Το πρόγραμμα για τη σεζόν 2021-22 παρουσίασε ο ιδρυτής και ψυχή του θεάτρου Πορεία, Δημήτρης Τάρλοου, πλαισιωμένος από τους καλλιτέχνες των παραστάσεων σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε στο χώρο του θεάτρου. Ευδιάθετος, ο Τάρλοου επεσήμανε τη σημασία αυτής της δια ζώσης επαφής, που πραγματοποιήθηκε ύστερα από πολλούς μήνες μέσα σε κλειστό θέατρο. «Ήρθε η ώρα να ξαναβρεθούμε», είπε, προσθέτοντας πως «εμείς είμαστε απολύτως έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη σεζόν».
Πριν την επίσημη έναρξή της, όμως, συνεχίζεται η καλοκαιρινή παραγωγή του θεάτρου (σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης), δηλαδή ο «Προμηθέας Δεσμώτης» σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη, δίνοντας τις τελευταίες του παραστάσεις στην Αττική. Η πολυχειροκροτημένη παράσταση, που έχουν παρακολουθήσει έως σήμερα 40.000 θεατές, θα κλείσει την καλοκαιρινή περιοδεία της στις 26/9, στο τεχνολογικό πάρκο Λαυρίου, και μάλιστα θα έχουμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε και σε live streaming, ενώ όσον αφορά στη συνέχειά της, ο Τάρλοου άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επαναληφθεί το ερχόμενο καλοκαίρι, σε φεστιβάλ της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. «Ο Προμηθέας ήταν για μένα το όχημα που μας έβγαλε από την παγωμένη λίμνη που ζήσαμε τον προηγούμενο ενάμισι χρόνο» δήλωσε ο Άρης Μπινιάρης, ενώ ο πρωταγωνιστής της παράστασης Γιάννης Στάνκογλου μίλησε για την επιθυμία του να παίξει αυτό το μεγαλειώδες έργο σε σκηνοθεσία του Μπινιάρη, αφού ήξερε «πως ένα τόσο στατικό έργο, ο Άρης θα το απογείωνε».
Περνώντας στις παραστάσεις της χειμερινής σεζόν, το σήμα της έναρξης θα δοθεί στις 6 Οκτωβρίου με την παράσταση «This is not Romeo & Juliet». Tο προσωπικό project για δύο ηθοποιούς του Αργύρη Πανταζάρα πάνω στο σεξπιρικό έργο, που πρόλαβε να παρουσιαστεί πέρυσι για λίγες παραστάσεις και ακολούθως σημείωσε διαδικτυακή έκρηξη όταν προβλήθηκε online, επανέρχεται στο ρεπερτόριο του θεάτρου με νέα διανομή, και συγκεκριμένα με τη Σίσσυ Τουμάση στη θέση της Έλλης Τρίγγου. «Με την Έλλη συμφωνήσαμε στο ότι, αν δεν μπορεί να το κάνει η Σίσσυ, δεν μπορεί καμία άλλη», δήλωσε ο Πανταζάρας, τονίζοντας πως η νέα διανομή τού έδωσε την ευκαιρία να «ξαναφτιάξει» την παράσταση και να δοκιμάσει πράγματα που δεν πρόλαβε στην πρώτη εκδοχή. «Πρόκειται για μία παράσταση-συρραφή, για μία βεβήλωση που προέρχεται από μεγάλο σεβασμό και μελέτη», πρόσθεσε.
Τον Οκτώβριο έρχεται και η ώρα της αναβληθείσας λόγω του lockdown «Νύχτας της Ιγκουάνα» του Τενεσί Ουίλιαμς, που θα σκηνοθετήσει η Μαρία Μαγκανάρη (από 20/10). Ένα έργο «που γράφτηκε για να υμνήσει την επαφή των ανθρώπων παίρνει τώρα άλλες διαστάσεις» δήλωσε η σκηνοθέτις και μας μετέφερε τα λόγια του συγγραφέα: «αν μπορείς να νιώσεις συμπόνοια, μπορείς να σωθείς», περιγράφοντας πόσο επουλωτικά λειτουργεί η επάνοδος στις πρόβες ύστερα από μια περίοδο που «μας άφησε όλους με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τραυματισμένους». Η «Νύχτα της Ιγκουάνα», ένα από τα λιγότερο παιγμένα έργα του Ουίλιαμς, αποτελεί μεγάλη πρόκληση για το σημερινό σκηνοθέτη, καθώς ο κεντρικός ήρωας (θα τον υποδυθεί ο Ιωάννης Παπαζήσης) είναι ένας βαθιά τραυματισμένος άνδρας, που μεταφέρει τα τραύματά του σε ευάλωττα γυναικεία σώματα. «Πρόκειται για έναν άνδρα που αντιμετωπίζει τις γυναίκες ως λολίτες ή μητέρες. Ως παρθένες ή μέγαιρες. Πώς στέκεσαι σήμερα απέναντι σε αυτόν τον ήρωα, όπως και απέναντι σε έναν συγγραφέα που τον συμπαθεί;», αναρωτήθηκε η Μαγκανάρη, προσθέτοντας πως «δεν κάνουμε βέβαια θέατρο για να ηθικολογήσουμε, βλέπουμε τα έργα όπως γράφτηκαν και προσπαθούμε να φωτίσουμε την ψυχή τους».
