Γιώργος Νανούρης: «Είμαι άνθρωπος των αισθήσεων, δημιουργώ βαθιές σχέσεις και παντοτινές»

Ευγενικός, ήρεμος και συνειδητοποιημένος για τους ανθρώπους που έχει αγαπήσει μέσα από τη δουλειά του, γι’ αυτά που θέλει να ακολουθήσει κι αυτά που θέλει ν’ αφήσει πίσω ο δημοφιλής ηθοποιός και σκηνοθέτης μας μιλά για το θέατρο, αλλά και τις σχέσεις που αξίζουν και διαρκούν στον χρόνο και τη δύναμη του «μαζί».

Γιώργος Νανούρης: «Είμαι άνθρωπος των αισθήσεων, δημιουργώ βαθιές σχέσεις και παντοτινές»

Ευγενικός, ήρεμος και συνειδητοποιημένος για τους ανθρώπους που έχει αγαπήσει μέσα από τη δουλειά του, γι’ αυτά που θέλει να ακολουθήσει κι αυτά που θέλει ν’ αφήσει πίσω ο δημοφιλής ηθοποιός και σκηνοθέτης μας μιλά για το θέατρο, αλλά και τις σχέσεις που αξίζουν και διαρκούν στον χρόνο και τη δύναμη του «μαζί».

Γιώργος Νανούρης: «Είμαι άνθρωπος των αισθήσεων, δημιουργώ βαθιές σχέσεις και παντοτινές» - εικόνα 1

Δεν θα ξεχάσω τον ενθουσιασμό σου για την συνάντηση με τους νέους ηθοποιούς που έπαιξαν στην «Κουζίνα». Οι παραστάσεις στο θέατρο Αποθήκη μόλις ολοκληρώθηκαν, τι μένει από αυτήν την συνεργασία;
Η παράσταση πήγε πολύ καλά τα παιδιά χάρηκαν πολύ και μπορώ να πω πως ήταν για όλους μια ωραία εμπειρία. Σε όλες τις δουλειές προχωράς βάσει των κινήσεων αυτού που οδηγεί κι εγώ φροντίζω να μην δημιουργούνται εντάσεις. Πλούσιοι δε γινόμαστε από το θέατρο, αν δεν περνάμε και ωραία, τι άλλο μας μένει; Σε κάθε δουλειά θέλω ευγένεια, σεβασμό, επαγγελματισμό και καλή διάθεση και ξέρω πως πρέπει πρώτα εγώ να δίνω το παράδειγμα.

Ποια ήταν η δυσκολότερη στιγμή που έχεις ζήσει μέχρι σήμερα στο θέατρο και ποια η πιο δυνατή;
Δεν έχω περάσει άσχημα κάνοντας θέατρο ίσως γιατί δεν το έχω επιτρέψει να συμβεί. Φροντίζω να μπαίνω ταπεινά και οργανωμένα σε κάθε δουλειά. Η παράσταση που μου άλλαξε τη ζωή είναι η «Κατερίνα» του Αύγουστου Κορτώ. Με πήγε αλλού ως άνθρωπο, επαγγελματικά αλλά και οικονομικά. Ήταν μεγάλο σοκ για μένα η επιτυχία της γιατί ήρθε σε μια φάση που είχα χάσει την εμπιστοσύνη στον εαυτό μου. Ενώ μέχρι εκείνη τη στιγμή έπαιρνα τη γνώμη των φίλων μου αποφάσισα να κάνω ένα πείραμα χωρίς να ρωτήσω κανέναν. Ακολούθησα απλά το ένστικτό μου. Η ιδέα ήρθε όταν διάβασα την υπόθεση στο facebook και δεν το σκέφτηκα δεύτερη φορά. Όταν δε, διάβασα το βιβλίο είδα μπροστά μου το βλέμμα της Λένας Παπαληγούρας για κάποιο λόγο. Η «Κατερίνα» με έκανε να ξαναεμπιστευτώ τον εαυτό μου, να μην τον λογοκρίνω.

