Διαδρομές στις ξεχασμένες γειτονιές της Αθήνας, Γεώργιος Βιζυηνός και παιγνιώδεις τελετουργίες από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση

Δείτε όσα κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα, από 14 έως 20 Μαΐου.

Διαδρομές στις ξεχασμένες γειτονιές της Αθήνας, Γεώργιος Βιζυηνός και παιγνιώδεις τελετουργίες από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση

Στην έβδομη εβδομάδα μπαίνει το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση απ’ όταν, προς υποστήριξη όλων των αποκλεισμένων που διψούν για τέχνη, άρχισε να διαθέτει δωρεάν μαγνητοσκοπημένο υλικό από παραστάσεις και δρώμενα περασμένων χρόνων. Παράλληλα με τις νέες παραγωγές του προγράμματος «Enter», νέα (εναλλακτικά) θεατρικά, ντοκιμαντέρ και εικαστικά πρότζεκτ κάνουν πρεμιέρα, οπότε συντονιζόμαστε στις οθόνες μας και απολαμβάνουμε.

«Late Night» από την ομάδα blitz: Η θεατρική κολεκτίβα blitz (στα γερμανικά «κεραυνός») ταυτίζεται με το πολιτικό σχόλιο περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη του εγχώριου γίγνεσθαι. Δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2004, από τους Γιώργο Βαλαή, Αγγελική Παπούλια και Χρήστο Πασσαλή, με βάση την κοινή πεποίθησή τους ότι το θέατρο είναι ένας χώρος ουσιαστικής συνάντησης ανθρώπων και ανταλλαγής ιδεών, κι όχι ένα μέσο αναπαραγωγής κυρίαρχων αφηγήσεων. Το «Late Night» εκτυλίσσεται αργά τη νύχτα, σε μια παρακμιακή αίθουσα χορού. Εκεί, μια μελαγχολική ομήγυρη τραγουδά και χορεύει, ζαλίζεται κι εξομολογείται, καθώς το ατομικό τείνει στο συλλογικό κι οι μεμονωμένες πληγές συναντούν το σώμα της Ευρώπης. Πρεμιέρα την Κυριακή 17 Μαΐου (9 μ.μ.).

Διαδρομές στις ξεχασμένες γειτονιές της Αθήνας, Γεώργιος Βιζυηνός και παιγνιώδεις τελετουργίες από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση - εικόνα 1
«X Apartments»

«X Apartments» του Λεωνίδα Κωνστανταράκου: Στο δεύτερο Fast Forward Festival της Στέγης παρουσιάστηκε ένα πρωτότυπο υβρίδιο παράστασης-ντοκουμέντο και περιπατητικής διαδρομής που ακούει στο όνομα «X Apartments». Η ιδέα ανήκει στον Ματίας Λίλιενταλ από το Βερολίνο και ουσιαστικά πρόκειται για ένα site-specific έργο που μετατρέπει αστικά διαμερίσματα σε θεατρικές σκηνές, επιχειρώντας μια εναλλακτική ανθρωπογεωγραφική προσέγγιση του αστικού ιστού που διαρκώς αλλάζει. Ύστερα από τη Βηρυτό, το Γιοχάνεσμπουργκ, το Σάο Πάολο και μερικές ακόμη πόλεις, το πρότζεκτ βρήκε την αθηναϊκή εκδοχή του με δύο διαδρομές στις ξεχασμένες γειτονιές του κέντρου. Το αποτέλεσμα κινηματογραφήθηκε στο ντοκιμαντέρ του Λεωνίδα Κωνστανταράκου που κάνει διαδικτυακή πρεμιέρα την Τετάρτη 20 Μαΐου (9 μ.μ.).

«Μοσκώβ-Σελήμ» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ξανθόπουλου: «Ο Μοσκώβ-Σελήμ» είναι το τελευταίο διήγημα του Γεώργιου Βιζυηνού, γραμμένο κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού του στο ψυχιατρείο, το οποίο δημοσιεύθηκε μάλιστα εν αγνοία του κι αμέσως αναγνωρίστηκε από τη λογοτεχνική αφρόκρεμα ως αριστούργημα με ντοστογιεφσκική χροιά. Μιλάει για έναν Τούρκο στρατιώτη στην εποχή των Ρωσοτουρκικών πολέμων, ο οποίος, μετά την απόρριψη από τον πατέρα του, ψάχνει δικαίωση στα πεδία των μαχών, μέχρι που στο πρόσωπο του εχθρού συναντά την ανάγκη για τρυφερότητα. Σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ξανθόπουλου, το έργο ανέβηκε στην Εφηβική Σκηνή της Στέγης και τώρα είναι διαθέσιμο στο ψηφιακό κανάλι.