Στις 8 Δεκεμβρίου θα κάνει την πρεμιέρα της η μεγάλη παραγωγή του θεάτρου, ο «Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου», σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου. Η παράσταση δημιουργήθηκε για το Εθνικό Θέατρο στο πλαίσιο των παραγωγών που εμπνεύστηκαν από την Επανάσταση του 1821, αλλά παρουσιάστηκε μόνο σε δύο live streaming τον περσινό χειμώνα. Πρόκειται για το έργο του Μ. Καραγάτση που αφορά την πραγματική ιστορία, εμπλουτισμένη με στοιχεία μυθοπλασίας, ενός προγόνου του, ενός αντι-ήρωα της Επανάστασης που αποδείχθη προδότης, καθώς αλλαξοπίστησε για να σωθεί. «Ο ήρωας συγκεντρώνει όλα τα κουσούρια και όλες τις αρετές της φυλής μας», τόνισε ο Τάρλοου, ενώ το έργο συνολικά, «χωρίς να απομυθοποιεί την Επανάσταση, θέτει θέματα που μας αφορούν, προσπαθεί να φωτίσει σκοτεινές παραμέτρους της και παράλληλα θέτει τους ήρωες της Επανάστασης, που τους έχουμε μυθοποιήσει, στην ανθρώπινή τους διάσταση».
Ο Θανάσης Τριαρίδης, που υπογράφει τη θεατρική διασκευή, μίλησε για την αξία του έργου του Καραγάτση και τη δυσκολία του εγχειρήματος: «ήθελα το κείμενο να είναι Καραγάτσης και συνάμα να είμαι και γω», είπε και πρόσθεσε πως η αξία του έργου είναι μεγάλη: «το γεγονός ότι δεν έχουμε ένα μεγάλο βιβλίο για το ’21 είναι επειδή πήραμε τους ήρωες και τους κάναμε σχολική εικονογραφία. Άπαξ και το κάνεις αυτό, καταστρέφεις τη δύναμη της αφηγηματικότητας», είπε. Αντιθέτως, ο Καραγάτσης μεταχειρίστηκε το θέμα από την πλευρά ενός αντιήρωα, δείχοντας την ανθρώπινη διάσταση των ηρώων, και αυτό είναι ένα αξιοποιήσιμο αφηγηματικό εργαλείο.
Με το νέο έτος, θα κάνει πρεμιέρα μία πολυαγαπημένη παράσταση που ξεκίνησε τη διαδρομή της πριν λίγα χρόνια, ο «Αρίστος», σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου (από 31/1). Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη που αφηγείται τη δραματική ιστορία του Αριστείδη Παγκρατίδη, φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», ξεκίνησε από μια μικρή σκηνή στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και διέγραψε μία μεγάλη πορεία. Μεταφέρθηκε σε μεγαλύτερη σκηνή, ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα (δόθηκε και στις πρώην φυλακές του Γεντί Κουλέ στη Θεσσαλονίκη, το μέρος όπου φυλακίστηκε ο Παγκρατίδης, σε μία φορτισμένη παράσταση, όπως περιέγραψε η Φιλαρέτη Κομνηνού, που δήλωσε «περήφανη και ως ηθοποιός και ως μητέρα», που παίζει στην παράσταση), και τώρα θα κλείσει τον κύκλο της έχοντας στη διανομή της, εκτός απο την Κομνηνού, τον Γιάννη Λεάκο και τον Ιωάννη Αθανασόπουλο.
Τέλος, τον Μάιο θα ξεκινήσουν τη σκηνική τους διαδρομή δύο παραστάσεις που αναμένονται με ενδιαφέρον μετά την περσινή τους αναβολή λόγω της πανδημίας. Πρόκειται για δύο νέα έργα που προέκυψαν από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής που λειτουργεί στο Πορεία με διδάσκοντες τον Θανάση Τριαρίδη και τον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη: το «Labor» της Ανθής Τσιρούκη είναι ένα μελλοντολογικό θρίλερ με μαύρο χιούμορ, που θα σκηνοθετήσει η Έμιλυ Λουΐζου και θα πρωταγωνιστήσουν οι Στέλιος Μάινας, Ιωάννα Παππά και Ορέστης Χαλκιάς. Μιλώντας πέρυσι στο «α», η συγγραφέας είχε περιγράψει το έργο της ως την «άλλη πλευρά της αγάπης των γονιών, που φέρει αναπόφευκτη βία, τη βία της μετατροπής ενός παιδιού σε κλώνο τους». Σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο θα παρουσιάζεται και το «Νυχιάνγκ» της Ευαγγελίας Γατσωτή, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου, με τις Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου στη διανομή. Το έργο με τον αινιγματικό τίτλο που παίζει με τη λέξη «νύχια» αλλά και με την ελληνοποιημένη εκδοχή της κορεάτικης λέξης «χιανγκ» που σημαίνει «μεγάλος αδελφός», είναι μια «ιλαροτραγωδία», όπου «το κωμικό και το δραματικό συνυπάρχουν και εκπορεύονται το ένα από το άλλο, όπως συμβαίνει και στη ζωή».
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, πως από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής, που μπαίνει φέτος στην τρίτη της χρονιά, έχουν προκύψει 109 έργα, όλα διαθέσιμα στον ιστότοπο του θεάτρου Πορεία. Το περσινό βραβευμένο έργο, που θα παρουσιαστεί την ερχόμενη σεζόν, είναι το «Garamond 12» της Μαρίας Δριμή.