
Ένα πρωτότυπο ψηφιακό θεατρικό παιχνίδι με τίτλο «AψURDISM» σχεδίασε η ομάδα Oper(Ο) ως απάντηση στις βιντεοσκοπημένες και live παραστάσεις που κατακλύζουν τις οθόνες μας. Το «AψURDISM» είναι «ό,τι πιο κοντινό μπορούμε να σκεφτούμε εμείς για παράσταση» δηλώνουν τα μέλη της κολεκτίβας που αποτελείται από νέους καλλιτέχνες διαφορετικών ειδικοτήτων και πειραματίζεται πάνω στο μουσικό θέατρο, την όπερα και τις site-specific περφόρμανς (Ερ. Γιαννακοπούλου: καλλιτεχνική διεύθυνση, Ειρ. Γεωργαλάκη: σκηνοθεσία, Κ. Χάρου: εικαστική επιμέλεια, Φ. Ζαχόπουλος: μουσική σύνθεση, Ρ. Καλοκύρης: αφήγηση).

Δύο κόκκινα χείλη και μια φωνή σε καθοδηγεί σε αυτό το σουρεαλιστικό και ιδιαιτέρως χιουμοριστικό εγχείρημα που διαρκεί 12 με 15 λεπτά. Ο σχεδιασμός βασίζεται στην αισθητική του stop motion και της πρωτότυπης σύνθεσης σύγχρονης πειραματικής όπερας. Ο θεατής καλείται να περάσει από 10 βήματα ακολουθώντας τους απλούς κανόνες της αφήγησης μαζί με την σκιτσαρισμένη μορφή της Σπεράντζας Βρανά και τις ατάκες της. Σε κάθε βήμα επιλέγει τι θα βάλει στο κουτί που βρίσκεται στο κέντρο της σκηνής. Στο φινάλε το κουτί εκρήγνυται με σκοπό να μας απελευθερώσει.

Το καλλιτεχνικό παιχνίδι-παράσταση εκπληρώνει το στόχο της ομάδας Oper(Ο) να δημιουργήσει θεατρικές εμπειρίες που ανταποκρίνονται στον σύγχρονο ρόλο της τέχνης μέσα στην κοινωνία και στην προκειμένη περίπτωση οδηγεί σε μια ψηφιακή έκρηξη που φέρει ένα αίσθημα ανάσας και αλλαγής στο φορτισμένο κλίμα της εποχής μας.
