Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι

Οι εντυπώσεις μας από τη δεύτερη βραδιά που η ιταλίδα ηθοποιός μεταμορφώθηκε στην ντίβα της όπερας με τη συνοδεία της Καμεράτας και του κορυφαίου μαέστρου Γιώργου Πέτρου.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι

Η παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» είναι μία από τις περιπτώσεις που σε προϊδεάζει δεόντως για όσα θα γίνουν επί σκηνής. Ακόμη περισσότερο δε όταν έχει προηγηθεί εκ βαθέων συζήτηση με τον σκηνοθέτη τόσο για το περιεχόμενο της παράστασης όσο και για το εντατικό ταξίδι που οδήγησε στη γέννηση της. Το βράδυ της Τετάρτης 22 Σεπτεμβρίου, βρεθήκαμε στο Ηρώδειο για να δούμε την πολυαναμενόμενη παράσταση με πρωταγωνίστρια την Μόνικα Μπελούτσι. Η Καμεράτα άνοιξε τη βραδιά υπό το φως ενός ολόγιομου φεγγαριού, χαρίζοντας έτσι μια ειδυλλιακή ατμόσφαιρα στο σκηνικό γεγονός. Το γνωμικό του Χάινριχ Χάινε «Εκεί που τελειώνουν τα λόγια αρχίζει η μουσική» σηματοδοτεί το ξεκίνημα της παράστασης και εκφράζει το δίχως άλλο την προσωπικότητα και τη ζωή της Μαρίας Κάλλας, που όπως θα ακούσουμε στην πορεία της παράστασης, γνώρισε τη γλώσσα της μουσικής καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 1

Πλάι σε ένα γραμμόφωνο, με πάμπολλα τριαντάφυλλα απλωμένα στο μπροστινό μέρος της σκηνής, καθισμένη στο αυθεντικό αντίγραφο του καναπέ της Κάλλας και φορώντας το φόρεμά της, η Μόνικα Μπελούτσι εκπροσώπησε την ψυχή της εύθραυστης όσο και θαρραλέας Μαρίας με την ιδιαίτερα απαλή χροιά της φωνής της και την σχεδόν αιθέρια παρουσία της.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 2

Η ντίβα της όπερας επιστρέφει μέσα από τα δικά της λόγια, έτσι όπως τα εσώκλεισε στα γράμματα και τα μεμοραμπίλια της, τα οποία ποτέ πριν δεν έχουν ακουστεί, σε ένα χώρο που αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την καριέρα της, καθώς εκεί εμφανίστηκε για πρώτη φορά ως Μαρία Καλογεροπούλου, όταν ήταν ακόμη μαθήτρια του Ωδείου Αθηνών. Ιδιαίτερα συγκινητικό είναι την ίδια στιγμή το σπάνιο γεγονός του να ακούσουμε τη φωνή της να αντηχεί, ακόμη κι αν πρόκειται για ηχογράφηση στα πλαίσια ενός παραστατικού γεγονότος.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 3
© Θωμάς Δασκαλάκης

Η 25μελής Καμεράτα υπό τη διεύθυνση του κορυφαίου μαέστρου Γιώργου Πέτρου μάγεψε το κοινό με την ζωντανή εκτέλεση αποσπασμάτων από τα έργα «Τραβιάτα», «Μήδεια», «Καβαλερία Ρουστικάνα», «Τόσκα», «Βέρθερος», «Η υπνοβάτις», που είχαν μια ξεχωριστή για τη ζωή της Κάλλας, όπως απέδειξε η ανταπόκριση του κοινού με το χειροκρότημα του μετά από κάθε -εμβόλιμη ανάμεσα στην πρόζα- μουσική ερμηνεία.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 4

