Το «Θερινό Μαντείο» επιστρέφει

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων δίνει την ευκαιρία στους νέους ηθοποιούς να εξοικειωθούν με το αρχαίο δράμα στη νέα διοργάνωση του επιτυχημένου θεατρικού θεσμού.

Το «Θερινό Μαντείο» επιστρέφει

Μετά την επιτυχημένη λειτουργία του το 2018-19, το «Θερινό Μαντείο» του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, ανοίγει ένα νέο κύκλο, σε συνεργασία με την θεατρολόγο και σκηνοθέτη Τζωρτζίνα Κακουδάκη ως καλλιτεχνική υπεύθυνη του προγράμματος. Φέτος, το «Θερινό Μαντείο» φέρει τον τίτλο «Ιερά Οικ(ε)ία», θέμα που εμπνέεται από την αρχαιολογική σήμανση της Δωδώνης (αναφορά στο Ναό του Δία). Κεντρικός στόχος του προγράμματος είναι να εκπαιδεύσει και να προετοιμάσει τους νέους ηθοποιούς στο αρχαίο δράμα μέσα στο φυσικό περιβάλλον της ανοιχτής σκηνής του αρχαίου θεάτρου. Ο στόχος όμως είναι διττός, καθώς μέσα από την δράση του «Θερινού Μαντείου», οι πολίτες και η νεανική κοινότητα της περιοχής θα μπορούν να παρακολουθήσουν και να αποκομίσουν πρωτόγνωρες εμπειρίες θεάτρου, όπου το αρχαίο δράμα ταυτίζεται με την κοινωνική και πολιτική σημασία του σήμερα.

Οι σύγχρονοι σπουδαστές των δραματικών σχολών περιορίζονται στην διδασκαλία μέσα σε κλειστούς χώρους στο αστικό τοπίο. Το «Θερινό Μαντείο» μέσω της επαφής με την πλούσια πολιτιστική παράδοση της Ηπείρου και της εμπειρίας του ανοιχτού χώρου, δίνει την δυνατότητα στους φοιτητές να εργαστούν ομαδικά σε ανοιχτό χώρο και να εξασκηθούν στην κίνηση, την υποκριτική και την μουσική σύμφωνα με τις επιταγές του αρχαίου δράματος. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσουν να συνδεθούν εκ νέου με το περιεχόμενο των κειμένων και την διάσταση του αρχαίου δράματος ως μια πράξη ενεργητικής δημοκρατίας.

Σύμφωνα με το «Θερινό Μαντείο», η Ήπειρος, τα Γιάννενα και η Δωδώνη αποτελούν ιδανικό προορισμό για την αναζήτηση του αρχαίου δράματος ως παραστατικού γεγονότος και ως αφορμή για σύγχρονες δραματουργίες, λόγω της «πλούσιας παράδοσης της πολυφωνικής μουσικής, ως «νήμα» που συνδέει την αρχαιότητα με την σημερινή εμπειρία, του ανοιχτού τοπίου που δημιουργεί μια «φυσική» σχέση με το σώμα, και της συμπυκνωμένης αίσθησης της ιστορίας του τόπου, που εμπνέει και σηματοδοτεί τις σκέψεις του παρελθόντος ως αρχετυπικά νοήματα».

Οι φοιτητές θα συμμετέχουν σε μια σειρά από εργαστήρια, διαλέξεις, συναντήσεις με τοπικούς καλλιτέχνες αλλά και περιηγήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου. Όσον αφορά τους πολίτες, τους εκπαιδευτικούς και τους νέους της περιοχής, θα λάβουν χώρα διάφορα εργαστήρια και ανοιχτές διαλέξεις με σκοπό την καλλιέργεια του κοινού και την εκπαίδευσή του πάνω στο αρχαίο δράμα.

i Σύντομα θα ανακοινωθούν όλες οι λεπτομέρειες για το «Θερινό Μαντείο» 2021 στην επίσημη ιστοσελίδα του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου, Χάρης Φραγκούλης, Άννα Κοκκίνου στο Θέατρο Σφενδόνη

Με νέες παραστάσεις και επιτυχημένες επαναλήψεις θα βρούμε τους τρεις καλλιτέχνες με ταυτότητα τη νέα σεζόν στο Θέατρο Σφενδόνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/10/2022

Μεγάλες ελληνικές και διεθνείς παραγωγές στο 57ο Φεστιβάλ Δημητρίων

Δεκαεπτά παραστάσεις, που καλύπτουν διαφορετικά καλλιτεχνικά είδη συνθέτουν το πρόγραμμα της διοργάνωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης.

H τελευταία σκηνοθεσία του Peter Brook σε Θεσσαλονίκη και Κύπρο

Το "Tempest Project" σε διασκευή- σκηνοθεσία των Peter Brook και Marie Helene Estienne θα παιχτεί στη χώρα μας στο πλαίσιο των Δημητρίων, αλλά και στην Κύπρο στο φεστιβάλ Κύπρια.

80 χρόνια γιορτάζει το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν: Αυτό είναι το ρεπερτόριο της σεζόν 2022-23

Η Μαριάννα Κάλμπαρη ανακοίνωσε με πνεύμα ανανέωσης και βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον το πρόγραμμα παραστάσεων κι όχι μόνο που μας επιφυλάσσει την ιδιαίτερη φετινή χρονιά το Θέατρο Τέχνης.

Tο ελληνικό θεάτρο στην εποχή του #MeToo

Παρακολουθήσαμε την ανοιχτή συζήτηση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Εθνικού Θεάτρου.

Τι θα δούμε φέτος στο Θέατρο Πρόβα;

Καμπανέλλης, ένα μονόπρακτό του Κώστα Μουρσελά και θέατρο για παιδιά στο φετινό ρεπερτόριο του θεάτρου της Μαίρης Ραζή.

"Τα όρια": Η Εβίτα Παπασπύρου σε ένα ερμηνευτικό στοίχημα

Στο θέατρο Μοντέρνοι Καιροί παρουσιάζεται ο μονόλογος-πρόκληση των Μιχαέλα Μιχαΐλοβ και Ράντου Απόστολ, σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη, για τα κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού συστήματος.