Γιώργος Νανούρης: «Είμαι άνθρωπος των αισθήσεων, δημιουργώ βαθιές σχέσεις και παντοτινές» - εικόνα 2
Η «Κατερίνα» Λένα Παπαληγούρα μαζί με το Γιώργο Νανούρη

Η βεβαιότητα ή η αγωνία είναι κυρίαρχη σε κάθε νέο θεατρικό βήμα σου;
Η αγωνία δεν σε αφήνει ποτέ και πάντα υπάρχει κάτι διττό σε αυτά που κάνω. Για παράδειγμα όταν μου ζήτησε η Χαρούλα Αλεξίου να συνεργαστούμε στο «Χειρόγραφο» του 2016 σκέφτηκα, τι ωραία αλλά από την άλλη είπα στον εαυτό μου: «Τι πας να κάνεις;»

Είναι ντίβα η Χαρούλα Αλεξίου;
Η Χαρούλα είναι ντίβα γιατί δεν το παίζει ντίβα. Δεν κάνει τίποτα ως ντίβα αλλά τελικά αυτό την κάνει να είναι μεγαλύτερη ντίβα από αυτές που νομίζουν ότι είναι ή που το παίζουν. Χάρηκα αυτήν την συνεργασία και εξ αρχής το ζητούμενο ήταν να πάρει χαρά η Χαρούλα. Μου είχε πει ότι ήθελε να κάνει κάτι για να το ευχαριστηθεί και το ευχαριστήθηκε πολύ. Μου είπε επίσης: «Θέλω να φτιάξεις ένα παραμύθι και να μπω μέσα» κι αυτό προσπάθησα νιώθοντας πολύ μεγάλη ευθύνη. Η παράσταση παίχτηκε δύο χρόνια και πάντα υπάρχει σκέψη για να την ξανακάνουμε.

Τι είναι αυτό που κάνει κάποιον σπουδαίο καλλιτέχνη;
Η αφοσίωση· κι αν δεν την έχεις δεν μπορείς να τη φέρεις εύκολα στη ζωή σου. Πρέπει ωστόσο να έχεις και ταλέντο, αυτό αποτελεί τη βάση. Πρέπει να δουλέψεις πάρα πολύ και να εξελίξεις το όποιο ταλέντο. Γνωρίζω κόσμο που έχει πολύ μεγάλο ταλέντο και δεν ξέρει τι να το κάνει, πώς να το προχωρήσει και να το αξιολογήσει. Και η τύχη είναι ένας παράγοντας.

«Διάρκεια έχουν οι σχέσεις που βασίζονται στην ανιδιοτελή αγάπη. Σπανία την βρίσκεις αλλά αν την βρεις δεν τελειώνει ποτέ. Μου έχει συμβεί και αναγνωρίζω πως είμαι πολύ τυχερός».

Όταν δεν δουλεύεις εντατικά τι κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου;
Είμαι σε μια φάση ζωής που θέλω να δίνω χώρο σε μένα. Η τριβή με τη δουλειά είναι τόσο έντονη που χωρίς να το καταλάβεις σε αποκόπτει από άλλα πράγματα. Ξαφνικά συνειδητοποιείς ότι υπάρχουν κι άλλα πράγμα στη ζωή και θέλεις να τα ανακαλύψεις. Θέλω λοιπόν να βρω κι άλλα πράγματα που θα με κινητοποιήσουν στη ζωή μου αλλά και στο θέατρο γιατί το θέατρο χρειάζεται να ζεις και να αντλείς. Είμαι άνθρωπος των αισθήσεων, δημιουργώ βαθιές σχέσεις και παντοτινές. Δύσκολα βάζω στη ζωή μου ανθρώπους και πράγματα και πολύ δύσκολα τους βγάζω. Είναι καλό να υπάρχουν κάποιες σταθερές αξίες στη ζωή.

Γιώργος Νανούρης
Από πού θα ξεκινήσεις τις αλλαγές;
Από το σπίτι μου, μετακομίζω. Θα φτιάξω ένα καινούργιο σπίτι κι αυτό θα είναι κομμάτι της καινούργιας μου ζωής. Είναι μία νέα περιπέτεια. Θέλω πολύ έναν καινούργιο χώρο και πλέον δεν θα βάλω καμιά φωτογραφική μηχανή εκεί, γιατί νιώθω ότι αρκετά επέτρεψα να παραβιαστεί ο χώρος μου το προηγούμενο διάστημα.