Διαδρομές στις ξεχασμένες γειτονιές της Αθήνας, Γεώργιος Βιζυηνός και παιγνιώδεις τελετουργίες από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση - εικόνα 2
«Η Συνάντηση»

«Η Συνάντηση» από τον Μακ Μπέρνυ: Πριν από είκοσι χρόνια, ο Μακ Μπέρνυ – ιδρυτής της θρυλικής ομάδας Complicité και πρωτοπόρος στην οπτικοακουστική φόρμα– διάβασε το «Amazon Beaming» του Ρουμάνου συγγραφέα Πετρού Ποπέσκου, την αληθινή δηλαδή ιστορία ενός φωτορεπόρτερ του National Geographic που χάθηκε στα τροπικά δάση μεταξύ Περού και Βραζιλίας και μυήθηκε στις τελετουργίες των ιθαγενών. Μια αντίστοιχη, αλλά περισσότερο παιγνιώδη τελετουργία, φερμένη στον 21ο αιώνα, επιχειρεί στο έργο «Η Συνάντηση», το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο. Για να παρακολουθήσουμε την παράσταση ψηφιακά, πρέπει να φορέσουμε ακουστικά ώστε να βιώσουμε τη 3D-audio συνθήκη ακρόασης.

Μια συζήτηση με τον Τζορτζ Πελεκάνος: Από τον Στίβεν Κινγκ έχει αποκαλεστεί ως ο «μεγαλύτερος εν ζωή συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων στην Αμερική». Γεννημένος στην Ουάσιγκτον το 1957 από Έλληνες γονείς, ο Τζορτζ Πελεκάνος, πέρα από επιτυχημένος συγγραφέας, είναι βραβευμένος δημοσιογράφος και παραγωγός ταινιών ανεξάρτητου κινηματογράφου, ενώ μετράει συμμετοχές σε μεγάλες σειρές της αμερικανικής τηλεόρασης όπως το «The Wire». Στην επίσκεψή του στη Στέγη, η οποία είναι τώρα διαθέσιμη, μίλησε με τη δημοσιογράφο Μαριλένα Αστραπέλλου για τη σχέση του με την Ελλάδα, την Αμερική κι όχι μόνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έχει φώς η σκιά; Η Αλεξάνδρα Καζάζου απαντά στο Θησείον

Μία θεατρική παράσταση βασισμένη στο έργο του Αlbert Camus "Ο Ξένος" από την Transatlantic Group παρουσιάζεται στο Θησείον - Ενα θέατρο για τις τέχνες.

30/09/2022

"Μπεντ": Έρχεται το σπουδαίο έργο του Μάρτιν Σέρμαν στο θέατρο Χώρα

Το αριστούργημα του αμερικανού συγγραφέα που έχει ως θέμα τον απαγορευμένο έρωτα δύο ανδρών στη ναζιστική Γερμανία ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια.

Στην "Κόκκινη κλωστή" "συνεργάζονται" αντικείμενα κοινής χρήσης και μουσικές νότες

Η ιστορία της απόδρασης μιας γυναίκας από το αφιλόξενο Εδώ και Τώρα και ο πολυτάραχος βίος της ξετυλίγονται σαν όνειρο σε μια μοναδική περφόρμανς.

"Τι είδε ο μπατλερ" στο θέατρο Άλμα;

Μια ξέφρενη κωμωδία γεμάτη γέλιο και ανατροπές, που σατιρίζει με καυστικό τρόπο τα ήθη της σύγχρονης κοινωνίας.

Η εκφραστικότητα της γλώσσας της σιωπής στην παράσταση "Τα δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ" στο Olvio

Μια από τις πιο ιδιαίτερες, γοητευτικές και απολαυστικές παραστάσεις των τελευταίων ετών επανέρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο Olvio.

"Κανονική δουλειά": O Στέλιος Ανατολίτης επιστρέφει με την τρίτη του σόλο παράσταση

Κείμενα για τη δουλειά, κουβέντα με τον κόσμο, ευτράπελα σε δημόσιες υπηρεσίες και μουσική κωμωδία.

"Κάποιος να με προσέχει": Για πρώτη φορά στη χώρα μας σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου

Με μια ισχυρή τριανδρία: Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Μάριζας, Πήτερ Ραντλ, ανεβάζει για πρώτη φορά στη χώρα μας το "Κάποιος να με προσέχει" του Φράνκ Μακ Γκίνες η Αθανασία Καραγιαννοπούλου.