Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, που πρωτοστάτησε την προηγούμενη σεζόν με την ψηφιακή του παρουσία, γιορτάζει μετά από ενάμιση χρόνο την επιστροφή καλλιτεχνών και κοινού στις θεατρικές αίθουσες με τρεις πρεμιέρες, που ισορροπούν μεταξύ Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Γρηγόριου Ξενόπουλου και φρέσκιας ελληνικής δραματουργίας, και μια διεθνή μετάκληση με Ιταλική καταγωγή.
Λίγο πριν ξεκινήσει τις παραστάσεις στη σκηνή της Φρυνίχου και στο Υπόγειο, το Θέατρο Τέχνης μας δίνει το πρώτο φθινοπωρινό ραντεβού στις 18 Σεπτεμβρίου για μία και μοναδική παράσταση στο Βεάκειο του Πειραιά με το «Γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου». Πρόκειται για το πρωτότυπο θεατρικό σε δραματουργία, σκηνοθεσία και σκηνογραφία της Μαριάννας Κάλμπαρη που είδαμε το καλοκαίρι στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός».
Το Θέατρο Τέχνης ανανεώνει τη συνεργασία του με το Θέατρο της Σαρδηνίας, ενισχύοντας το πνεύμα της εξωστρέφειας που εγκαθίδρυσε δύο χρόνια πριν, εγκαινιάζοντας την επιστροφή στη σκηνή της οδού Φρυνίχου με την «Ορέστεια». Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Teatro Massimo Cagliari την πρώτη του μήνα, η ανατρεπτική εκδοχή της τριλογίας του Αισχύλου σε σύλληψη και σκηνοθεσία Valentino Mannias και πρωτότυπη μουσική σύνθεση Luca Spanu, παρουσιάζεται για τρεις μόνο παραστάσεις στις 6, 7 και 8 Οκτωβρίου. Εξετάζοντας τη σχέση μας με τη δικαιοσύνη, το θάνατο και το θείο, έννοιες που αφορούν τη δημόσια σφαίρα, ο Mannias τοποθετεί το Χορό, τον οποίο αντιλαμβάνεται ως μια κοινότητα που οδηγεί την ιστορία του Ορέστη, στο κέντρο της αρχαίας τραγωδίας.
Πριν από ένα χρόνο πληροφορηθήκαμε το ανέβασμα του ολιγοπαιγμένου «Ποπολάρου» του Γρηγόριου Ξενόπουλου από την ομάδα θεάτρου ΟΠΕRΑ σε σκηνοθεσία και πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή. Από 14 Οκτωβρίου ξεκινά την πορεία της στη Φρυνίχου μια νέα σκηνική εκδοχή του ομώνυμου έργου του 1913, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού, που επικεντρώνεται στην αναλογία της σημερινής ταξικής διαστρωμάτωσης και στην αφομοίωση των κοινωνικών διαφορών σε μια εποχή ακραίας ατομικιστικής απομόνωσης και ψευδαισθητικής επικοινωνίας. Οι πέντε ερμηνευτές-ηθοποιοί αναλαμβάνουν τη σκηνική αφήγηση του διηγήματος λειτουργώντας ως «χορός», μέσα από τον οποίο προκύπτουν τα βασικά πρόσωπα του διηγήματος με προεξάρχοντα τον ερωτευμένο και επαναστάτη Ποπολάρο που σπάει τα στεγανά της ζακυνθινής αριστοκρατίας σε μια περίοδο μετάβασης. Η μουσική της παράστασης αξιοποιεί την πλούσια επτανησιακή μουσική παράδοση σε μια σύγχρονη μουσική εκφορά. Την ομάδα των ερμηνευτών συνθέτουν οι Γιάννης Καράμπαμπας, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Παντελής Δεντάκης, Μαρία Παρασύρη, Νίκος Αλεξίου.
Στο Υπόγειο η Ηρώ Μπέζου παρουσιάζει το πρώτο της θεατρικό έργο «Οι Ναυαγοί» (18/10), σε συνσκηνοθεσία με τον Γιάννη Παπαδόπουλο. Ένα δυνατό καστ που απαρτίζουν οι Σοφία Κόκκαλη, Γιάννος Περλέγκας και Μιχάλης Τιτόπουλος, πρωταγωνιστεί στην πρωτότυπη ιστορία ενός νεαρού δημοσιογράφου που επισκέπτεται το απομονωμένο σπίτι ενός καταξιωμένου συγγραφέα με σκοπό να του πάρει συνέντευξη. Σύντομα οι δύο άνδρες αντιλαμβάνονται ότι έχουν ασκήσει καθοριστική επίδραση ο ένας στην ζωή του άλλου. Στο σπίτι όμως δεν είναι μόνοι. Μαζί με τον οικοδεσπότη ζει και η ανήλικη κόρη του. Ο έρωτας των δύο νέων έχει γεννηθεί πολύ πριν γνωριστούν.
Στον ίδιο χώρο ακολουθεί στις 21 Οκτωβρίου ο «Μάκμπεθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Θανάση Δόβρη και μετάφραση του Θέμελη Γλυνάτση. Ένας θίασος εξαίρετων ερμηνευτών -Θάνος Τοκάκης, Εύη Σαουλίδου, Κώστας Κουτσολέλος, Κώστας Ξυκομηνός, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος- πρωταγωνιστεί στο έργο που «δεν μπορεί να συμβεί χειρότερη αρρώστια στον άνθρωπο, απ' το όλες οι αισθήσεις του να γίνουν όραση», καθώς είναι αυτή που θα τον μετατρέψει σε έναν πεντακάθαρο φονιά σύμφωνα με την οπτική της παράστασης, συνδέοντας αυτήν την «αρρώστια με τη διαφθορά της εξουσίας ως το νούμερο ένα και πρώτο αίτιο πρόκλησης της».
Ολόκληρο το πρόγραμμα της σεζόν 2021-2022 θα ανακοινωθεί στις 5 Οκτωβρίου.