Ανάμεσα στις κορυφαίες στιγμές της παράστασης ήταν η εκτέλεση της «Ελεγείας» του Ζυλ Μασνέ στο φινάλε της παράστασης στο ιστορικό πιάνο, Baby Grand Steinway & Sons μοντέλο S, του 1952, δώρο του Ωνάση στην Κάλλας, καθώς και το συναίσθημα με το οποίο η Μόνικα Μπελούτσι μοιράστηκε μέσα από την ερμηνεία της την πιο γνωστή επιστολή που του είχε γράψει εκφράζοντας την αγάπη της, το γράμμα προς την δασκάλα της Ελβίρα ντε Ιντάλγκο όπου, άναυδη της ανακοινώνει ότι έμαθε για το γάμο του με την Τζάκι Κένεντι από τις εφημερίδες και, τέλος, η ανάμνηση της επίσκεψης της στον Ωνάση τις τελευταίες του ώρες στο νοσοκομείο.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 5

Παρότι οι προσδοκίες μας ικανοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, κάποιες επιμέρους αδυναμίες δεν επέτρεψαν στην παράσταση να αγγίξει το επόμενο επίπεδο. Το έργο δημιουργήθηκε αρχικά για κλειστό χώρο και συνάντησε με δυσκολία την ανανεωμένη εκδοχή του που δημιουργήθηκε ειδικά για το Ηρώδειο. Η σχετικά χαμηλή ένταση του ήχου επηρέασε το συνολικό αποτέλεσμα τόσο κατά τη διάρκεια της ερμηνείας της ηθοποιού όσο και της ζωντανής εκτέλεσης της Καμεράτας. Αν εξαιρέσουμε τις υποκριτικές στιγμές που αναφέρθηκαν παραπάνω, η παράσταση αποδείχτηκε στατική με μια κάποια μονοτονία, ενώ δεν έλειπε η αμηχανία στα ενδιάμεσα διαστήματα μεταξύ πρόζας, ηχογραφήσεων και ζωντανής εκτέλεσης από την ορχήστρα.

Περισσότερες πληροφορίες

Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Βασισμένη στο βιβλίο του Τομ Βολφ «Maria by Callas», η παράσταση αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της ζωής της μεγάλης ντίβας μέσα από μια σειρά αδημοσίευτες επιστολές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ψάχνεις αφορμή να δεις τη "Μαύρη σαμπούκα" στο θέατρο Ζίνα;

Ρωτήσαμε τον Τόλη Παπαδημητρίου, συγγραφέα και σκηνοθέτη της τρελής κωμωδίας, να μας δώσει τέσσερις λόγους για να δούμε την παράσταση και να τι μας είπε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/11/2022

Ο "Οίκος των Χοίρων" του Αριστείδη Αντονά στο Θέατρο Φωλιά

Ένα αλληγορικό έργο για όσα συμβαίνουν δίπλα μας κι κάνουμε πως δε βλέπουμε.

Η "Φράνσις" στο Θέατρο Παραμυθίας

Η παράσταση που δημιουργήθηκε με έμπνευση από τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού Φράνσις Φάρμερ, η οποία αποτελεί μια καταγγελία για το σύστημα και τις σχέσεις που χειραγωγούν τον άνθρωπο, έρχεται στο θέατρο Παραμυθίας.

"Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο": Μια λυρική παράσταση για την έμφυλη βία

Η παράσταση του Θανάση Δόβρη ερευνά τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση.

Μπορούν να εκφραστούν χορευτικά τα πολυπλανητικά όντα και η νοηματική γλώσσα;

Πρεμιέρα για τις χορευτικές ομάδες Synthesis 748 Dance Co και Surface Area Dance. Αυτές είναι οι παραστάσεις που παρουσιάζουν.

Η "Τρελή του Σαγιό" από τη Θεατρική Ομάδα Κωφών "Τρελά Χρώματα"

Η παράσταση πραγματοποιείται με τη ταυτόχρονη συμμετοχή κωφών και ομιλούντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας την ομορφιά της γαλλικής κουλτούρας.

Η "Καφρόκρεμα" του Δημήτρη Δημόπουλου για μια τελευταία παράσταση

Ο γνωστός κωμικός στα Κινηματοθέατρα "Λάμπρος Κωνσταντάρας-Ρένα Βλαχοπούλου" για τη βιντεοσκόπηση του τελευταίου του σόλο, πριν περάσει σε νέο υλικό.