Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα

H Mαριάννα Κάλμπαρη φέρνει στο φως της σκηνής ένα από τα ολιγοπαιγμένα έργα του Ντέιβιντ Μάμετ και υπογράφει, μαζί με έναν ωραίο θίασο, μία από τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις της σεζόν.

Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα

Με τον πολυγραφότατο και ακόμη ενεργό Αμερικανό συγγραφέα Ντέι­βιντ Μάμετ το ελληνικό θέατρο έχει αναπτύξει μια ιδιότυπη σχέση. Δείχνει να τον έχει κατοχυρώσει ως δημιουργό της «Ολεάννας», άντε και του «Αμερικάνικου βούβαλου» και των «Οικόπεδων με θέα», με αποτέλεσμα να βλέπουμε σπανιότατα κάποιο άλλο από τα δεκάδες έργα που έχει υπογράψει. Ο «Edmond», που έρχεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (από την Πέμπτη 6/2, σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη), είναι ένα από αυτά κι έχει παρασταθεί μόνο μία φορά στην Ελλάδα, και μάλιστα εκτός αθηναϊκού κέντρου (ΚΘΒΕ, 1990).

Είναι γεγονός ότι ο Μάμετ, ο κατεξοχήν σύγχρονος αμφισβητίας του αμερικανικού μύθου, δείχνει με μια πρώτη ματιά «πολύ Αμερικάνος». Δεν είναι τυχαίο το ότι οι πρώτες ελληνικές αντιδράσεις απέναντι στο συγκεκριμένο έργο ήταν πως η περιθωριακή πλευρά της Νέας Υόρκης δεν μπορεί να συνδεθεί με την ελληνική πραγματικότητα. Τώρα, εν έτει 2020, με το ρατσισμό, το σεξισμό και την τυφλή βία σε έξαρση, ποιος μπορεί να το υποστηρίξει αυτό; Κάτι «τόσο αμερικάνικο» αποδεικνύεται τελικά παγκόσμιο, δικαιώνοντας τον Μάμετ που υποστήριζε πως έγραψε μια «αλληγορία για τη σύγχρονη κοινωνία».

Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα - εικόνα 1

Στο «Edmond» ο Μάμετ επιχειρεί να συμπυκνώσει τη χρεοκοπία του λευκού Δυτικού, ο οποίος πορεύεται με οδηγό τις βαθιά ρατσιστικές, σεξιστικές και ομοφοβικές πεποιθήσεις του, μαζί με την οργή για ένα σύστημα που βγάζει τη χειρότερη πλευρά του. Ο ήρωας είναι ένας γιάπης που, εξαιτίας μιας επίσκεψης σε μια μάντισσα, παρατάει σπίτι και σύζυγο και αρχίζει μια περιπλάνηση στη νυχτερινή Νέα Υόρκη του περιθωρίου. Αυτή η περιπλάνηση ξεκινάει από στριπτιζάδικα και πορνεία, για να καταλήξει στο φόνο και στη φυλακή, και είναι στην πραγματικότητα μια κάθοδος στην άβυσσο της ανθρώπινης ύπαρξης. Η κινηματογραφική δομή του με τις είκοσι τρεις σύντομες σκηνές, τους κοφτούς διαλόγους και την εφιαλτική ατμόσφαιρα το καθιστούν δελεαστικό, όχι όμως εύκολο εγχείρημα, καθώς είναι ένα έργο που ξεβολεύει κι ενοχλεί, ίσως το πιο σκληρό που έχει γράψει ο Μάμετ.

Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης τον απαιτητικό ρόλο του Έντμοντ ερμηνεύει ο ταλαντούχος Γιάννος Περλέγκας, ενώ τους υπόλοιπους μοιράζονται οι Κωσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Πασσάς, Σταύρος Καλλιγάς, Βάλια Παπαχρήστου, Δημήτρης Μαγγί­νας, Μαριλένα Μόσχου και Παναγιώτης Ρενιέρης. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Χριστίνας Κάλμπαρη, η μουσική της Nalyssa Green και οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου.

Περισσότερες πληροφορίες

Έντμοντ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Μια σύγχρονη παραβολή για την κατάρρευση του αμερικανικού ονείρου και το αδιέξοδο, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα στα οποία μας έχει οδηγήσει ο καταναλωτισμός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Επετειακή παράσταση του Athens English Comedy Club στο θέατρο Ελιάρτ

Το πρώτο, και μοναδικό, εξ ολοκλήρου αγγλόφωνο comedy club στην Ελλάδα κλείνει τρία χρόνια παρουσίας και γιορτάζει με μία επετειακή παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/10/2022

"Out of Spring": Νέες αναγνώσεις στο χορογραφικό έργο του Νιζίνσκι

Δουλεύοντας με τις έννοιες της ανασύστασης, της αντιγραφής και του αν-αρχείου, η arisandmartha επιχειρεί μια επαναπροσέγγιση του πρωτότυπου έργου.

Η "Γέρμα" του Λόρκα διασκευάζεται από την Art Libera

Η ιστορία μιας νεαρής γυναίκας της ισπανικής υπαίθρου, εγκλωβισμένης σε ένα περιβάλλον κυριαρχούμενο από πατριαρχικές φιγούρες.

"Οικόπεδα με θέα" και all star διανομή

Ο Νικορέστης Χανιωτάκης ανεβάζει στο θέατρο Άνεσις το σπουδαίο έργο του Ντέιβιντ Μάμετ που ξεγυμνώνει την αμείλικτη πλευρά του "αμερικάνικου ονείρου". Δείτε τα πρώτα στιγμιότυπα από την παράσταση.

"Κουρέα της Σεβίλλης": Η επιτυχία συνεχίζεται στο Ακροπόλ

Ο ταλαντούχος Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ξανά συναντά τον εμβληματικό ρόλο του Φίγκαρο στον περίφημο "Κουρέα της Σεβίλλης" του Μπομαρσέ, σε σκηνοθεσία και χορογραφίες της Σοφίας Σπυράτου.

"Ανθρώπινη φωνή": Ένας εξομολογητικός μονόλογος με τη Λουκία Μιχαλοπούλου

Στην "Ανθρώπινη φωνή" του Ζαν Κοκτό θα απολαύσουμε τη Λουκία Μιχαλοπούλου, μια ηθοποιό αφοσιωμένη, πολύτιμα δημιουργική και γενναιόδωρη, που έχει συναντηθεί θεατρικά με σημαντικούς καλλιτέχνες και έχει αξιοποιήσει την εμπειρία της αυτή με τον καλύτερο τρόπο.

Θέατρο Tempus Verum: Με ανατρεπτικό ρεπερτόριο τη νέα σεζόν 2022-23

Με σύγχρονη ματιά και νέους δημιουργούς μπαίνει στον θεατρικό χειμώνα ο θεατρικός οργανισμός του Κεραμεικού.