. Παίζουν: Χρήστος Ευθυμίου, Μαρία Μαυροματάκη, Αναστασία Παπαστάθη, Αντώνης Καραθανασόπουλος και Ευδοκία Ασπρομάλλη (Ραντάρ, από 9/12).
«Πορτρέτο κρεμασμένου κοριτσιού»
Μια ιστορία αυτοχειρίας περιγράφει το έργο του Γιώργου Γιαννακόπουλου. Μια καλλιτέχνις «μαγεμένη» από την εικόνα ενός σκοτεινού ζωγραφικού πορτρέτου δίνει τέλος στη μοναχική ζωή της. Ο συγγραφέας μαζί με τον Νίκο Σταματόπουλο συνσκηνοθετούν και παίζουν με τις Σοφία Αγγελικοπούλου, Ρενάτα Καπετανάκη, Ευαγγελία Μπέγα (Θέατρο Κάτω απ’ τη γέφυρα, από 13/12).
Περισσότερες πληροφορίες
Πως να καταστρέψετε τη ζωή σας
Ένας εξίσου χιουμοριστικός και συγκινητικός μονόλογος που σκιαγραφεί την ψυχοσύνθεση του σύγχρονου άντρα.
Πορτρέτο κρεμασμένου κοριτσιού
Μυστήριο πλανάται γύρω από την αυτοχειρία μιας τραγουδίστριας αφότου αντικρίζει ένα σκοτεινό πορτρέτο, με φόντο το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας του 1957.
Το ψέμα
Το έργο του δημοφιλούς Γάλλου συγγραφέα, που διερευνά το ρόλο της εξαπάτησης και του ψεύδους στις σχέσεις δύο ζευγαριών και κατ’ επέκταση την ίδια την κοινωνία, παρουσιάζεται στην αυλή του πολυχώρου.
Εμείς
Η γέννηση και η μετέπειτα ζωή ενός κοριτσιού με ειδικές ικανότητες ενέπνευσε τη δημιουργία αυτού του έργου.
Χάρπερ Ρήγκαν
Η επίσκεψη στον ετοιμοθάνατο πατέρα της μετατρέπεται για την ομώνυμη ηρωίδα σε μια ολοκληρωτική επανάσταση απέναντι στον ίδιο της τον εαυτό.
Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα
Με αφετηρία το «Μίχαελ Κόλχαας» του Κλάιστ και την αληθινή ιστορία ενός φιλήσυχου ανθρώπου που αδικήθηκε από τον Άρχοντα, πήρε το δίκαιο στα χέρια του και κόντεψε να διαλύσει μια χώρα.
Τρομεροί γονείς
Η τραγική κωμωδία του Ζαν Κοκτό μεταφέρεται από το Παρίσι του 1938 στην Αθήνα του σήμερα για να μιλήσει για τις οικογενειακές σχέσεις αλληλεξάρτησης. Η εκκεντρική προσωπικότητα του Κοκτό, μιας σύνθετης καλλιτεχνικής μορφής του 20ού αιώνα, ξεδιπλώνεται μέσα από τη διαχρονική ιστορία με πρωταγωνιστές μια μάνα αποξενωμένη από τον άντρα της και προσκολλημένη στον γιο της που χειραγωγεί μέσω της αρρώστιας της, τον σύζυγο και πατέρα που καταφεύγει σε εξωσυζυγικές σχέσεις, την ανύπαντρη αδερφή της που ζει μαζί τους και τους εξουσιάζει μέσω του χρήματος, αφού έχει αναλάβει να τους συντηρεί και τον γιο που ερωτεύεται για πρώτη φορά μια κοπέλα και θέλει να σπάσει τα δεσμά της οικογένειας. Οι επιφανειακά άψογες ισορροπίες φθίνουν και οι συνέπειες στη ζωή όλων είναι απροσδόκητες. Η παλαιότερη γενιά αναπόφευκτα θα συγκρουστεί με την νέα, η οποία διεκδικεί την δική της ταυτότητα.
The Show
Μια νέα προσέγγιση πάνω στο έργο του Χόρας Μακόι «Σκοτώνουν τ' άλογα όταν γεράσουν», το οποίο καυτηριάζει τα τηλεοπτικά σόου μέσα από έναν μαραθώνιο διαγωνισμό που στόχο έχει να αποκαθηλώσει τους συμμετέχοντες.
Η εκπαίδευση εις τα του οίκου διά νεαράς κορασίδας
Τρεις ηθοποιοί αφηγούνται τις ιστορίες γυναικών που πάλεψαν για τη χειραφέτησή τους και την υπεράσπιση του γυναικείου φύλου από την αρχαιότητα μέχρι τα πρώτα δείγματα του φεμινισμού στην Ελλάδα.