Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για τη θεατρική και κινηματογραφική σεζόν;

Σαν βουτιά σε άγνωστα νερά περιγράφουν οι επιχειρηματίες του χώρου τη σεζόν που ξεκινά, η οποία αποτελεί για τους περισσότερους ρίσκο σε όλα τα επίπεδα.

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για τη θεατρική και κινηματογραφική σεζόν;

Σαν βουτιά σε άγνωστα νερά περιγράφουν οι θεατρικοί επιχειρηματίες τη σεζόν που ξεκινά, η οποία αποτελεί για τους περισσότερους ρίσκο σε όλα τα επίπεδα, τόσο από την άποψη των μέτρων και της ψυχολογίας του κοινού όσο και οικονομικά. Οι προπωλήσεις ξεκίνησαν πολύ δειλά σε σχέση με τις προ πανδημίας εποχές, αλλά όσο πλησιάζουν οι πρεμιέρες το ενδιαφέρον αυξάνεται σημαντικά και ελπίζουμε ότι ο κόσμος θα επιστρέψει στα θέατρα. Ήδη, στις πρώτες τους θεατρικές εξόδους, οι δημοσιογράφοι μας συνάντησαν αρκετό κόσμο στις αίθουσες, ενώ αυξημένη συμμετοχή παρατηρείται στις avant premieres στο athinorama.gr.

Τα sold out στην Αμπράμοβιτς στη Λυρική ή στον Οστερμάγερ στην Πειραιώς 260 δείχνουν ότι οι ορκισμένοι θεατρόφιλοι δεν χάνουν τα πολυαναμενόμενα ραντεβού, ενώ και το Μέγαρο καταγράφει αυξημένη κίνηση στις μουσικές και θεατρικές του παραγωγές. Όπως παρατηρούν οι υπεύθυνοι των πολιτιστικών φορέων, η αίσθηση ότι τα μέτρα προφύλαξης τηρούνται αυστηρά, δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας στον κόσμο και αποτελεί προϋπόθεση για να επιστρέψει σε έναν χώρο, κάτι το οποίο είναι σημαντικό να καταλάβουν και οι επιχειρηματίες.

Το ρεπορτάζ μας για τη θεατρική σεζόν, η οποία μετράει ήδη εκατόν πενήντα προγραμματισμένες παραστάσεις, δείχνει ότι ναι μεν θα υπάρξει ένας αποπληθωρισμός στα νούμερα, με θέατρα ρεπερτορίου και μεγάλες θεατρικές εταιρείες να μειώνουν αρκετά τις δουλειές που θα κάνουν μες στο χρόνο, σε κάθε περίπτωση όμως τόσο ποσοτικά αλλά κυρίως ποιοτικά η σεζόν προμηνύεται άκρως ενδιαφέρουσα. Παρότι, όπως παραπονιούνται οι επιχειρηματίες, η πολιτεία δεν έχει σταθεί ιδιαίτερα στο θέατρο επιδεικνύοντας αργά αντανακλαστικά και λαμβάνοντας μέτρα που δεν επιτρέπουν επί της ουσίας τον προγραμματισμό, καταγράφουμε σημαντικές νέες παραγωγές, σίγουρες κινήσεις και, φυσικά, πολλές επαναλήψεις. Διαγράφονται μάλιστα ήδη, όπως θα διαβάσετε, οι πρώτες τάσεις, με το ελληνικό έργο και το ενδιαφέρον για την πολιτική και την ιστορία να κερδίζουν έδαφος από την κωμωδία.

Όσο για το σινεμά, το στοίχημα του Μποντ φαίνεται να δημιουργεί αισιοδοξία, αφού στο πρώτο τριήμερο της προβολής του έκοψε πανελλαδικά 80.120 εισιτήρια, το καλύτερο άνοιγμα ταινίας μέσα στην πανδημία (ο «Άνθρωπος του Θεού» είχε κάνει 62.305), και, προτού ακόμη ανοίξει σε ΗΠΑ και Κίνα, έχει ήδη φτάσει τα 119 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Μάλιστα, το σίκουελ του υπερηρωικού «Venom» στις ΗΠΑ συνέτριψε το πανδημικό ρεκόρ πρώτου τριημέρου, εγκαινιάζοντας έναν φιλόδοξο εισπρακτικά Οκτώβρη.

Ας ελπίσουμε, λοιπόν, όλα να πάνε καλά με τον έλεγχο της πανδημίας και να απολαύσουμε το πολύ δυνατό κινηματογραφικό και θεατρικό φθινόπωρο που διαφαίνεται σε επίπεδο παραγωγών, ξαναζώντας το λησμονημένο αίσθημα ασφάλειας και ευφορίας που νιώθεις καθώς βυθίζεσαι στη θέση σου και σβήνουν τα φώτα. Τι να πούμε, καλές βουτιές!

Μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία της viva.gr παρατηρείται σημαντική αύξηση στους κινηματογράφους, όπου η ζήτηση για ηλεκτρονικά εισιτήρια είναι ραγδαία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έχει φώς η σκιά; Η Αλεξάνδρα Καζάζου απαντά στο Θησείον

Μία θεατρική παράσταση βασισμένη στο έργο του Αlbert Camus "Ο Ξένος" από την Transatlantic Group παρουσιάζεται στο Θησείον - Ενα θέατρο για τις τέχνες.

30/09/2022

"Μπεντ": Έρχεται το σπουδαίο έργο του Μάρτιν Σέρμαν στο θέατρο Χώρα

Το αριστούργημα του αμερικανού συγγραφέα που έχει ως θέμα τον απαγορευμένο έρωτα δύο ανδρών στη ναζιστική Γερμανία ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια.

Στην "Κόκκινη κλωστή" "συνεργάζονται" αντικείμενα κοινής χρήσης και μουσικές νότες

Η ιστορία της απόδρασης μιας γυναίκας από το αφιλόξενο Εδώ και Τώρα και ο πολυτάραχος βίος της ξετυλίγονται σαν όνειρο σε μια μοναδική περφόρμανς.

"Τι είδε ο μπατλερ" στο θέατρο Άλμα;

Μια ξέφρενη κωμωδία γεμάτη γέλιο και ανατροπές, που σατιρίζει με καυστικό τρόπο τα ήθη της σύγχρονης κοινωνίας.

Η εκφραστικότητα της γλώσσας της σιωπής στην παράσταση "Τα δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ" στο Olvio

Μια από τις πιο ιδιαίτερες, γοητευτικές και απολαυστικές παραστάσεις των τελευταίων ετών επανέρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο Olvio.

"Κανονική δουλειά": O Στέλιος Ανατολίτης επιστρέφει με την τρίτη του σόλο παράσταση

Κείμενα για τη δουλειά, κουβέντα με τον κόσμο, ευτράπελα σε δημόσιες υπηρεσίες και μουσική κωμωδία.

"Κάποιος να με προσέχει": Για πρώτη φορά στη χώρα μας σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου

Με μια ισχυρή τριανδρία: Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Μάριζας, Πήτερ Ραντλ, ανεβάζει για πρώτη φορά στη χώρα μας το "Κάποιος να με προσέχει" του Φράνκ Μακ Γκίνες η Αθανασία Καραγιαννοπούλου.