5 σκέψεις του Θανάση Δόβρη με αφορμή τον «Πειρασμό»

Όσα αξίζει να γνωρίζετε για τον «Πειρασμό» του Κάρλες Μπάτλιε, που σκηνοθετεί ο Θανάσης Δόβρης στο Skrow.

5 σκέψεις του Θανάση Δόβρη με αφορμή τον «Πειρασμό»

Όσα αξίζει να γνωρίζετε για τον «Πειρασμό» του Κάρλες Μπάτλιε, που σκηνοθετεί ο Θανάσης Δόβρης στο Skrow.

«Μου αρέσει το πληρωμένο, σέξι και ειλικρινές θέατρο. Το θέατρο του επιβιώσαντος. Το θέατρο του μαχόμενου. Το θέατρο του ηττημένου. Το θέατρο που εμπεριέχει το πολύ προσωπικό. Το θέατρο που κατέχει τον χρόνο, το θέατρο το αυτόφωτο που δεν δανείζεται από άλλες τέχνες για να υπάρξει, αλλά τις χρησιμοποιεί για την αποθέωση του ζωντανού όντος πάνω στη σκηνή. Το θέατρο που δεν είναι φωτογραφίες αλλά εικόνες τόσο ζωντανές, που σε κάνουν να τριπάρεις. Μου αρέσει το θέατρο των ανθρώπων που λυσσάνε να μιλήσουν με τον Λόγο για κάτι που επείγει να ειπωθεί από μόνο του. Το αύταρκες θέατρο, που δεν έχει ανάγκη τη διπλωματία. Το θέατρο που σε κάθε ''σκηνή'' διακινδυνεύει τη ζωή του. Το θέατρο που είναι απέναντι σε κάθε κομφορμισμό και μόδα. Ένα θέατρο επί της ουσίας πολιτικό και θρησκευτικό τόσο, που να ενέχει και τον φόβο, το ρίσκο, το στοίχημα και των ηθοποιών και των θεατών. Το θέατρο των ανθρώπων. Το ανδρόγυνο θέατρο.

Ο "Πειρασμός" είναι μια παράσταση άναρχη, άρρυθμη, προσωπική που δεν ξέρει τι είναι. Βρίσκεται σ’ έναν πανικό, σ’ έναν αναβρασμό, σ’ έναν πειρασμό. Όλα γίνονται έτσι, γιατί δε θα μπορούσαν να γίνουν αλλιώς απ’ τους συγκεκριμένους ανθρώπους τη συγκεκριμένη στιγμή. Ο Κάρλες Μπάτλιε για για μια ιστορία τριών ανθρώπων που ζητούν με λύσσα κάτι. Ζητούν με λύσσα την ευτυχία. Με λύσσα όμως. Και οι πειρασμοί τους είναι θανατηφόροι. Κάποιοι απ’ τους ήρωές μας, τους πραγματοποιούν και κάποιοι όχι. Δεν δικαιώνεται, όμως, πάντα η άρνηση του πειρασμού. Η παρόρμηση είναι λυτρωτική, ακόμα κι αν οδηγεί στον όλεθρο. Η ικεσία είναι το κυρίαρχο ζήτημα της παράστασης.

5 σκέψεις του Θανάση Δόβρη με αφορμή τον «Πειρασμό» - εικόνα 1
Η Ζωή Μυλωνά στον "Πειρασμό" (φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας)

Ο θεατής θα πρέπει να είναι αυτόπτης μάρτυρας της θεατρικής πράξης και όχι ένα πρόσωπο, που, χαμένο μέσα στη μικρή του οθόνη, βλέπει τα πάντα σαν οθόνη. Όχι στο οπτικό σεξ, ναι σε μια ερωτική πράξη για τα μάτια. Να είναι παρών και όχι παρών απών, να μην αποφασίζουν οι άλλοι γι αυτόν πριν απ’ αυτόν. Να μην τελειώνει γι’ αυτόν η παράσταση, όταν φτάνει στο φυσικό της τέλος. Να υπάρχει μια μεταφυσική στη σχέση τους. Αν υπάρξει σχέση.