Είναι αλήθεια ότι έχεις το απωθημένο του αρχιτέκτονα;
Μου αρέσει πάρα πολύ να σχεδιάζω τους χώρους που ζω και να τους διακοσμώ στη συνέχεια. Γνωρίζω εξ αρχής μέχρι και πού θα πρέπει να μπουν οι μπρίζες. Ψάχνω πάλι σπίτι στο κέντρο κι ονειρεύομαι μια μεγάλη βεράντα για να βάλω τα φυτά μου που δεν τα αποχωρίζομαι. Τα φυτά είναι σαν παιδιά μου, τα έχω μεγαλώσει.

Πού συχνάζεις;
Δεν έχω στέκια. Μου αρέσει να τρώω σε καλαίσθητα μέρη που είναι ήσυχα και ατμοσφαιρικά με αισθητική 30s, 40s, 50s. Δε λεω να μην είναι μοντέρνοι οι χώροι, απλά έχει αξία να υπάρχει η πατίνα του παλιού. Το χειροποίητο σου βγάζει μια ωραία αίσθηση. Γι' αυτό και στο θέατρο μού αρέσουν οι χειροποίητες παραστάσεις που μυρίζουν θέατρο.

Γιώργος Νανούρης: «Είμαι άνθρωπος των αισθήσεων, δημιουργώ βαθιές σχέσεις και παντοτινές» - εικόνα 4
«Η Κουζίνα»

Αισθάνεσαι πως οι περισσότερες παραστάσεις που παίζονται σήμερα δεν «μυρίζουν» θέατρο;
Ναι, περάσαμε μια φάση όπου αυτή η μυρωδιά μου έλειψε. Συνέβησαν πιο ψυχρά ανεβάσματα τα τελευταία χρόνια. Τώρα νιώθω ότι επιστρέψαμε σε μια κανονικότητα και πιστεύω ότι το πιο μοντέρνο που μπορεί να κάνει κανείς είναι να κάνει μία κανονική παράσταση. Με σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς, ωραίο κείμενο που να μην το έχει κατακρεουργήσει κάποιος και να έχει δώσει εντελώς το δικό του στίγμα.

Διαφωνείς με τις διασκευές των κλασικών έργων;
Δεν καταλαβαίνω γιατί να διαλέγει κάποιος ένα μεγάλο σημαντικό θεατρικό συγγραφέα και να τον φέρνει απολύτως στα δικά του μέτρα. Είναι σαν να είναι οι σκηνοθέτες πιο μεγάλοι από τους συγγραφείς που επιλέγουν. Πρέπει να καταλάβουμε το μέγεθος μας και να μπορούμε να αναδείξουμε αυτό που έχει γράψει κάποιος. Πρέπει να κάνουμε τα κλασικά κείμενα πιο μεγάλα, να μην τα μικραίνουμε για να τα φέρουμε στα δικά μας μέτρα.

Γιώργος Νανούρης: «Είμαι άνθρωπος των αισθήσεων, δημιουργώ βαθιές σχέσεις και παντοτινές» - εικόνα 5
Ο Γιώργος Νανούρης μαζί με τη Χαρούλα Αλεξίου στο «Χειρόγραφο»

Ποιος άνθρωπος έχει λειτουργήσει ως μέντορας στη ζωή σου;
Εκείνη που με έχει επηρεάσει μέσα από την προσωπικότητα και την πορεία της στο θέατρο είναι η Όλια Λαζαρίδου. Είναι από τους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, που αγαπώ και εμπιστεύομαι απεριόριστα. Από την εποχή που γνωριστήκαμε στα γυρίσματα του σίριαλ «Το ταξίδι» στην ΕΡΤ γεννήθηκε μία πολύ δυνατή φιλία. Της οφείλω πάρα πολλά πράγματα ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνης.

Τι θαυμάζεις περισσότερο σε εκείνη;
Την διακρίνει μια συνέπεια στο τι θέλει να κάνει και πώς θέλει να υπάρξει μέσα στα πράγματα. Μου αρέσει η ποίηση με την οποία αντιμετωπίζει τα πάντα στην τέχνη και στην καθημερινότητα. Είναι άνθρωπος της καρδιάς. Ίσως είχα κι εγώ κρυμμένα πράγματα μέσα μου και μου τα κινητοποίησε.

Με ποιους άλλους καλλιτέχνες νιώθεις να υπάρχει μια σύνδεση;
Με τη Λένα Παπαληγούρα, το Δημήτρη Λιγνάδη, που εκτιμώ πολύ και με τη Μαρινέλλα με την οποία δουλέψαμε μαζί. