Ο Τάσος Ιορδανίδης παίρνει το όπλο του

Με το εμβληματικό έργο του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του» έρχεται αντιμέτωπος στο Altera Pars ο γνωστός ηθοποιός, με τη Θάλεια Ματίκα στο τιμόνι της σκηνοθεσίας.

Ο Τάσος Ιορδανίδης παίρνει το όπλο του

Σε οικογενειακή υπόθεση εξελίσσεται η παράσταση που ετοιμάζει ο Τάσος Ιορδανίδης, καθώς επέλεξε τη σύζυγο του και ηθοποιό Θάλεια Ματίκα να τον σκηνοθετήσει ως στρατιώτη Τζο Μπόναμ στο βραβευμένο αντιπολεμικό έργο του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του» (από 5.4, Altera Pars). Το τρίπτυχο συμπληρώνει η θεατρική –και όχι μόνο– συγγραφέας Σοφία Αδαμίδου, η οποία υπογράφει ένα μονόλογο βασισμένο στο πρωτότυπο του 1939.

Εκπληκτικό είναι το γεγονός ότι ένα έργο τοποθετημένο χρονικά στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, με ήρωα έναν ακρωτηριασμένο από νάρκη και χωρίς αισθήσεις στρατιώτη, «είναι τόσο τραγικά επίκαιρο, ενώ συγκλονίζει με την αμεσότητά του, δίνοντας γροθιά στο στομάχι και φέρνοντάς μας αντιμέτωπους με την ευθύνη μας απέναντι στον κόσμο», όπως σημειώνει η συγγραφέας. Ο Τάσος Ιορδανίδης, από την άλλη, μιλάει για μια επί σκηνής καταγγελία του μιλιταρισμού και του πολέμου, που καταφέρνει να περάσει ουσιαστικά μηνύματα μακριά από δογματισμούς και διδακτισμούς, και ταυτόχρονα ένα συγκλονιστικό ψυχογράφημα της ακατανίκητης ανθρώπινης θέλησης για ζωή, μια κραυγή αγωνίας (ή απόγνωσης;) γι’ αυτό που έρχεται.

Το έργο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1971 από τον ίδιο τον Τράμπο, την εμβληματική αυτή φυσιογνωμία του Χόλιγουντ, που στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου βρέθηκε στη μαύρη λίστα του διαβόητου γερουσιαστή Μακάρθι, ως «φιλοσοβιετικός». Για περισσότερο από μία δεκαετία αποκλείστηκε από τη βιομηχανία του θεάματος στις Ηνωμένες Πολιτείες, συνέχισε όμως να γράφει με ψευδώνυμο, κατακτώντας, μάλιστα, Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για την ταινία «The Brave One» (1956).

Μονόλογος... για δύο

Ο πρωταγωνιστής

Ο Τάσος Ιορδανίδης παίρνει το όπλο του - εικόνα 1

Αδημονεί να ανέβει στη σκηνή ο Τάσος Ιορδανίδης και μάλιστα σε ένα ρόλο που συναντάει για δεύτερη φορά. Ήταν η πρώτη επαγγελματική του δουλειά μετά τη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου με την ομάδα Elan. Τώρα, με ένα διαφορετικό κείμενο, αναλαμβάνει ένα πολύ προσωπικό καλλιτεχνικό εγχείρημα. Αυτός είναι και ο λόγος που επέλεξε έναν τόσο δικό του άνθρωπο, όπως η Θάλεια Ματίκα, να τον καθοδηγήσει στο ρόλο-πρόκληση του ζωντανού νεκρού στρατιώτη Τζο Μπόναμ.

Η σκηνοθέτις

Ο Τάσος Ιορδανίδης παίρνει το όπλο του - εικόνα 2

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Θάλεια Ματίκα μπαίνει σε ρόλο σκηνοθέτη («Ωχ! Τι κόσμος, γιαγιά» του Μπ. Κιφ, «Το τρελόκουτο» του Ρ. Χάχφελντ, «Το μυστικό του βασιλιά» του Β. Μαυρογεωργίου). Αν και στην αρχή ήταν αρνητική, η παρουσία της Σ. Αδαμίδου την έκανε να το ξανασκεφτεί, όπως και η επιθυμία του συζύγου της να βάλει τη δική της σφραγίδα εικαστικότητας σε αυτόν τον ύμνο στην εσωτερική δύναμη του ανθρώπου.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Το σπουδαίο κείμενο του Τράμπο μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή από τηνΣοφία Αδαμίδου σε έναν σπαρακτικό μονόλογο-καταγγελία στον πόλεμο και τη βία.

Altera Pars

Μ. Αλεξάνδρου 123

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.

"I am falling in love | Εκδοχές πάνω στη Δωδέκατη Νύχτα": Πειραγμένος Σαίξπηρ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τον Γιώργο Βαλαή

Ο ανήσυχος δημιουργός αποσυναρμολογεί τη "Δωδέκατη νύχτα" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στη Σκηνή Ωμέγα, εστιάζοντας στις σχέσεις των ηρώων και την ερωτική έλξη που δεν γνωρίζει πρότυπα.

Το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" σε μία και μοναδική παράσταση

Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική, σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου ζωντανά στο Christmas Theater!

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Μπέκετ

Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σκηνοθέτης και το έργο σταθμός του 20ού αι για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης σε μια μεγάλη συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro.

Η Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου έρχεται ξανά στο Εθνικό Θέατρο

Τρεις παραγωγές από την Κύπρο "ταξιδεύουν" αυτόν τον Μάιο στην Αθήνα και τη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του Εθνικού.