Η Ζωή Μυλωνά είναι ένα πανίσχυρο όπλο πάνω στη σκηνή. Με δουλειά και πείσμα θα είναι μια δολοφόνος. Στη σκηνή ο Σεραφείμ Ράδης κρύβει ένα ζώο μέσα του και ο Κώστας Ξυκομνηνός είναι ένας από τους λίγους κύριους που έχουμε στη δουλειά μας. Ένα συγκλονιστικό μοντέλο κατά τον Ρ. Μπρεσσόν.

Η παράσταση που σχηματίζεται, για μένα, δεν έχει κάποια συγκεκριμένη φράση που να κυριαρχεί. Τουλάχιστο μέχρι στιγμής. Υπάρχουν λέξεις και φράσεις που μου μένουν κατά τη διάρκεια της πρόβας, γιατί την είπε κάπως ο ηθοποιός ή ήμουν εγώ κάπως τη δεδομένη στιγμή. Μια φράση, όμως, που θα διάλεγα για την συγκεκριμένη παράσταση είναι η εξής: Να ικανοποιηθεί η σιωπή».

Περισσότερες πληροφορίες

Πειρασμός

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Ένα σύγχρονο έργο, που μιλάει για την ευρωπαϊκή ταυτότητα σήμερα, μια εποχή συνεχών εναλλαγών και συγκρούσεων, μέσα από τις ιστορίες τριών ηρώων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η εκφραστικότητα της γλώσσας της σιωπής στην παράσταση "Τα δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ" στο Olvio

Μια από τις πιο ιδιαίτερες, γοητευτικές και απολαυστικές παραστάσεις των τελευταίων ετών επανέρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο Olvio.

30/09/2022

"Κάποιος να με προσέχει": Για πρώτη φορά στη χώρα μας σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου

Με μια ισχυρή τριανδρία: Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Μάριζας, Πήτερ Ραντλ, ανεβάζει για πρώτη φορά στη χώρα μας το "Κάποιος να με προσέχει" του Φράνκ Μακ Γκίνες η Αθανασία Καραγιαννοπούλου.

Η "Ζιζέλ" από την Οδησσό στη σκιά της Ακρόπολης

Το όνειρο κάθε χορεύτριας είναι να ερμηνεύσει τη "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ. Το χορογραφικό αριστούργημα της ρομαντικής περιόδου, ζωντανεύει από το Μπαλέτο και την Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας της Οδησσού στο Ηρώδειο, την πρώτη μέρα του Οκτωβρίου.

"Ταξιδέψτε με το Εθνικό Θέατρο" στο Αεροδρόμιο της Αθήνας

Μια νέα έκθεση του Εθνικού σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών καταργεί κάθε είδους σύνορα μέσω της τέχνης.

"Ποντικοπαγίδα": Νέες Φωτογραφίες από τον ανανεωμένο θίασο

Νέα πρόσωπα μπαίνουν φέτος στο καστ της επιτυχημένης παράστασης σε σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή που ξεκινά σε λίγες μέρες, η οποία μεταφέρει το θρυλικό μυστήριο της Αγκάθα Κρίστι από τα 50’s σε μια απομονωμένη πανσιόν στην Ελλάδα κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 90’.

Η "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" στο Ηρώδειο

Η παράσταση που παρακολούθησαν στην Επίδαυρο περισσότεροι από 15.000 θεατές με τη Μαρία Πετεβή στον ομώνυμο ρόλο ολοκληρώνει την περιοδεία της στο Ηρώδειο.

Καταιγισμός θεατρικών επαναλήψεων στις σκηνές της Αθήνας

Συγκεντρώσαμε τις 23 παραστάσεις που σηκώνουν ξανά αυλαία αυτή την εβδομάδα (29/9-5/10) και αξίζει να τις αναζητήσετε.