Δραστήριο το Εθνικό ετοιμάζει το δικό του ανοιχτό θέατρο

Το επιτελείο του Εθνικού Θεάτρου δουλεύει πυρετωδώς για τα εγκαίνια της νέας σκηνής, τις δύο επιδαύρειες παραστάσεις, μια αγγλόφωνη παράσταση και όχι μόνο…

Δραστήριο το Εθνικό ετοιμάζει το δικό του ανοιχτό θέατρο

«Λένε ότι ο θεός δίνει στον καθένα αυτό που μπορεί ν’ αντέξει. Έχω μάθει το παιχνίδι της ζωής να μην σταματήσω να το βλέπω ως παιχνίδι. Όσο κι αν προγραμματίζεις κάποιος άλλος, πιο πάνω από σένα, παίζει ζάρια». Με αυτές τις σκέψεις καλωσόρισε τους δημοσιογράφους χθες βράδυ ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρης Λιγνάδης στο Σχολείον, το χώρο όπου στεγάζεται η Δραματική Σχολή του Εθνικού κι όπου στήνεται ένα ολοκαίνουργιο ανοιχτό θέατρο 1.200 θέσεων στην Πειραιώς 52.

Άμεσος, ευθύς και δραστήριος ο Δημήτρης Λιγνάδης έδειξε πως το αντίδοτο στον ιό της αδράνειας και της απελπισίας είναι η δραστηριότητα και πως βασική παράμετρος για τη σωστή λειτουργία του Εθνικού Θεάτρου είναι η συνεργατικότητα. Σε αυτή ποντάρει και βάση αυτής μπόρεσε το επιτελείο του Εθνικού να εργαστεί πάνω στη προσαρμογή του καλλιτεχνικού προγράμματος που είχε δημιουργήσει πριν την έλευση του COVID-19, να θέσει σε εφαρμογή δράσεις κατά την διάρκεια της πανδημίας, να επεξεργαστεί ιδέες σε σχέση με τη σύνδεση ψηφιακής τεχνολογίας-θεάτρου, να προετοιμάσει τις δυο καλοκαιρινές παραγωγές, τους «Πέρσες» του Αισχύλου και τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη αλλά και, τις παραγωγές που θα παρουσιαστούν στους αρχαιολογικούς χώρους στο πλαίσιο της δράσης «Όλη η Ελλάδα - Ένας πολιτισμός» που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού. Παράλληλα ξεκίνησε και σε λίγο ολοκληρώνει την κατασκευή ενός ανοιχτού θεάτρου 1.200 θέσεων στο βιομηχανικό τοπίο του Σχολείον με την ευγενική χορηγία του κοινωφελούς Ιδρύματος Ι. Σ. Λάτση και Μαριάννας Λάτση.

«Σηκώθηκε ένας κουρνιαχτός, αφού καταλαγιάσει θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για το πώς θα θεραπεύσουμε κάποιες πληγές που βγήκαν στην επιφάνεια» είπε ο Δημήτρης Λιγνάδης μιλώντας για τη δυσχερή οικονομική κατάσταση και το αβέβαιο μέλλον των καλλιτεχνών. Σχολιάζοντας την κίνηση των Support Art Workers δήλωσε: «Βρίσκω την κίνηση δικαιολογημένη, την καταλαβαίνω απόλυτα. Δυστυχώς όταν κάποιος δεν έχει να φάει, δεν έχει ορίζοντα δημιουργίας. Καταλαβαίνω τι είναι ένας καλλιτέχνης να βλέπει μαύρο, αλλά η επίλυση δεν είναι ένα απλό πράγμα. Επειδή βρέθηκα σε μία θέση ευθύνης καταλαβαίνω ότι και οι κρατικοί φορείς βλέπουν τη μεγάλη εικόνα. Το Εθνικό έχει περιορισμούς στις συμβάσεις και συγκεκριμένα οικονομικά δεδομένα. Δεν είναι εύκολο κανείς να αποφασίσει με δεδομένα που αλλάζουν κάθε μέρα. Αποτυπώνω μία κατάσταση, δεν την αξιολογώ».

Δραστήριο το Εθνικό ετοιμάζει το δικό του ανοιχτό θέατρο - εικόνα 1

Οι δράσεις του Εθνικού σε περίοδο καραντίνας

Σύμφωνα με τα συμβόλαια που είχε μέχρι την αρχή της καραντίνας το Εθνικό, κάλεσε όλους τους καλλιτέχνες θα στείλουν βιντεοσκοπημένες δράσεις όπως π.χ. αναγνώσεις. Κάποιες προβλήθηκαν και κάποιες θα υπάρξουν στο site του Εθνικού. Προσφάτως επιστέγασε μία συνεργασία με τον ΕΟΤ για το άνοιγμα διαύλων επικοινωνίας με τους τουρίστες, ενώ άλλες δράσεις την περίοδο της καραντίνας ήταν οι online μεταδόσεις βιντεοσκοπημένων παραστάσεων, αιμοδοσία που διοργάνωσε το Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου, κατασκευή μασκών, έγιναν εργασίες υποδομής, συνεχίστηκαν τα Μαθήματα της Δραματικής Σχολής μέσω διαδικτύου, έγιναν διαδικτυακά εργαστήρια του Μικρού Εθνικού, βιντεοσκόπηση ανάγνωσης κειμένων από τα σχολικά βιβλία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας για την Εκπαιδευτική Τηλεόραση σε σκηνοθεσία της Σοφίας Βγενοπούλου, ένα πρωτότυπο παιδικό πρόγραμμα με αναγνώσεις λογοτεχνικών κειμένων από τα ανθολόγια του Δημοτικού Σχολείου που μεταδίδεται στην ΕΡΤ2., βιντεοσκόπηση των παραμυθιών «Κάνω αυτό που μου αναλογεί» (Αφρική) και «Κι αυτό θα περάσει» (Μέση Ανατολή), παραμύθια που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα των Παραμυθάδων του Εθνικού Θεάτρου. Πολύ σημαντικό δε, είναι το γεγονός ό,τι ξεκινούν οι ακροάσεις για το έργο που θα παρουσιάσει τον ερχόμενο χειμώνα η Σοφία Βγενοπούλου στην Παιδική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, το «I believe in unicorns» του Michael Morpurgo.

Οι επιδαύρειες παραστάσεις

Στη μορφή που έχει το Φεστιβάλ της Επιδαύρου φέτος το Εθνικό Θέατρο θα έχει διπλή παρουσία. Τους «Πέρσες» του Αισχύλου σκηνοθετεί ο Δημήτρης Λιγνάδης με πρωταγωνιστές τους Λυδία Κονιόρδου, Νίκο Καραθάνο, Αργύρη Ξάφη, Βασίλη Αθανασόπουλο, Λαέρτη Μαλκότση, Αργύρη Πανταζάρα, Δημήτρη Παπανικολάου, Γιάννο Περλέγκα κ.ά. (24 με 26 Ιουλίου). Τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη θα σκηνοθετήσει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος που δοκιμάζεται για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία μεγάλης κλίμακας με πρωταγωνιστές τους Βίκυ Σταυροπούλου, Στεφανία Γουλιώτη, Πάρη Αλεξανδρόπουλο, Μάνο Βαβαδάκη, Βίκυ Βολιώτη, Γιάννη Κότσιφα, Αγορίτσα Οικονόμου, Νίκο Ψαρρά κ.ά. (31 Ιουλίου με 2 Αυγούστου).

Το Φεστιβάλ Αθηνών δεν έχει ανοίξει ακόμα τα χαρτιά του σχετικά με τον επιτρεπτό αριθμό θεατών στο θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου αλλά ο Δημήτρης Λιγνάδης έχει μειωμένη προσμονή για τα έσοδα καθώς ο αριθμός των θεατών υπολογίζεται να είναι αρκετά μειωμένος. «Ότι σχεδιάζεται και υλοποιείται δεν γίνεται αναίμακτα γιατί είμαστε ένας οργανισμός, ο οποίος έχει τις δικές του συμβάσεις με τους εργαζόμενους, τη δική του διάρθρωση για τις βάρδιες κλπ. Όχι ελαφρά τη καρδία, αποφασίσαμε να γίνουν αυτά τα τριήμερα και μετά οι παραστάσεις να συνεχίσουν την πορεία τους. Η "Λυσιστράτη" θα παιχτεί στο νέο ανοιχτό θέατρο του Εθνικού και οι "Πέρσες" θέλουμε σε συνεργασία με τις περιφέρειες να ταξιδέψουν σε άλλα ανοιχτά θέατρα».

Δραστήριο το Εθνικό ετοιμάζει το δικό του ανοιχτό θέατρο - εικόνα 2

Οι παραστάσεις στους αρχαιολογικούς χώρους

Στο πλαίσιο της δράσης «Όλη η Ελλάδα - Ένας πολιτισμός» που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού στους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας το Εθνικό Θέατρο θα παρουσιάσει τρεις παραστάσεις, χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί ο ακριβής τόπος από το ΥΠΠΟΑ.

Τα «Σπουδαία ερείπια» είναι μια σύνθεση των Στέφανου Καβαλλιεράκη και Άγγελου Κουτσολαμπρόπουλου που ιχνηλατεί την Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών (16 ος - 19 ος). Τη σκηνοθεσία ανέλαβε η Νατάσα Τριανταφύλλη και στη διανομή θα δούμε τους Πάρι Θωμόπουλο, Ελευθερία Πάγκαλου, Βασίλη Παπαδημητρίου, Νατάσσα Σφενδυλάκη, Αινεία Τσαμάτη, Δήμητρα Χαριτοπούλου. Η «Αθηναίων Πολιτεία» δεν είναι το κείμενο του Αριστοτέλη αλλά ένα κείμενο που έχει την υπογραφή του Γιάννη Λιγνάδη στη μετάφραση και τη διασκευή, της Ανδρονίκης Μακρή στην ιστορική τεκμηρίωση-επιμέλεια και του σπουδαίου Βασίλη Παπαβασιλείου στη σκηνοθεσία. Παίζουν οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάνος Βαβαδάκης, Κώστας Κοράκης, Άγγελος Μπούρας, Κατερίνα Πατσιάνη. Στην αγγλική γλώσσα θα παιχτεί «Το αμάρτημα της μητρός μου» του Γ. Βιζυηνού» σε σκηνοθεσία της Δανάης Ρούσσου, σύνθεση του Νίκου Κυπουργού και με ερμηνεύτρια τη Ρένα Κυπριώτη.

Περισσότερες πληροφορίες

Πέρσες

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Στο αντι-πολεμικό έργο οι πρωταγωνιστές δεν είναι οι Αθηναίοι, αλλά οι αντίπαλοί τους, οι Πέρσες. Ο Αισχύλος περιγράφει την οδύνη τους, τη στιγμή που μαθαίνουν για τη συντριπτική ήττα του στρατού τους στη ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Λυσιστράτη

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Όταν οι γυναίκες αποφασίζουν να πάρουν την εξουσία και να βάλουν τέρμα στην… αντρική συνήθεια του πολέμου χρησιμοποιώντας τα κρυφά, αλλά πολύ ισχυρά όπλα τους, οι καταστάσεις γίνονται ανεξέλεγκτες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.