Οδηγός Θεάτρου

Κριτικές Παραστάσεων Παίζουν Σήμερα Έρχονται Ποιος παίζει που Αθηνόραμα club Προπωλήσεις

Άκης Σακελλαρίου: «Eίμαστε όλοι “Ικέτιδες” απέναντι στο άγνωστο του θανάτου»

Στις «Ικέτιδες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, ο Άκης Σακελλαρίου κρατά τον ρόλο του Θησέα και μιλά στο «α» λίγο πριν από την πρεμιέρα στην Επίδαυρο.

Προσοχή! Επικοινωνήστε με το θέατρο της επιλογής σας πριν από την έξοδό σας, διότι αρκετές παραστάσεις αναβάλλονται λόγω κρουσμάτων.
Άκης Σακελλαρίου: «Eίμαστε όλοι “Ικέτιδες” απέναντι στο άγνωστο του θανάτου»

Ένα δυναμικό επιτελείο ηθοποιών του Εθνικού Θεάτρου και του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου πρωταγωνιστεί στις «Ικέτιδες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Ο Άκης Σακελλαρίου, ο οποίος κρατάει τον ρόλο του Θησέα, μίλησε στη Μαρία Κρύου για την πολλά υποσχόμενη παραγωγή λίγο πριν από την πρεμιέρα της στην Επίδαυρο.

Ήταν έκπληξη για σένα η πρόταση του Στάθη Λιβαθινού να συμμετάσχεις στις «Ικέτιδες»;
Δεν είχα συνεργαστεί ποτέ μαζί του και η πρόταση ήρθε την κατάλληλη στιγμή, λίγο μετά την περιπέτεια της υγείας μου. Όσο καιρό ήμουν στο νοσοκομείο, ο Στάθης Λιβαθινός ενδιαφέρθηκε πάρα πολύ, ρωτούσε τον Κώστα Ασπιώτη για την ανάρρωσή μου και όταν πέρασε η περιπέτεια, μιλώντας σε προσωπικό επίπεδο, μου είπε πως με σκέφτηκε για την παράσταση, καθώς είχε στο μυαλό του την αλλαγή στη ζωή του Θησέα, την πορεία προς την ενηλικίωση, και τα δικά μου νέα δεδομένα.

Άκης Σακελλαρίου: «Eίμαστε όλοι “Ικέτιδες” απέναντι στο άγνωστο του θανάτου» - εικόνα 1

Θα μπορούσες να φανταστείς τον εαυτό σου ως ικέτη;
Όλοι είμαστε «Ικέτιδες» απέναντι στο άγνωστο του θανάτου. Η πορεία της ζωής μας προς αυτόν εμπεριέχει το στοιχείο της ικεσίας προς το άγνωστο και αυτό κάνει έναν κύκλο. Οι ικέτιδες στην τραγωδία του Ευριπίδη είναι οι μητέρες των Αργείων στρατηγών που σκοτώθηκαν στη Θήβα και ζητούν από την Αίθρα, μητέρα του Θησέα, του βασιλιά των Αθηνών, να μεσολαβήσει ώστε ο γιος της να βοηθήσει στην επιστροφή των νεκρών τους, την οποία οι Θηβαίοι αρνούνται. Σε συναισθηματικό επίπεδο αυτό το κενό που δημιουργεί ο θάνατος αφορά κάτι υπαρξιακό. Πρέπει να ολοκληρώνονται τα πράγματα μέσα μας. Ακούγεται θεωρητικό αυτό που λέω, αλλά έχει ουσία.

Στο έργο υπάρχει ένα τελετουργικό κι ένα πολιτικό κομμάτι. Ποιο υπερισχύει κατά τη γνώμη σου;
Το τελετουργικό κομμάτι, το πώς τιμάς τους νεκρούς, είναι για μένα ο άξονας. Το πολιτικό κομμάτι, η δημοκρατία και η τυραννία, έρχεται σε δεύτερο επίπεδο σε αυτήν τη τραγωδία. Άλλωστε, δεν υπάρχει τραγωδία που να μην υπηρετεί τον όρο της τελετουργίας, ο οποίος ουσιαστικά συνδέεται με το να ξορκίσουμε το θάνατο. Ο ρόλος του Θησέα που ερμηνεύω έχει σίγουρα μια πολιτική πτυχή –ο βασιλιάς πείθεται από τη μητέρα του να ετοιμάσει στρατό σε περίπτωση που οι Θηβαίοι δεν δεχτούν να επιστρέψουν ειρηνικά τους νεκρούς–, έχει όμως εντέλει και μια πιο προσωπική, που αφορά την πορεία του προς την ωριμότητα.

Άκης Σακελλαρίου: «Eίμαστε όλοι “Ικέτιδες” απέναντι στο άγνωστο του θανάτου» - εικόνα 2

Μπήκες δυναμικά στην τραγωδία ως νέος ηθοποιός τη δεκαετία του ’80 με τις «Βάκχες». Η παράσταση εκείνη άφησε θετικά σημάδια πάνω σου;
Σαφέστατα οι «Βάκχες» του Ευριπίδη στην παράσταση του Θόδωρου Τερζόπουλου το 1986 μου έχουν αφήσει έντονα σημάδια. Κάναμε βουτιά στο τελετουργικό θέατρο κι έχω κρατήσει πάρα πολλά πράγματα που με καθόρισαν ως ηθοποιό. Η αγνή προσέγγιση ενός εικοσάρη είναι διαφορετική από αυτήν ενός πενηντάρη και σίγουρα τότε τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Υπήρχε άλλου είδους αγνότητα στον τρόπο προσέγγισης, οι ηθοποιοί μαζί με τον Θόδωρο ανακαλύπταμε πράγματα σιγά σιγά και αυτή η ανακάλυψη άφησε ισχυρό αποτύπωμα μέσα μας.

