Γυρίσαμε το Πεδίον του Άρεως μαζί με τους ηθοποιούς του «cΩntαct»

Η πρώτη Covid-safe θεατρική παράσταση έκανε πρεμιέρα κι εμείς ήμασταν εκεί.

Γυρίσαμε το Πεδίον του Άρεως μαζί με τους ηθοποιούς του «cΩntαct»

Μετά από μια άκρως επιτυχημένη πορεία σε πλήθος από Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, η Ελλάδα έχει την τύχη να φιλοξενεί το «cΩntαct». Το «α» πήρε μια γεύση από αυτή την πρωτόγνωρη θεατρική εμπειρία, όπου στους δρόμους ή εν προκειμένω στο πάρκο της πόλης, παρακολουθούμε ζωντανά ως θεατές τους ηθοποιούς και ακούμε σε 3D ήχο τις ερμηνείες τους μέσα από το κινητό μας.

Η πρωτότυπη ιδέα του Gabrielle Jourdain απογειώθηκε μέσα από τη σκηνοθεσία του Samuel Sené και την ερμηνεία των Δημήτρη Μαζιώτη και Ελίνας Γιαννάκη σε σκηνοθετική επιμέλεια του Δημήτρη Μαλισσόβα (για την ελληνική εκδοχή). Μέσα από τα ακουστικά μας απολαύσαμε τους ταλαντούχους Μαίρη Συνατσάκη και Θοδωρή Αθερίδη, οι φωνές των οποίων έδεσαν καταπληκτικά με τις κινήσεις και τις εκφράσεις των πρωταγωνιστών, που έβγαλαν το θέατρο έξω από το σπίτι του και σήκωσαν το κοινό από την θεατρική πλατεία σε ένα ξεχωριστό θέμα που ενεργοποιεί ολόκληρο το σώμα και όλες τις αισθήσεις.

Γυρίσαμε το Πεδίον του Άρεως μαζί με τους ηθοποιούς του «cΩntαct» - εικόνα 1
Η Ελίνα Γιαννάκη ως Σάρα

Τι είναι όμως το «cΩntαct»; Είναι ένα Covid-safe θεατρικό πρότζεκτ, στο οποίο τα κινητά αντί να απαγορεύονται συμμετέχουν στην παρακολούθηση. Με αφετηρία ένα κοινό σημείο οι θεατές κυριολεκτικά παίρνουν στο κατόπι τη Σάρα (Ελίνα Γιαννάκη), η οποία φαίνεται να απολαμβάνει τον περίπατό της. Η απόλαυση είναι εντελώς φαινομενική, καθώς η νεαρή είναι βουτηγμένη σε σκέψεις που εναλλάσσονται βίαια και επιθετικά, προβληματίζοντας την διαρκώς και αποτρέποντας την από τη βίωση του εδώ και του τώρα. Εμείς μέσα από τα ακουστικά μας έχουμε πρόσβαση στους συλλογισμούς της, που ακολουθούν ένα συνειρμικό μοτίβο.

Ο Ραφαήλ (Δημήτρης Μαζιώτης), ένας άγνωστος που είτε τυχαία, είτε καθόλου τυχαία βρίσκεται την ίδια ώρα στο πάρκο, την πλησιάζει και ανοίγει μαζί της μια συζήτηση. Η ίδια δυσφορεί, αισθάνεται παραβίαση στον προσωπικό της χώρο και ιδιαίτερα σε μια εποχή, όπου η κοινωνική αποστασιοποίηση θεωρείται από αρετή έως κανόνας. Παρόλο που βρίσκεται σε έναν εσωτερικό διάλογο με τον εαυτό της, σύμφωνα με τον Ραφαήλ, σκέφτεται τόσο δυνατά σε βαθμό που το κοινό και ο ίδιος αντιλαμβάνεται τη δυσαρέσκειά της.

Γυρίσαμε το Πεδίον του Άρεως μαζί με τους ηθοποιούς του «cΩntαct» - εικόνα 2
Ο Δημήτρης Μαζιώτης ως Ραφαήλ

Παρά την αρχική της αντίδραση, ο Ραφαήλ διεισδύει στα αχαρτογράφητα νερά του μυαλού της και στα 45 λεπτά που ακολουθούν σπάει λίγο-λίγο το τείχος, που η ίδια έχει χτίσει απέναντι σε αυτήν και τα συναισθήματά της. Μέχρι να γνωριστούν, η Σάρα ζούσε χωρίς να ζει, περπατούσε δίχως να νιώθει το έδαφος κάτω από τα πόδια της, χωρίς να ακούει το θρόισμα των φύλλων, να μυρίζει, να γεύεται το αλάτι της θάλασσας στα χείλη της, να αισθάνεται τον αέρα στα μαλλιά της. Προσπαθώντας να αποφύγει συναισθήματα όπως η θλίψη και η απώλεια αποστρεφόταν μαζί τους τη χαρά, την απόλαυση και την επιθυμία. Με μεταβατικά αντικείμενα -όπως το τηλεκοντρόλ μιας μηχανής- και χρονομετρώντας κάθε ανάσα προσπαθούσε να αναπληρώσει την απουσία και να επιτύχει τη διαδικασία της γείωσης.

