Με αλλαγές και προσθήκες πάνω στο ρεπερτόριο που δεν κατάφερε να παρουσιάσει την προηγούμενη καλλιτεχνική σεζόν προχωρά φέτος το Από Μηχανής Θέατρο. Ο θεατρικός οργανισμός του Μεταξουργείου που τα τελευταία πέντε χρόνια τελεί υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του σκηνοθέτη και ηθοποιού Δημήτρη Μυλωνά μαζί με τη σύζυγο του και ηθοποιό Άννα Ελεφάντη, επιμένει να μην πτοείται από τις συνθήκες που έφερε η πανδημία στη θεατρική ζωή και να αναπνέει δημιουργικά.
«Η πανδημία ουδέποτε συρρίκνωσε το όραμα μας για το θέατρο» τονίζει η Άννα Ελεφάντη, ενώ σύμφωνα με τον Δημήτρη Μυλωνά «επιμένουμε να κάνουμε θέατρο με την ίδια πίστη και το ίδιο πάθος όπως πάντα». Το γεγονός αυτό αποδεικνύει και το φετινό εναλλασσόμενο και πολυσυλλεκτικό ρεπερτόριο που θα παρακολουθήσουμε και στις δύο σκηνές του θεάτρου Από Μηχανής, το οποίο μάλιστα δίνει την ευκαιρία στους θεατρόφιλους να αγοράσουν εισιτήρια για όλες τις παραστάσεις του στην προνομιακή τιμή των € 10 μέχρι το τέλος Οκτωβρίου μέσω viva.gr.
Στην Κάτω Σκηνή μας περιμένουν ένας τεταμένος μονόλογος, ένα ντουέτο υψηλής τάσης και ένα άξιο ερμηνευτικό τρίο. Στις 26 Νοεμβρίου έρχεται μια εκδοχή του σαιξπηρικού «Μάκμπεθ» για 3 πρόσωπα. «Μάκμπεθ-ο κύκλος του στΑΙΜΑτος» ονομάζεται η πρωτότυπη διασκευή σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά, που γεννήθηκε εξολοκλήρου μέσα από τη διαδικασία των προβών και οδήγησε στη συγγραφή πρωτότυπης μετάφρασης με την υπογραφή του Γιάννη Νταλιάνη, ο οποίος παράλληλα πρωταγωνιστεί στην παράσταση με τους Θανάση Βλαβιανό, Άννα Ελεφάντη και Δημήτρη Μπούρα. Με αφετηρία τους στίχους και την πλοκή του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που διατηρούνται αυτούσια στον πυρήνα τους, η παράσταση με στοιχεία πειραματικής περφόρμανς στοχεύει σε μια εναλλακτική ανάγνωση της εμβληματικής ιστορίας για την εξουσία.
Στις 24 Νοεμβρίου ανεβάζει αυλαία το πολυαναμενόμενο «Σλουθ» που ήρθε αντιμέτωπο με το πρώτο κύμα της πανδημίας. Δημήτρης Μυλωνάς και Σωτήρης Χατζάκης επιμένουν στην επί σκηνής συνύπαρξή τους μετά το επιτυχημένο «Δάνειο», αυτή τη φορά υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του δεύτερου. Στο κορυφαίο ψυχολογικό θρίλερ του ο Άντονι Σάφερ στήνει ένα έργο-πεδίο μάχης για τους δύο ήρωες, τον απατημένο σύζυγο και τον εραστή μιας γυναίκας, ο οποίος διεκδικεί να την παντρευτεί. «Οι δύο παίκτες παίζουν το ρόλο του θύτη και του θύματος, του θηρευτή και του θηράματος εναλλάξ» όπως σημειώνει ο Σωτήρης Χατζάκης σε ένα συμφωνημένο μεταξύ τους κωμικοτραγικό παιχνίδι όπου όλα επιτρέπονται.
Τον νέο θεατρικό μονόλογο του Βασίλη Ρίσβα «Λείπεις..» σκηνοθετεί η Μπέσυ Μάλφα από 15 Νοεμβρίου με την Ράνια Παπαδάκου να αναλαμβάνει το ρόλο της Ελπίδας. Μιας φοβισμένης και περιθωριοποιημένης γυναίκας που έρχεται αντιμέτωπη με τους σκελετούς στη ντουλάπα της με μόνη διέξοδο την πλασματική πραγματικότητα της.
Στην Πάνω Σκηνή επανέρχεται μετά την ειδική on line προβολή και την καλοκαιρινή της περιοδεία η πνευματώδης κωμωδία του Πιερ ντε Μαριβώ «Η κληρονομιά» σε σκηνοθεσία του Γιάννη Νταλιάνη. Όπως υπογραμμίζει ο σκηνοθέτης «η παράσταση καθώς επιστρέφει στον εσωτερικό χώρο, θα εξελιχθεί αναδεικνύοντας μια ατμόσφαιρα μηχανορραφίας και εσωτερικών συγκρούσεων, παράλληλα με τις κωμικές ανατροπές και τους απολαυστικούς συνδυασμούς των "ερωτευμένων κληρονόμων" του έργου...». Το απολαυστικό έργο του 18ου αιώνα που φέρνει αντιμέτωπο τον έρωτα με το χρήμα ζωντανεύουν από 30 Οκτωβρίου, σε μετάφραση Ανδρέα Στάικου, οι Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Νίκος Νίκας, Γιάννης Σοφολόγης, Παρή Τρίκκα, Μπίλιω Μαρνέλη και Γιώργος Κορομπίλης.
