Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260

Έναν κόσμο χωρίς πάθη και συναισθήματα περιγράφει η παράσταση «Pasionaria/Το λουλούδι του πάθους» του Ισπανού χορογράφου Μάρκος Μοράου και της ομάδας του La Veronal, που θα δούμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260

Έναν κόσμο χωρίς πάθη και συναισθήματα περιγράφει η παράσταση «Pasionaria/Το λουλούδι του πάθους» του Ισπανού χορογράφου Μάρκος Μοράου και της ομάδας του La Veronal, που θα δούμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260, 20-21/9). Από την Τώνια Καράογλου

Ο Μάρκος Μοράου γεννήθηκε στη Βαλένθια το 1982 και σπούδασε χορογραφία στην Ισπανία και τις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη). Δεν υπήρξε ο ίδιος χορευτής, επέλεξε όμως την τέχνη της χορογραφίας ως μέσο δημιουργίας που μπορεί να συλλάβει το σημείο στο οποίο συναντιούνται η κίνηση και η εικόνα για να δώσουν σχήμα και έκφραση στο ανείπωτο.

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260 - εικόνα 1
© Alex Font

Ο Μοράου ίδρυσε την ομάδα χορού La Veronal το 2005, ονοματίζοντάς την από το φάρμακο που πήρε η Βιρτζίνια Γουλφ στην πρώτη απόπειρα αυτοκτονίας της. Εκτός από τους χορευτές, στην ομάδα συμμετέχουν δημιουργοί από κάθε πεδίο τέχνης: κινηματογραφιστές, συγγραφείς, δραματουργοί, φωτογράφοι, εικαστικοί.

Αντιμετωπίζοντας το χορό ως μέσο διαπολιτισμικής έκφρασης και διαλόγου, o Μοράου και η ομάδα του παρουσίασαν μια σειρά έργων που εμπνέονται από κάποιον τόπο, με σκοπό να δημιουργήσουν αναλογίες μεταξύ χορού και γεωγραφίας: «Russia» (2011), «Islandia» (2012), «Siena» (2013) κ.ά. Η τελευταία τους δουλειά, όμως, εμπνέεται από το σουρεαλιστικό σύμπαν του Μπουνιουέλ («Sonoma», 2020).

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260 - εικόνα 2

Στην παράσταση «Pasionaria» (2018), ο Μοράου δημιουργεί έναν δυστοπικό κόσμο που κατοικείται από ανθρωποειδή χωρίς συναισθήματα και πάθη. Αλληγορία για το μέλλον ή εικόνα μιας όχι και τόσο φανταστικής πραγματικότητας, η «Pasionaria» απεικονίζει μια ωφελιμιστική, εγωκεντρική κοινωνία και επιβάλλεται με τον εντυπωσιακό εικαστικό χαρακτήρα και την ξεχωριστή δραματική της δύναμη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ένα "Χάπι" από τον Μάνο Καρατζογιάννη

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Σταθμός μας συστήνει σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα το τελευταίο έργο του πολυβραβευμένου Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Έντα Γουόλς για για την απουσία της αγάπης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/12/2022

Το "Τάο" του Γιώργου Καφετζόπουλου στο Επί Κολωνώ

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε μια άγρια κωμωδία με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.

Ο Πάνος Μουζουράκης "Σκρουτζ" στο ροκ μιούζικαλ του Μεγάρου Μουσικής

Την αγαπημένη "Χριστουγεννιάτικη ιστορία" του Καρόλου Ντίκενς διασκευάζει ο Χρήστος Σουγάρης με πολυμελή θίασο πρώτης γραμμής και σημαντικούς συντελεστές.

Πρεμιέρα για την "Τρελή του Σαγιό" στο Παλλάς

Σε μια υπερπαραγωγή ανεβάζει ο Πέτρος Ζούλιας το εμβληματικό έργο του Ζαν Ζιροντού με λαμπερό θίασο.

Γνωρίστε την χορογράφο Πηνελόπη Μωρούτ

Στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥ.ΦΑ παρουσιάσει η Πηνελόπη Μωρούτ τη χορογραφική της δουλειά "The Box - That dead space between us", ένα χορευτικό "παιχνίδι" που πραγματεύεται μεταξύ άλλων την αναζήτηση αυτοπροσδιορισμού.

Θεατρικές πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 1 έως 7/12 και ξεχωρίζουν.

Ο γάμος

Ο ρεαλισμός και το ντοκουμενταρίστικο ύφος συναγωνίζονται σε αυτήν τη σκηνική απόδοση του σημαντικού νεοελληνικού έργου, που εκθέτει χωρίς ωραιοποιήσεις την κακοποίηση που επιφυλάσσει η οικογένεια και η κοινωνία στα θύματα βιασμού.