Μέσα από την ιστορία της Σάρα συναντήσαμε τους εαυτούς μας, οι οποίοι μάταια ψάχνοντας στο κινητό μας επιδιώκουμε να ανακαλύψουμε πόσους φίλους διαθέτουμε ή κατεβάζοντας το βηματομετρητή μας να ενημερωθούμε σχετικά με το αν κάναμε αρκετά για τον εαυτό μας σήμερα. Ο Δημήτρης και η Ελίνα δεν μας απάντησαν αν κάνουμε αρκετά, αν έχουμε τη συντροφιά που χρειαζόμαστε ή αν είμαστε παρόντες στο τώρα. Ήρθαν απλώς για να μας θυμίσουν σε μια εποχή αποστάσεων ακόμα και από τον εαυτό μας, τον τρόπο να τον ξαναπλησιάσουμε πιο ειλικρινά και ουσιαστικά από ποτέ.

Γυρίσαμε το Πεδίον του Άρεως μαζί με τους ηθοποιούς του «cΩntαct» - εικόνα 3
Το meeting point του κοινού

Παρόλο που το όλο εγχείρημα επισκέπτεται πρώτη φορά τη χώρα μας και η συμμετοχή φαίνεται να διέπεται από περιπλοκότητα, αφού επιλέξαμε την ημερομηνία, την τοποθεσία και την ώρα κατά την αγορά του ηλεκτρονικού μας εισιτηρίου μέσω του viva.gr τα πράγματα κύλησαν από μόνα τους. Εικοσιτέσσερις ώρες πριν από την παράσταση που διαλέξαμε, λάβαμε e-mail για να κατεβάσουμε την εύχρηστη δωρεάν εφαρμογή μέσα από την οποία συμμετέχουμε στην παράσταση αλλά και το ακριβές σημείο συνάντησης για την έναρξη της θεατρικής μας εμπειρίας! Όταν φτάσαμε στο meeting point, οι συνεργάτες της παραγωγής με προθυμία μας υπέδειξαν πώς θα πραγματοποιηθεί η παρακολούθηση της παράστασης. Οι θεατές μαζί και χώρια, ήρθαμε σε επαφή με το «cΩntαct» και το ευχαριστηθήκαμε.

Το «cΩntαct» μας ενώνει στις παρακάτω ημερομηνίες: Παρασκευή με Κυριακή έως 24 Οκτωβρίου | Πεδίον του Άρεως (Είσοδος Ευελπίδων) | Προπώληση μέσω viva.gr.

Περισσότερες πληροφορίες

cΩntαct

  • Performance
  • Διάρκεια: 45 '

Η ελληνική εκδοχή της πρωτότυπης θεατρικής εμπειρίας, με όχημα μια εφαρμογή στο κινητό, ζωντανεύει -με δύο ηθοποιούς και τις φωνές των Θ. Αθερίδη και Μ. Συνατσάκη- την ιστορία της Σάρας, η ζωή της οποίας αλλάζει μετά την επαφή της με έναν άγνωστο, σε μετάφραση και σκηνοθετική επιμέλεια του Δημήτρη Μαλισσόβα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δυνατό το ξεκίνημα της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού με την "Τοπογραφία θανάτου ή Ας μην ξεχάσουμε"

Χαρά, λύπη, θυμό, ελπίδα…όλα όσα νιώσαμε στην περιπατητική παράσταση "Τοπογραφία θανάτου ή Ας μην ξεχάσουμε" της Μπρικένα Γκίστο, ωραίο δείγμα παράστασης-ντοκουμέντο, που αναψηλαφεί πληγές της πόλης με τον πιο αναπάντεχο τρόπο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
27/11/2022

Φίλιππος Σοφιανός: "Χρήσιμο είναι το θέατρο που μπαίνεις μέσα και δεν βγαίνεις ήσυχος"

Ο ταλαντούχος ηθοποιός και σκηνοθέτης με σημαντική καριέρα στο χώρο του θεάτρου του σινεμά και της τηλεόρασης επιζητά ένα χρήσιμο θέατρο που δεν στοχεύει στη διασκέδαση, αλλά στην ψυχαγωγία και με αφορμή την "Ολεάννα" του Ντέιβιντ Μάμετ που ανεβαίνει για 2η χρονιά στο θέατρο Άνεσις, μιλά στο "α" για το αριστοτεχνικά γραμμένο έργο που αγγίζει το επίκαιρο θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης και της έλλειψης επικοινωνίας.

Ψάχνεις αφορμή να δεις τη "Μαύρη σαμπούκα" στο θέατρο Ζίνα;

Ρωτήσαμε τον Τόλη Παπαδημητρίου, συγγραφέα και σκηνοθέτη της τρελής κωμωδίας, να μας δώσει τέσσερις λόγους για να δούμε την παράσταση και να τι μας είπε.

Ο "Οίκος των Χοίρων" του Αριστείδη Αντονά στο Θέατρο Φωλιά

Ένα αλληγορικό έργο για όσα συμβαίνουν δίπλα μας κι κάνουμε πως δε βλέπουμε.

Η "Φράνσις" στο Θέατρο Παραμυθίας

Η παράσταση που δημιουργήθηκε με έμπνευση από τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού Φράνσις Φάρμερ, η οποία αποτελεί μια καταγγελία για το σύστημα και τις σχέσεις που χειραγωγούν τον άνθρωπο, έρχεται στο θέατρο Παραμυθίας.

"Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο": Μια λυρική παράσταση για την έμφυλη βία

Η παράσταση του Θανάση Δόβρη ερευνά τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση.

Μπορούν να εκφραστούν χορευτικά τα πολυπλανητικά όντα και η νοηματική γλώσσα;

Πρεμιέρα για τις χορευτικές ομάδες Synthesis 748 Dance Co και Surface Area Dance. Αυτές είναι οι παραστάσεις που παρουσιάζουν.