Μετά την ολοκλήρωση της επιτυχημένης καλοκαιρινής της περιοδείας με τη «Μήδεια» του Μποστ, η θεατρική εταιρεία Μυθωδία των Νικορέστη Χανιωτάκη και Γεράσιμου Σκαφιδά ετοιμάζεται για τη χειμερινή πρεμιέρα της παράστασης στο θέατρο Εμπορικόν, σε συνεργασία με την People Entertainment Group και τα Αθηναϊκά Θέατρα. Η «Μήδεια», την οποία έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 20.000 θεατές, ξεκινά την πορεία της για δεύτερη σεζόν στις 18 Οκτωβρίου.
Η ανατρεπτική και γρήγορη σε ρυθμούς παράσταση, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη, εκμεταλλεύεται εύστοχα το έμμετρο κείμενο του Μέντη Μποσταντζόγλου και τις διαχρονικές αναφορές του στη νεοελληνική πραγματικότητα, μπολιάζοντας το με σύγχρονα στοιχεία. Η σατιρική εκδοχή της ομώνυμης τραγωδίας του Ευριπίδη -εμποτισμένη με αριστοφανικά στοιχεία καθώς και άλλες τραγικές ιστορίες της αρχαίας δραματουργίας- βρίσκει έτσι το δρόμο της στο σήμερα.
Την κωμικοτραγική φιγούρα της Μήδειας, που στην προκειμένη επιθυμεί να σκοτώσει τα παιδιά της όχι για να εκδικηθεί τον άπιστο Ιάσονα (ο οποίος την απατά με μια καλόγρια), αλλά για να τα τιμωρήσει για την κακή σχολική τους επίδοση, υποδύεται ο Μάκης Παπαδημητρίου, ξεδιπλώνοντας όλη την γκάμα των δυνατοτήτων του σε μια απολαυστική ερμηνεία. Το ρόλο του Ιάσονα ερμηνεύει εξίσου απολαυστικά ο Νικορέστης Χανιωτάκης, όπως και η υπόλοιπη υποκριτική -και εξαιρετικά καλοδεμένη- ομάδα: Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, Γιάννης Δρακόπουλος, Τζένη Θεωνά, Γεράσιμος Σκαφίδας, Αναστασία Γεωργοπούλου/Μπέτυ Αποστόλου, Άννα Κλάδη. Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση της παράστασης που υπογράφει η Monika, αποδίδει ζωντανά επί σκηνής ο Γιάννης Μαθές, δημιουργώντας ένα χιουμοριστικό μουσικοθεατρικό παιχνίδι με τους ηθοποιούς.
Όπως έχει σημειώσει ο ίδιος ο συγγραφέας για τη «Μήδεια»: «Πρόκειται για ένα έργο που επικρίνει τους επικριτάς, προβληματίζει τους κριτάς και ελευθερώνει τους θεατάς». Κι όσον αφορά το τρίτο σκέλος αυτής της φράσης, δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο πραγματικό, καθώς τόσο το έργο όσο και η παράσταση πετυχαίνει την συναισθηματική αποφόρτιση -που όλοι αναζητούμε στο θέατρο- χωρίς δεύτερη σκέψη.
Περισσότερες πληροφορίες
Μήδεια
Το σατιρικό έργο του Μποστ, με βάση την ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε παλιόπαιδα, ενώ ο άντρας της την κεράτωνε με μια καλόγρια.