Πώς είναι η πρώτη σου θεατρική συνάντηση με την Κάτια Δανδουλάκη;
Εξαιρετική! Μου είχε ζητήσει να παίξω στο «Οριάν Εξπρές», αλλά δεν μπορούσα λόγω της περιπέτειας της υγείας μου. Θα δείτε την Κάτια όπως δεν την έχετε δει ποτέ και αυτό είναι προς τιμήν της, είναι ένα μάθημα για όλους. Πέρα από το υποκριτικό της μέγεθος διδάσκει στους νέους τι θα πει αφοσίωση σε αυτό που ονομάζουμε θέατρο. Δεν είναι ότι τα νέα παιδιά δεν έχουν ενθουσιασμό με αυτό που κάνουν, απλώς λείπει το στοιχείο της εμμονής, της αφοσίωσης. Η ευφυΐα της Κάτιας συνίσταται στο ότι αφήνεται στον σκηνοθέτη. Μπορεί να υπάρξουν αντιρρήσεις, ακόμη και συγκρούσεις, αλλά σε ένα δημιουργικό επίπεδο και όχι σε προσωπικό.

Άκης Σακελλαρίου: «Eίμαστε όλοι “Ικέτιδες” απέναντι στο άγνωστο του θανάτου» - εικόνα 3

Συμφωνείς ότι η ομάδα του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, παρότι πιο άγνωστη στο ευρύ ελλαδίτικο κοινό, είναι εξίσου δυναμική με την ερμηνευτική ομάδα του Εθνικού, με τους Αγλαΐα Παππά, Κόρα Καρβούνη, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Τάνια Τρύπη, Χρήστο Σουγάρη;
Όλα τα παιδιά είναι εκπληκτικά, ιδιαίτερα οι Κύπριοι ηθοποιοί. Κουβαλούν τη μουσικότητα μέσα τους και αυτό είναι χρήσιμο στην παράσταση, που είναι σαν ορατόριο με τη μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου. Η μουσικότητά της κυπριακής διαλέκτου εναρμονίζεται με το συναισθηματικό μέγεθος που φέρουν οι ηθοποιοί και αυτό είναι πολύ όμορφο.

Περισσότερες πληροφορίες

Ικέτιδες

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Μια τραγωδία για τον πόλεμο, τους νεκρούς αλλά και την υπαρξιακή αγωνία, την αξιοπρέπεια, την πίστη και την αντοχή ανεβάζουν τα δύο εθνικά θέατρα της Ελλάδας και της Κύπρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Δημήτρης Σωτάκης: "Θα ευχόμουν να λείψει η υστερία..."

Ο μοναδικός, ίσως, Έλληνας κινεζόφωνος συγγραφέας απαντά σε δέκα ερωτήσεις με αφορμή την έκδοση του νέου μυθιστορήματός του "Μισή καρδιά".

ΓΡΑΦΕΙ: ΠΑΥΛΟς ΜΕΘΕΝΙΤΗς
29/06/2022

Δανάη Στράτου: "Δεν είναι η "ανθρώπινη δράση" που σκοτώνει τον πλανήτη, είναι το ολιγαρχικό εκμεταλλευτικό σύστημα στο οποίο ζούμε"

Η δημιουργός της εμβυθιστικής εγκατάστασης "Burning Issues-Merimbula", που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων μας μίλησε για το περιεχόμενο και τους συμβολισμούς της έκθεσής της, τον τρόπο που προσεγγίζει τα έργα της και τη σημασία της προβολής περιβαλλοντικών κρίσεων μέσα από την τέχνη.

Νάντια Κοντογεώργη: "Βάζοντας χιούμορ στη δραματικότητα έχεις όλα τα χρώματα της ζωής"

Η ταλαντούχα ηθοποιός πρωταγωνιστεί στο μιούζικαλ "Mamma mia!" που κάνει πρεμιέρα στο City Garden Festival by Christmas Theater, με την υπογραφή της Θέμιδας Μαρσέλλου και 30μελή θίασο.

Κατερίνα Γρέγου: "Στο ΕΜΣΤ θέλουμε να καλλιεργήσουμε την "ιστορική συνείδηση" παρά την "εθνική""

Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με την καλλιτεχνική διευθύντρια του ΕΜΣΤ γύρω από την έννοια του κράτους, τις πολιτικές του έθνους και το ρόλο του εθνικού μας μουσείου.

Greek Sting Fan Club: "Οι Scorpions μέχρι και τα mid 90s ήταν μια καλολαδωμένη μηχανή που μας έδινε το ένα διαμάντι μετά το άλλο"

Ο Χρήστος Κάππας, μέλος του fan club των Scorpions στην Ελλάδα, μίλησε στον Χάκο Περβανίδη για τη σχέση αγάπης του ελληνικού κοινού με τους θρυλικούς Σκορπιούς με αφορμή το live τους στις 6 Ιουλίου στο ΟΑΚΑ με προσκεκλημένο τον Alice Cooper.

Για τον Μιχάλη Μάρθα η "Μαραθιά" είναι ένας γαστρονομικός οδηγός!

Η Μαραθιά συνάντησε τον Μιχάλη Μάρθα και μια σχέση ταύτισης ξεκίνησε με θέμα την τροφή μέσα από τον σεβασμό στη φύση και τα υλικά του τόπου, τη συνεργασία και το ήθος.

Για τον Manuel Vilas, η αγάπη των γονιών είναι το μεγαλύτερο μυστήριο της ζωής

Ο διακεκριμένος Ισπανός συγγραφέας μιλάει στο "α" για τους συμβολισμούς και τα μηνύματα που κρύβει το βιβλίο του "Ορδέσα", το οποίο θα παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ ΛΕΑ.