Ο Τάσος Ιορδανίδης παίρνει το όπλο του

Με το εμβληματικό έργο του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του» έρχεται αντιμέτωπος στο Altera Pars ο γνωστός ηθοποιός, με τη Θάλεια Ματίκα στο τιμόνι της σκηνοθεσίας.

Ο Τάσος Ιορδανίδης παίρνει το όπλο του

Σε οικογενειακή υπόθεση εξελίσσεται η παράσταση που ετοιμάζει ο Τάσος Ιορδανίδης, καθώς επέλεξε τη σύζυγο του και ηθοποιό Θάλεια Ματίκα να τον σκηνοθετήσει ως στρατιώτη Τζο Μπόναμ στο βραβευμένο αντιπολεμικό έργο του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του» (από 5.4, Altera Pars). Το τρίπτυχο συμπληρώνει η θεατρική –και όχι μόνο– συγγραφέας Σοφία Αδαμίδου, η οποία υπογράφει ένα μονόλογο βασισμένο στο πρωτότυπο του 1939.

Εκπληκτικό είναι το γεγονός ότι ένα έργο τοποθετημένο χρονικά στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, με ήρωα έναν ακρωτηριασμένο από νάρκη και χωρίς αισθήσεις στρατιώτη, «είναι τόσο τραγικά επίκαιρο, ενώ συγκλονίζει με την αμεσότητά του, δίνοντας γροθιά στο στομάχι και φέρνοντάς μας αντιμέτωπους με την ευθύνη μας απέναντι στον κόσμο», όπως σημειώνει η συγγραφέας. Ο Τάσος Ιορδανίδης, από την άλλη, μιλάει για μια επί σκηνής καταγγελία του μιλιταρισμού και του πολέμου, που καταφέρνει να περάσει ουσιαστικά μηνύματα μακριά από δογματισμούς και διδακτισμούς, και ταυτόχρονα ένα συγκλονιστικό ψυχογράφημα της ακατανίκητης ανθρώπινης θέλησης για ζωή, μια κραυγή αγωνίας (ή απόγνωσης;) γι’ αυτό που έρχεται.

Το έργο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1971 από τον ίδιο τον Τράμπο, την εμβληματική αυτή φυσιογνωμία του Χόλιγουντ, που στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου βρέθηκε στη μαύρη λίστα του διαβόητου γερουσιαστή Μακάρθι, ως «φιλοσοβιετικός». Για περισσότερο από μία δεκαετία αποκλείστηκε από τη βιομηχανία του θεάματος στις Ηνωμένες Πολιτείες, συνέχισε όμως να γράφει με ψευδώνυμο, κατακτώντας, μάλιστα, Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για την ταινία «The Brave One» (1956).

Μονόλογος... για δύο

Ο πρωταγωνιστής

Ο Τάσος Ιορδανίδης παίρνει το όπλο του - εικόνα 1

Αδημονεί να ανέβει στη σκηνή ο Τάσος Ιορδανίδης και μάλιστα σε ένα ρόλο που συναντάει για δεύτερη φορά. Ήταν η πρώτη επαγγελματική του δουλειά μετά τη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου με την ομάδα Elan. Τώρα, με ένα διαφορετικό κείμενο, αναλαμβάνει ένα πολύ προσωπικό καλλιτεχνικό εγχείρημα. Αυτός είναι και ο λόγος που επέλεξε έναν τόσο δικό του άνθρωπο, όπως η Θάλεια Ματίκα, να τον καθοδηγήσει στο ρόλο-πρόκληση του ζωντανού νεκρού στρατιώτη Τζο Μπόναμ.

Η σκηνοθέτις

Ο Τάσος Ιορδανίδης παίρνει το όπλο του - εικόνα 2

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Θάλεια Ματίκα μπαίνει σε ρόλο σκηνοθέτη («Ωχ! Τι κόσμος, γιαγιά» του Μπ. Κιφ, «Το τρελόκουτο» του Ρ. Χάχφελντ, «Το μυστικό του βασιλιά» του Β. Μαυρογεωργίου). Αν και στην αρχή ήταν αρνητική, η παρουσία της Σ. Αδαμίδου την έκανε να το ξανασκεφτεί, όπως και η επιθυμία του συζύγου της να βάλει τη δική της σφραγίδα εικαστικότητας σε αυτόν τον ύμνο στην εσωτερική δύναμη του ανθρώπου.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Το σπουδαίο κείμενο του Τράμπο μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή από τηνΣοφία Αδαμίδου σε έναν σπαρακτικό μονόλογο-καταγγελία στον πόλεμο και τη βία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" στο Ηρώδειο

Η παράσταση που παρακολούθησαν στην Επίδαυρο περισσότεροι από 15.000 θεατές με τη Μαρία Πετεβή στον ομώνυμο ρόλο ολοκληρώνει την περιοδεία της στο Ηρώδειο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/09/2022

Καταιγισμός θεατρικών επαναλήψεων στις σκηνές της Αθήνας

Συγκεντρώσαμε τις 23 παραστάσεις που σηκώνουν ξανά αυλαία αυτή την εβδομάδα (29/9-5/10) και αξίζει να τις αναζητήσετε.

Στο Άττις συνεχίζεται η "Αναφορά για μια Ακαδημία" του Κάφκα

Η παράσταση της ομάδας Σημείο Μηδέν σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου ανεβαίνει ξανά τον Νοέμβριο.

Ο Θωμάς Ζάμπρας με νέο σόλο στο Lunar Space

"Απόφοιτος Λυκείου" ονομάζεται η νέα παράσταση του γνωστού κωμικού που έρχεται για μία και μοναδική παράσταση στον Ελληνικό Κόσμο από το Cinema Alive.

On Ego

Ερεθιστικά φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από την ιδέα του Εαυτού θέτει το γοητευτικό έργο του Βρετανού δραματουργού, που μας συστήνει ο Γιάννης Νταλιάνης σε μια προσεγμένη σκηνική παρουσίαση.

Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού

Η ιλαροτραγωδία του Φο απογειώνεται στη σπιντάτη σκηνική εκδοχή του Γιάννη Κακλέα, που μας την ξανασυστήνει φιλτραρισμένη μέσα από την ιταλική λαϊκή παράδοση, αλλά και από σύγχρονες αναφορές.

Το Σώσε

Ένα από τα ευτυχέστερα δείγματα του κωμικού είδους, μια ωδή στο θέατρο, ανεβαίνει σε μια καλοκουρδισμένη παράσταση υψηλής ενέργειας και απολαυστικών ερμηνειών.