Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο»

Η επιτυχημένη θεατρική παραγωγός, μεταφράστρια και, φυσικά, ηθοποιός μάς μιλά για το ολοκαίνουργιο Alhambra Αrt Τheatre, το οποίο μόλις άνοιξε τις πόρτες του.

Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο»

Η επιτυχημένη θεατρική παραγωγός, μεταφράστρια και, φυσικά, ηθοποιός μάς μιλά για το ολοκαίνουργιο Alhambra Αrt Τheatre, το οποίο μόλις άνοιξε τις πόρτες του.

Είστε έτοιμη να ανοίξετε τις πόρτες του ανακαινισμένου Αλάμπρα αλλά και να παίξετε έπειτα από χρόνια απουσίας. Διπλή χαρά λοιπόν;
Είμαι ενθουσιασμένη. Το Alhambra Αrt Τheatre είναι ένα στολίδι για την πόλη κι εγκαινιάζεται με έναν συγγρα­φέα που αγαπώ, τον Ζορζ Φεϊντό, και το «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος», το οποίο σκηνοθετήσαμε μαζί με τον Πάνο Αμαραντίδη. Ως προς το δεύτερο, η αλήθεια είναι πως μου είχε λείψει το να παίζω. Ειδικά κωμωδία, που είναι από τις ωραιότερες εμπειρίες που έχω βιώσει. Περνάμε πολύ ωραία στη σκηνή με τους συμπρωταγωνιστές μου, τον Παύλο Κοντογιαννίδη, τον Κώστα Αποστολάκη, τον Κώστα Φλωκατούλα, την Τζένη Διαγούπη, τον Βασίλη Κούκουρα, τη Χρύσα Κλούβα, τον Παναγιώτη Καρμάτη και τον Παντελή Καναράκη.

Το Αλάμπρα έμεινε κλειστό για χρόνια, οπότε φαντάζομαι ότι η ανακαίνιση που χρειάστηκε ήταν εκ βάθρων.
Αγοράστηκαν όλα από την αρχή κι έγινε μια γενναία ανακατασκευή για να φτιαχτεί ένα θέατρο 450 θέσεων. Στεγάζεται στο ισόγειο μιας πολυκατοικίας της δεκαετίας του ’30. Η σκηνή έχει πλέον δεκατρία μέτρα ύψος, δέκα μέτρα βάθος, ενώ το κάτω μέρος της έχει ύψος δυόμισι μέτρα! Ανακαινίστηκε ο εξώστης και κάναμε θεωρεία. Φροντίσαμε να είναι πολύ σύγχρονος όλος ο εξοπλισμός. Οφείλεις να ακολουθείς την τεχνολογία πια. Όταν αναβαθμίστηκαν οι κινηματογραφικές αίθουσες και άλλαξαν οι συνθήκες προβολής, ο κόσμος επέστρεψε στο σινεμά. Το ίδιο πιστεύω ότι ισχύει και στο θέατρο. Πρέπει ο θεατής να νιώθει «βασιλιάς» και να αισθάνεται άνετα σε όλα τα επίπεδα.

Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο» - εικόνα 1

Ποιο είναι το αισθητικό στίγμα του Alhambra Αrt Τheatre;
Το όνομα «Αλάμπρα» παραπέμπει στο παλάτι των Μαυριτανών στην Ισπανία και ο βραβευμένος interior designer Πάνος Πετρίδης, που είναι υπεύθυνος για την ανακατασκευή, εμπνεύστηκε κυρίως από αυτό. Το αποτέλεσμα δίνει την αίσθηση της παλιάς αίγλης που είχαν τα θέατρα. Μάλιστα, κάθε χρόνο θα κληρώνουμε για τους θεατές ένα ταξίδι στην Ανδαλουσία. Όσο πιο πολλές παραστάσεις παρακολουθεί κάποιος τόσο περισσότερες θα είναι οι συμμετοχές του στο διαγωνισμό.

