Παρακολουθήσαμε το Onassis Youth Festival

Ο δυναμικός ενθουσιασμός και η συγκινητική ειλικρίνεια των εφήβων κατέκτησαν και πάλι τη σκηνή.

Παρακολουθήσαμε το Onassis Youth Festival

Έχει γίνει θεσμός κι έχει κάθε λόγο να συνεχίσει να είναι. Η άνοδος των μεγάλων παιδιών και ταυτόχρονα μικρών ενηλίκων στη σκηνή, είναι κάθε χρόνο ένα σημείο-σελιδοδείκτης στο ημερολόγιό μας.Οι ίδιοι οι έφηβοι έχουν θέσει τα στάνταρ και τις προσδοκίες πολύ ψηλά εδώ και 9 χρόνια. Με την υποστήριξη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση το εφηβικό φεστιβάλ βγήκε από το αυγό του, άνοιξε τα φτερά του και αναπτύχθηκε, καταλαμβάνοντας τις σκηνές όλης της χώρας, αποδεικνύοντας έτσι πως ήρθε για να μείνει. Για μερικές μέρες, κάνουν τη δική τους γιορτή, ανάβουν τη δική τους φωτιά κι όλοι παρασύρονται στο χορό γύρω της-μαζί τους. Μπορεί να είναι ένα αργό βαλς, ένα παθιασμένο λάτιν, ένα φλογερό παραδοσιακό, ή κάτι εντελώς αυτοσχεδιαστικό, σε οποιοδήποτε τέμπο και είδος. Ο προβολέας και το μικρόφωνο είναι πάνω τους και καλά θα κάνει να παραμείνει, γιατί όπως τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος, αποδεικνύουν ότι μπορούν να μας βάλουν τα γυαλιά, να μας συγκινήσουν, να μας ενθουσιάσουν, να μας ξεσηκώσουν.

Παρακολουθήσαμε το Onassis Youth Festival - εικόνα 1
1ο ΓΕΛ Μαραθώνα- «ΜΩΣΑΪΚΟ»

Φετινό θέμα του Onassis Youth Festival, το τρίπτυχο Αθήνα-Αλεξάνδρεια-Βηρυτός, τρεις ανήσυχες, πολυπολιτισμικές πόλεις, που άλλοτε βρίσκουν γέφυρες και συνδέονται μεταξύ τους, δείγμα των πάμπολλων γεννημένων στην Αλεξάνδρεια καλλιτεχνών όπως ο Κ. Π. Καβάφης, κι άλλοτε βρίσκονται πολύ μακριά και χωρίζονται λόγω γλωσσολογικών, εθνοτικών, θρησκευτικών κ.ά. διαφορών. Στη μέση οι έφηβοι, να βιώνουν στο πετσί και στην ψυχή τους όλες τις δυσκολίες, εξωτερικές -μετακομίσεις, μετανάστευση, εν γένει μια διαρκής ανάγκη προσαρμογής σε τεράστιες μεγαλουπόλεις που δεν τους ενσωματώνουν- και εσωτερικές- αλλαγές στο σώμα, πρώτοι έρωτες, αναμετρήσεις με τον εαυτό σε κάθε επίπεδο. Με λίγα λόγια, πόλεμος εντός, πόλεμος κι εκτός για την ιδιαίτερη αυτή ηλικία, που ελπίζει- όπως τόνισε ένας μικρός πρωταγωνιστής του «Summer Rain/Καλοκαιρινή Βροχή» από το 41ο Γυμνάσιο Αθηνών, να βρίσκει στην πόλη του καλοκαιρινή βροχή με σταγόνες αντί για σφαίρες.

© φωτογραφιών Pinelopi Gerasimou

Παρακολουθήσαμε το Onassis Youth Festival - εικόνα 2
41ο Γυμνάσιο Αθηνών- «Summer Rain/ Καλοκαιρινή Βροχή»

Σε αυτό το σημείο έγκειται όμως, ένας προβληματισμός: ενδιαφέρον θέμα, αναμφίβολα, αλλά κάπως δεσμευτικό και περιοριστικό για τους καλλιτέχνες-δημιουργούς. Η πλειοψηφία τους φάνηκε να τείνει σε αφηγήσεις ιστορικού περιεχομένου σχετικά με τις ίδιες τις πόλεις, την επιβίωση σε αυτές και τη σύγχρονη πραγματικότητα, στοιχεία φυσικά κρίσιμα και σημαντικά να ειπωθούν, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την πολιτική κατάσταση στην Ευρώπη και τον κόσμο. Ωστόσο, δεν μπόρεσε να περάσει απαρατήρητη μια απουσία βαθιάς θεατρικής δημιουργίας, με την έννοια πλοκής και ροής των έργων που παρουσιάστηκαν, ισχυρών δομών σχέσεων μεταξύ των χαρακτήρων- ρόλων και εντέλει κείμενα που προέρχονται, αφορούν και καίνε τους ίδιους τους εφήβους. Πρέπει δηλαδή, να τονίζεται η εκπαιδευτική παράλληλα με τη δημιουργική δουλειά των καλλιτεχνών, ώστε να διαχειρίζονται με χειρουργική ακρίβεια, με απόλυτη προσοχή και άκρατο σεβασμό τους μικρούς ενήλικες.

Όλες οι αρετές που προσφέρει η θεατρική διαδικασία- ομαδικότητα, αλληλεγγύη, ανοιχτές αισθήσεις, ετοιμότητα, σκληραγώγηση, αναφέροντας μόνο μερικές από αυτές- είναι το έδαφος για να ανθίσουν και να οπλιστούν για να αντιμετωπίσουν τον κόσμο, φεύγοντας από τη σκηνή πιο πλούσιοι. Το χειροκρότημα φυσικά, είναι δικό τους, ολόδικό τους.

Περισσότερες πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.