Χορευτικό τρίπτυχο από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ένα τρίπτυχο χορού φέρνει στις οθόνες μας το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με χορογραφίες του Γιάννη Μανταφούνη, της Ερμίρα Γκόρο, αλλά και μια ολοκαίνουργια δημουργία του Κωνσταντίνου Ρήγου.

Χορευτικό τρίπτυχο από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Στις αρχές του περασμένου Οκτώβρη μετά από μήνες σιγής το κτίριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και συγκεκριμένα η Εναλλακτική Σκηνή στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ξανά απέκτησε ζωή με την παρουσία των χορευτών του Μπαλέτου της ΕΛΣ, μέχρι την εφαρμογή του νέου lockdown. Η παράσταση που παρουσίασαν είχε τον τίτλο «Human Βehaviour» και περιελάμβανε τα έργα «Point of No Return» σε χορογραφία του Γιάννη Μανταφούνη και μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη, το «Plan B» σε χορογραφία της Ερμίρα Γκόρο και μουσική της Δήμητρας Τρυπάνη. Η παραγωγή επρόκειτο να επαναληφθεί ως τρίπτυχο με την προσθήκη της χορογραφίας «Lieder ohne Worte» του Κωνσταντίνου Ρήγου και μουσική του Δημήτρη Τερζάκη τον περασμένο Φεβρουάριο στην Εναλλακτική, όμως λόγω της πανδημίας οι παραστάσεις ανεστάλησαν. Καθώς τα θέατρα παραμένουν κλειστά η ΕΛΣ πήρε την απόφαση να παρουσιάσει το τρίπτυχο διαδικτυακά στο nationalopera.gr/GNOTV από τις 24 Μαρτίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021.

Οι χορογραφίες μετεωρίζονται μεταξύ κλασικής και σύγχρονης τεχνοτροπίας, δίνοντας την ευκαιρία στους χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ να πειραματιστούν σε νέες φόρμες και σε μικρότερη κλίμακα, ενώ η μουσική των Γιώργου Κουμεντάκη, Δήμητρας Τρυπάνη και Δημήτρη Τερζάκη ερμηνεύεται ζωντανά από διακεκριμένους μουσικούς.

Χορευτικό τρίπτυχο από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής - εικόνα 1

Στο «Point of No Return», o διεθνώς αναγνωρισμένος χορευτής και χορογράφος Γιάννης Μανταφούνης συνθέτει ένα σύγχρονο χορευτικό έργο με κινησιολογικά στοιχεία βαθιά ριζωμένα στην παράδοση του κλασικού χορού. Στον τόνο της μουσικής του Γιώργου Κουμεντάκη, οι χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ επικεντρώνουν την ερμηνεία τους στη διαφάνεια και την αυθεντικότητα της κίνησης μέσα από το πρίσμα του κλασικού βηματολογίου.

Η Ερμίρα Γκόρο, καλλιτέχνις κίνησης και χοροθεάτρου που βρίσκεται πάντοτε σε αναζήτηση νέων μορφών έρευνας και επικοινωνίας των ιδεών της, σημειώνει για τη χορογραφία του έργου Plan B: «Το Plan B είναι ένας χορογραφικός πειραματισμός πάνω σε αυστηρά δομημένες, ασύμμετρες ηχητικές φόρμες. Οι χορευτές κινούνται στον χώρο σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη ροή από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο και τανάπαλιν. Plan B, γιατί το Plan A δεν κατέστη δυνατό και το Plan C συμβαίνει ήδη».

O διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνος Ρήγος βασίζει τη χορογραφία του τρίτου σκέλους αυτού του «εναλλακτικού ταξιδιού» σε τρία έργα του καταξιωμένου συνθέτη Δημήτρη Τερζάκη, εμπνευσμένα από την αρχαιοελληνική κληρονομιά και τη νεότερη ελληνική ιστορία. Τα «Τραγούδια χωρίς λόγια» (Lieder ohne Worte), φωνητικό έργο του 1994 που παρουσιάζεται εδώ στην πρόσφατη (2019) εκδοχή του για σόλο βιόλα, είναι μια αποθέωση της μελωδίας στηριγμένη στο μουσικό σύστημα της αρχαιότητας. Το δεύτερο έργο, «Απόηχος της κόλασης Ι» (Der Hölle Nachklang I, 1992) για άλτο σαξόφωνο και πιάνο, αποτελεί τη συναισθηματικά φορτισμένη αντίδραση του συνθέτη στην αφόρητη ανάμνηση της γερμανικής κατοχής κατά την παιδική του ηλικία, την περίοδο 1941-1944, ενώ το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με το λεπταίσθητο «Λόγια του ανέμου» (Sprüche im Wind), έργο του 2009 που αποτελείται από δέκα σύντομα «χαϊκού» για βιολί και πιάνο.

Αγορά εισιτηρίων στην τιμή των 5 ευρώ στην www.ticketservices.gr και στο https://tickets.public.gr/

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λήγουν οι καταλήψεις στις Δραματικές Σχολές

Με ανακοίνωση τους οι Σύλλογοι Σπουδαστών/τριών Σχολών Δραματικής Τέχνης ενημερώνουν για τη λήξη των καταλήψεων και την ταυτόχρονη συνέχιση του πολυμορφικού αγώνα τους, που ξεκίνησε με αφορμή το Προεδρικό Διάταγμα και υποβαθμίζει τις καλλιτεχνικές σπουδές.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/03/2023

"H Βίλα": Η διαχείριση της βίας μέσα από τα μάτια τριών γυναικών

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου σκηνοθετεί τις Νατάσα Εξηνταβελώνη, Λίλα Μπακλέση, Αγγελική Πασπαλιάρη σε ένα έργο που εξετάζει τον απόηχο ενός τραυματικού γεγονότος στην σύγχρονη πραγματικότητά.

"Μισάνθρωπος": Πέτερ Στάιν, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στις πρόβες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ξεκίνησε η προπώληση για τον "Μισάνθρωπο" του Μολιέρου που θα ερμηνεύσει ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού ηθοποιός σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Πέτερ Στάιν κι ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαίους σκηνοθέτες.

"Πού πας, βρε Καραγκιόζη;" Στο 2ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου Σκιών!

Ξεκινάει από το Ρομάντσο αυτό το τριήμερο και συνεχίζει στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων το φεστιβάλ που μπαίνει φέτος στη δεύτερη διοργάνωσή του ανανεωμένο και αφιερωμένο στις διαδρομές και τις συγγένειες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση.

Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος γράφει για τα "Ορφανά" και τα επίκαιρα θέματα που πραγματεύονται

Με φόντο την πρόσφατη εθνική τραγωδία και τα ερωτήματα που έγειρε, σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος τα "Ορφανά" του Ντένις Κέλι, ένα έργο που όπως λεει ο ίδιος κρύβει στον πυρήνα του έναν κριτικό στοχασμό απέναντι στην έννοια "ασφάλεια" και όχι μόνο.

Η "Σταχτοπούτα" χορεύει στο Christmas Theater

Το Classical Ballet Of Eastern Europe ενώνει βραβευμένους χορευτές σε μια παραμυθένια παράσταση κλασικού χορού πάνω στο παραμύθι του Σαρλ Περό.

Το θέατρο συναντά την επιστήμη στο "The Science of CSI: Έγκλημα στο εργαστήριο"

Οι "Science Reactors" επιστρέφουν στην "Άτρακτο" και προσεγγίζουν με χιούμορ την επιστήμη σε μια παράσταση με ελεύθερη είσοδο που συνδυάζεται με εργαστήριο εγκληματολογίας.