Ένας πολυπολιτισμικός θίασος -Γιώργος Νούσης, Φαίδων Φαρίντ, Κωνσταντίνος Χειλάς, Δανάη Ομορεγκιέ- ανεβαίνει στην ίδια σκηνή από 22 Νοεμβρίου στο «Homos, ή Όλοι στην Ελλάδα», υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Αντώνη Γαλέου. Το πολυβραβευμένο έργο του Τζόρνταν Σίβεϊ, που χαρακτηρίστηκε από τους New York Times ως ένα από δέκα καλύτερα έργα του 2016, χαρτογραφεί την πορεία της σχέσης δύο ανδρών, ενός Έλληνα και ενός μετανάστη δεύτερης γενιάς, σε μια περίοδο έξι ετών, από το 2006 μέχρι το 2011, μια ανάσα πριν από την κατάρρευση της οικονομίας. Μέσα από αυτήν την ομοφυλοφιλική σχέση, το έργο μιλά με τόλμη, τρυφερότητα και χιούμορ για όλα όσα μπορεί να αντέξει ο έρωτας όταν έρχεται αντιμέτωπος με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα.
Τον Δεκέμβριο ακολουθεί το «Όπου κι αν πας να μη χαθείς« σε σκηνοθεσία και διασκευή του Δημήτρη Μυλωνά. Πρόκειται για ένα έργο που δημιουργήθηκε μέσα από τις πρόβες πάνω στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Νίκου Σκορίνη. Με εναλλαγές μεταξύ πρώτου και τρίτου προσώπου εκτυλίσσεται το ταξίδι του ασυμβίβαστου Ορέστη σε αναζήτηση της προσωπικής του Ιθάκης στο περιθώριο των στιγμών που χάραξαν την Ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τη δεκαετία του 1950 έως σήμερα, όπως η ξενιτιά, η δικτατορία, τα κινήματα, η μεταπολίτευση, η πτώση του ανατολικού μπλοκ, κ.ά. Παίζουν οι Δημήτρης Λιακόπουλος, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Τόνια Μαράκη, Δημήτρης Μπούρας και Κώστας Κουτρούλης.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, ο Δημήτρης Μυλωνάς σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του το «Cavewoman» της Έμα Πίρσον σε παραγωγή του Από Μηχανής Θεάτρου. Η Κατερίνα Ζαρίφη ερμηνεύει την ομώνυμη ηρωίδα «των σπηλαίων» η οποία μας υπενθυμίζει ότι οι διαφορές είναι αυτές που μας φέρνουν πιο κοντά στην κωμική και ταυτόχρονα μελαγχολική εξομολόγηση για την αιώνια μάχη των δύο φύλων.
Οι αναγνώστες του www.athinorama.gr θα έχουν παράλληλα την ευκαιρία να κερδίσουν διπλές προσκλήσεις και να απολαύσουν σε avant premiere με το «α» τις παραστάσεις «Cavewoman», «Μάκμπεθ – ο κύκλος του στΑΙΜΑτος» (26/11), «Λείπεις..» (15/11), «Σλουθ» (24/11), «Homos, ή Όλοι στην Ελλάδα» (6/12) και «Όπου κι αν πας να μη χαθείς». Μείνετε συντονισμένοι!
Περισσότερες πληροφορίες
Homos, στην Ελλάδα όλοι
Το πολυβραβευμένο έργο μιλά με τόλμη, τρυφερότητα και χιούμορ για την πορεία της ομοφυλοφιλικής σχέσης δύο αντρών και κατ’ επέκταση για τον έρωτα στη σύγχρονη κοινωνία.
Λείπεις...
Η Ελπίδα, μια γυναίκα στοιχειωμένη από το παρελθόν της και περιθωριοποιημένη κοινωνικά, έρχεται αντιμέτωπη με το φόβο, την απελπισία και την τρέλα.
Όπου κι αν πας να μη χαθείς
Το «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» λειτουργεί ως ένα σύγχρονο «έπος», μια σύγχρονη Οδύσσεια στην οποία ξετυλίγεται η Ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τη δεκαετία του 1950 έως και τις μέρες μας και μαζί η ξενιτιά, η δικτατορία, τα κινήματα, η μεταπολίτευση, η πτώση του ανατολικού μπλοκ κ.α. Η περιπλάνηση του κεντρικού ήρωα Ορέστη στους τόπους της Ιστορίας, γίνεται ένα ταξίδι με προορισμό την προσωπική του «Ιθάκη» αλλά ταυτόχρονα αντανακλά την προσδοκία και τη ματαίωση μιας ολόκληρης γενιάς, μιας ολόκληρης εποχής. Το βιβλίο που έχει πουλήσει πάνω από 20.000 αντίτυπα αποτέλεσε την αφετηρία για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου θεατρικού κειμένου γεννημένου εξολοκλήρου μέσα από τη διαδικασία των προβών.
Cavewoman
Η αιώνια μάχη των δύο φύλων γίνεται αφορμή για μια κωμική και ταυτόχρονα μελαγχολική εξομολόγηση που μας υπενθυμίζει ότι οι διαφορές είναι αυτές που μας φέρνουν πιο κοντά.
Σλουθ
Η σκηνή μετατρέπεται σε πεδίο μάχης μεταξύ δύο αντρών, ενός απατημένου συζύγου και του εραστή της γυναίκας του που διεκδικεί να την παντρευτεί.
Μάκμπεθ-ο κύκλος του στΑΙΜΑτος
Ο «Μακμπέθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ επαναπροσδιορίζεται σε μια διασκευή για τρία πρόσωπα, αποκαλύπτοντας την εμπειρία των ηρώων για την εξουσία και την αιώνια μάχη των δύο φύλων.
Η κληρονομιά
Μια κληρονομιά φέρνει τα πάνω-κάτω στις ζωές, τις σχέσεις και τα συναισθήματα των ηρώων.