Πιστεύετε πως το άνοιγμα του θεάτρου θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής του Πολυτεχνείου;
Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ επιχειρηματικά με το Χυτήριο, το 2012, μόλις ξεκινούσε η κρίση, όλοι μου έλεγαν «είσαι τρελή». Κι εκείνη ήταν μια πολύ δύσκολη περιοχή, αλλά νομίζω ότι τα καταφέραμε. Τώρα θέτουμε και πάλι ένα στοίχημα, θέλοντας να ξαναζωντανέψουμε μια περιοχή. Ας μην ξεχνάμε ότι κάθε φορά που ανοίγει ένα θέατρο είναι νίκη απέναντι στην αδράνεια. Θέλουμε το θέατρό μας να είναι ζωντανό κι εκεί να συνυπάρχουν οι τέχνες, η μουσική, η ζωγραφική, το θέατρο, ο χορός και ο κινηματογράφος. Γνωρίζουμε την ιδιαιτερότητα της περιοχής και θα προσπαθήσουμε να βάζουμε λίγο πιο νωρίς τις παραστάσεις μας, ώστε ο κόσμος να φεύγει επίσης νωρίς.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξενοδοχείον ο Παράδεισος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Ανικανοποίητοι σύζυγοι καταφεύγουν σε ένα «ξενοδοχείο παράνομων συναντήσεων», για να εκδικηθούν το ταίρι τους, σε μια σύγχρονη εκδοχή της γνωστής φαρσοκωμωδίας του 1894.

Alhambra Art Theatre

Στουρνάρη 53

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2023: "Το θέατρο βασίζεται στην πραγματική ουσία της ανθρωπότητας"

Η διακεκριμένη Αιγύπτια ηθοποιός Samiha Ayoub μιλά για την ουσία του θεάτρου και τη σημασία της τέχνης σε δύσκολους και αβέβαιους καιρούς στο μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2023.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/03/2023

"Ψηλά απ’ τη γέφυρα": Αντίστροφη μέτρηση για την παράσταση των 45.000 θεατών

Τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο Βεάκη για την παράσταση του σκηνοθέτη Γιώργου Νανούρη πάνω στο έργο του Άρθουρ Μίλερ με πρωταγωνιστή τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη στο πλευρό μιας δυνατής ερμηνευτικής ομάδας.

"Ο Γεώργιος Λαμπάκης ταξιδεύει…" στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Ένα θεατρικό δρώμενο σε σκηνοθεσία της Όλγας Ποζέλη που συνδυάζεται με ξενάγηση πραγματοποιείται εντός του χώρου της περιοδικής έκθεσης "Η Σμύρνη στις αρχές του 20ου αιώνα μέσα από τα μάτια του βυζαντινολόγου Γεωργίου Λαμπάκη".

"Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα": Επανεκκίνηση για το Εθνικό Θέατρο

Ξεκινά η παράσταση πάνω στο έργο του Τόνι Κούσνερ για την ευθύνη μας απέναντι στην Ιστορία σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Μόσχου μετά την λήξη της κατάληψης στο κτίριο Τσίλερ.

Μαρία Πρωτόπαππα: "Οι περισσότεροι ρόλοι έχουν γραφτεί από άνδρες και αναπαράγουν σεξιστικά στερεότυπα"

Με μια συναισθηματικά φορτισμένη και γενναία τοποθέτηση στο πλαίσιο της ημερίδας "Women Who Dare - Η Θέση της Γυναίκας στην Ελλάδα του Σήμερα. Ιδέες και Δράσεις για ένα Καλύτερο Αύριο", μίλησε για την ανισότητα στο χώρο του θεάτρου και για τα εσωτερικευμένα στερεότυπα της γενιάς της.

Μικροί και μεγάλοι γίνονται ένα στο φαντασμαγορικό "Slava's Snowshow"

Ένα μοναδικό διαδραστικό υπερθέαμα γεμάτο κλόουν, εκπλήξεις και παιχνιδιάρικη διάθεση έρχεται για λίγες μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Παλλάς με την υπογραφή του Slava Polunin.

Η "Ανατολή" του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Η παράσταση σε κείμενο της Έλλης Παπαδημητρίου που παρουσιάστηκε πέρυσι στην Αρχαία Τίρυνθα έρχεται στην Κεντρική Σκηνή του Νέου Κόσμου με μια δυνατή υποκριτική ομάδα.