«Το Γεφύρι της Άρτας» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου στο Βεάκειο

Μία παράσταση εμπνευσμένη από το πασίγνωστο δημοτικό ποίημα με έμφαση στην καταπίεση των γυναικών σκηνοθετεί η Μαριάννα Κάλμπαρη.

«Το Γεφύρι της Άρτας» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου στο Βεάκειο

Το Θέατρο Τέχνης παρουσιάζει το πρωτότυπο θεατρικό «Το Γεφύρι της Άρτας» το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου (9 μ.μ.) στο Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο. Βασισμένο στο δημοτικό ποίημα και τον θρύλο του «Γιοφυριού της Άρτας», η παράσταση σε δραματουργία, σκηνοθεσία και σκηνογραφία της Μαριάννας Κάλμπαρη εστιάζει στη βασανισμένη «γυναίκα του Πρωτομάστορα» και ανοίγει μια συζήτηση για τη βία κατά των γυναικών, θέμα ιδιαίτερα επίκαιρο για τα σημερινά κοινωνικά δεδομένα.

«Το Γεφύρι της Άρτας» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου στο Βεάκειο - εικόνα 1

Αν και ο άδικος θάνατος της γυναίκας του Πρωτομάστορα -σύμφωνα με το θρύλο- συνέβαλε στην εξέλιξη της κοινωνίας, είναι συνυφασμένος όχι μόνο με την κοινωνική καταπίεση που ασκείται στις γυναίκες, αλλά και το ζήτημα της γυναικοκτονίας, αποτελώντας μία πράξη που συνέβαλε στη διαιώνιση φυλετικών στερεοτύπων. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα επιθυμεί να θίξει η παράσταση, ασκώντας κριτική στο ανδροκρατούμενο κοινωνικό σύστημα και δίνοντας φωνή σε γυναίκες που έπεσαν θύματα της πατριαρχίας και των αναχρονιστικών παραδόσεων. Το «Γεφύρι της Άρτας» συνδυάζει τον προφορικό λόγο με μουσική, τραγούδια, χορό, ακροβατικά, ακόμα και την αρχαία τέχνη της παντομίμας, προκειμένου να ζωντανέψει την ιστορία της πρωταγωνίστριας και να τιμήσει τις γυναίκες που έχασαν τη ζωή τους λόγω του φύλου τους.

«Το Γεφύρι της Άρτας» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου στο Βεάκειο - εικόνα 2

Πρωταγωνιστούν οι Κατερίνα Λυπηρίδου, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Θοδωρής Σκυφτούλης, Αμαλία Τσεκούρα και Μαριλένα Μόσχου. Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τις Στέλλα Αραμπατζόγλου και Ιωάννα Ρήγα, σε μία σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή. Η γνωστή χορογράφος και συνιδρύτρια της ομάδας «κι όμως κινείται», Χριστίνα Σουγιουλτζή, επιμελείται το χορό και τα ακροβατικά σε δική της εκτέλεση.



©φωτογραφιών: Γιώργος Καλφαμανώλης

Περισσότερες πληροφορίες

Το γεφύρι της Άρτας

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Πατώντας στο δημοτικό τραγούδι, η Μ. Κάλμπαρη κάνει ένα σχόλιο για τις νέες γυναίκες του χθες αλλά και του σήμερα που έχασαν μεταφορικά και κυριολεκτικά τη ζωή τους εξαιτίας του φύλου τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Φίλιππος Σοφιανός: "Χρήσιμο είναι το θέατρο που μπαίνεις μέσα και δεν βγαίνεις ήσυχος"

Ο ταλαντούχος ηθοποιός και σκηνοθέτης με σημαντική καριέρα στο χώρο του θεάτρου του σινεμά και της τηλεόρασης επιζητά ένα χρήσιμο θέατρο που δεν στοχεύει στη διασκέδαση, αλλά στην ψυχαγωγία και με αφορμή την "Ολεάννα" του Ντέιβιντ Μάμετ που ανεβαίνει για 2η χρονιά στο θέατρο Άνεσις, μιλά στο "α" για το αριστοτεχνικά γραμμένο έργο που αγγίζει το επίκαιρο θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης και της έλλειψης επικοινωνίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2022

Ψάχνεις αφορμή να δεις τη "Μαύρη σαμπούκα" στο θέατρο Ζίνα;

Ρωτήσαμε τον Τόλη Παπαδημητρίου, συγγραφέα και σκηνοθέτη της τρελής κωμωδίας, να μας δώσει τέσσερις λόγους για να δούμε την παράσταση και να τι μας είπε.

Ο "Οίκος των Χοίρων" του Αριστείδη Αντονά στο Θέατρο Φωλιά

Ένα αλληγορικό έργο για όσα συμβαίνουν δίπλα μας κι κάνουμε πως δε βλέπουμε.

Η "Φράνσις" στο Θέατρο Παραμυθίας

Η παράσταση που δημιουργήθηκε με έμπνευση από τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού Φράνσις Φάρμερ, η οποία αποτελεί μια καταγγελία για το σύστημα και τις σχέσεις που χειραγωγούν τον άνθρωπο, έρχεται στο θέατρο Παραμυθίας.

"Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο": Μια λυρική παράσταση για την έμφυλη βία

Η παράσταση του Θανάση Δόβρη ερευνά τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση.

Μπορούν να εκφραστούν χορευτικά τα πολυπλανητικά όντα και η νοηματική γλώσσα;

Πρεμιέρα για τις χορευτικές ομάδες Synthesis 748 Dance Co και Surface Area Dance. Αυτές είναι οι παραστάσεις που παρουσιάζουν.

Η "Τρελή του Σαγιό" από τη Θεατρική Ομάδα Κωφών "Τρελά Χρώματα"

Η παράσταση πραγματοποιείται με τη ταυτόχρονη συμμετοχή κωφών και ομιλούντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας την ομορφιά της γαλλικής κουλτούρας.