Τρεις πρεμιέρες και μια «Ορέστεια» εκ Σαρδηνίας εγκαινιάζουν τη νέα σεζόν 2021-22 στο Θέατρο Τέχνης

Τέσσερις παραστάσεις ανοίγουν τη σκηνή της Φρυνίχου και το Υπόγειο μέσα στον Οκτώβρη.

Τρεις πρεμιέρες και μια «Ορέστεια» εκ Σαρδηνίας εγκαινιάζουν τη νέα σεζόν 2021-22 στο Θέατρο Τέχνης

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, που πρωτοστάτησε την προηγούμενη σεζόν με την ψηφιακή του παρουσία, γιορτάζει μετά από ενάμιση χρόνο την επιστροφή καλλιτεχνών και κοινού στις θεατρικές αίθουσες με τρεις πρεμιέρες, που ισορροπούν μεταξύ Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Γρηγόριου Ξενόπουλου και φρέσκιας ελληνικής δραματουργίας, και μια διεθνή μετάκληση με Ιταλική καταγωγή.

Λίγο πριν ξεκινήσει τις παραστάσεις στη σκηνή της Φρυνίχου και στο Υπόγειο, το Θέατρο Τέχνης μας δίνει το πρώτο φθινοπωρινό ραντεβού στις 18 Σεπτεμβρίου για μία και μοναδική παράσταση στο Βεάκειο του Πειραιά με το «Γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου». Πρόκειται για το πρωτότυπο θεατρικό σε δραματουργία, σκηνοθεσία και σκηνογραφία της Μαριάννας Κάλμπαρη που είδαμε το καλοκαίρι στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός».

Τρεις πρεμιέρες και μια «Ορέστεια» εκ Σαρδηνίας εγκαινιάζουν τη νέα σεζόν 2021-22 στο Θέατρο Τέχνης - εικόνα 1
«Το γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου»

Το Θέατρο Τέχνης ανανεώνει τη συνεργασία του με το Θέατρο της Σαρδηνίας, ενισχύοντας το πνεύμα της εξωστρέφειας που εγκαθίδρυσε δύο χρόνια πριν, εγκαινιάζοντας την επιστροφή στη σκηνή της οδού Φρυνίχου με την «Ορέστεια». Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Teatro Massimo Cagliari την πρώτη του μήνα, η ανατρεπτική εκδοχή της τριλογίας του Αισχύλου σε σύλληψη και σκηνοθεσία Valentino Mannias και πρωτότυπη μουσική σύνθεση Luca Spanu, παρουσιάζεται για τρεις μόνο παραστάσεις στις 6, 7 και 8 Οκτωβρίου. Εξετάζοντας τη σχέση μας με τη δικαιοσύνη, το θάνατο και το θείο, έννοιες που αφορούν τη δημόσια σφαίρα, ο Mannias τοποθετεί το Χορό, τον οποίο αντιλαμβάνεται ως μια κοινότητα που οδηγεί την ιστορία του Ορέστη, στο κέντρο της αρχαίας τραγωδίας.

Τρεις πρεμιέρες και μια «Ορέστεια» εκ Σαρδηνίας εγκαινιάζουν τη νέα σεζόν 2021-22 στο Θέατρο Τέχνης - εικόνα 2
Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη

Πριν από ένα χρόνο πληροφορηθήκαμε το ανέβασμα του ολιγοπαιγμένου «Ποπολάρου» του Γρηγόριου Ξενόπουλου από την ομάδα θεάτρου ΟΠΕRΑ σε σκηνοθεσία και πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή. Από 14 Οκτωβρίου ξεκινά την πορεία της στη Φρυνίχου μια νέα σκηνική εκδοχή του ομώνυμου έργου του 1913, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού, που επικεντρώνεται στην αναλογία της σημερινής ταξικής διαστρωμάτωσης και στην αφομοίωση των κοινωνικών διαφορών σε μια εποχή ακραίας ατομικιστικής απομόνωσης και ψευδαισθητικής επικοινωνίας. Οι πέντε ερμηνευτές-ηθοποιοί αναλαμβάνουν τη σκηνική αφήγηση του διηγήματος λειτουργώντας ως «χορός», μέσα από τον οποίο προκύπτουν τα βασικά πρόσωπα του διηγήματος με προεξάρχοντα τον ερωτευμένο και επαναστάτη Ποπολάρο που σπάει τα στεγανά της ζακυνθινής αριστοκρατίας σε μια περίοδο μετάβασης. Η μουσική της παράστασης αξιοποιεί την πλούσια επτανησιακή μουσική παράδοση σε μια σύγχρονη μουσική εκφορά. Την ομάδα των ερμηνευτών συνθέτουν οι Γιάννης Καράμπαμπας, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Παντελής Δεντάκης, Μαρία Παρασύρη, Νίκος Αλεξίου.

Στο Υπόγειο η Ηρώ Μπέζου παρουσιάζει το πρώτο της θεατρικό έργο «Οι Ναυαγοί» (18/10), σε συνσκηνοθεσία με τον Γιάννη Παπαδόπουλο. Ένα δυνατό καστ που απαρτίζουν οι Σοφία Κόκκαλη, Γιάννος Περλέγκας και Μιχάλης Τιτόπουλος, πρωταγωνιστεί στην πρωτότυπη ιστορία ενός νεαρού δημοσιογράφου που επισκέπτεται το απομονωμένο σπίτι ενός καταξιωμένου συγγραφέα με σκοπό να του πάρει συνέντευξη. Σύντομα οι δύο άνδρες αντιλαμβάνονται ότι έχουν ασκήσει καθοριστική επίδραση ο ένας στην ζωή του άλλου. Στο σπίτι όμως δεν είναι μόνοι. Μαζί με τον οικοδεσπότη ζει και η ανήλικη κόρη του. Ο έρωτας των δύο νέων έχει γεννηθεί πολύ πριν γνωριστούν.

Στον ίδιο χώρο ακολουθεί στις 21 Οκτωβρίου ο «Μάκμπεθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Θανάση Δόβρη και μετάφραση του Θέμελη Γλυνάτση. Ένας θίασος εξαίρετων ερμηνευτών -Θάνος Τοκάκης, Εύη Σαουλίδου, Κώστας Κουτσολέλος, Κώστας Ξυκομηνός, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος- πρωταγωνιστεί στο έργο που «δεν μπορεί να συμβεί χειρότερη αρρώστια στον άνθρωπο, απ' το όλες οι αισθήσεις του να γίνουν όραση», καθώς είναι αυτή που θα τον μετατρέψει σε έναν πεντακάθαρο φονιά σύμφωνα με την οπτική της παράστασης, συνδέοντας αυτήν την «αρρώστια με τη διαφθορά της εξουσίας ως το νούμερο ένα και πρώτο αίτιο πρόκλησης της».

Ολόκληρο το πρόγραμμα της σεζόν 2021-2022 θα ανακοινωθεί στις 5 Οκτωβρίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών": Νιότη, επανάσταση, ποίηση και ζωή στη σκηνή του Βρετάνια

Η ταινία-θρύλος "Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" αποκτά θεατρική μορφή από τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Ασπιώτη και έρχεται στη σκηνή του θεάτρου Βρετάνια, με τον Άκη Σακελλαρίου στο ρόλο ενός καθηγητή υπέρμαχου της ελευθερίας που μαθαίνει στους μαθητές του να αγαπούν την ποίηση, την τέχνη, τη ζωή και να παλεύουν για τις επιλογές τους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
03/12/2022

"Πρώτα ο Θεός" θα δούμε τη νέα παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου

"Στην παράσταση συμμετέχουν 2,654 θεοί, ο άγνωστος θεός, ο από μηχανής θεός και ο θεός της κωμωδίας" μας πληροφορεί ο Χριστόφορος Ζαραλίκος για την ολοκαίνουργια stand up comedy παράσταση "Πρώτα ο Θεός" που έρχεται στο "Τζένη Καρέζη".

"Circo Acquatico Bonaccini": Το μεγάλο ιταλικό τσίρκο έρχεται στην Ελλάδα

Μετά την πολύ επιτυχημένη περιοδεία του στην Ευρώπη, το τσίρκο από την Ιταλία επισκέπτεται τη χώρα μας με ένα πρόγραμμα εμπνευσμένο και θεματοποιημένο από το νερό που θα μαγέψει μικρούς και μεγάλους.

"Αντιγόνη": Η παράσταση που επαναπροσδιορίζει το αρχαίο δράμα σε κλειστό χώρο

Ο Χάρης Φραγκούλης και η δεμένη ερμηνευτική ομάδα του παρουσιάζουν μια πρωτότυπη εκδοχή της "Αντιγόνης" του Σοφοκλή στο θέατρο Σφενδόνη, όπου ο θεατής γίνεται μέρος της θεατρικής εμπειρίας.

Οι παραστάσεις που επαναλαμβάνονται από αυτήν την εβδομάδα και αξίζουν

Τέσσερις παραστάσεις που άφησαν ξεχωριστό στίγμα επιστρέφουν στις θεατρικές σκηνές.

Ένα "Χάπι" από τον Μάνο Καρατζογιάννη

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Σταθμός μας συστήνει σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα το τελευταίο έργο του πολυβραβευμένου Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Έντα Γουόλς για για την απουσία της αγάπης.

Το "Τάο" του Γιώργου Καφετζόπουλου στο Επί Κολωνώ

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε μια άγρια κωμωδία με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.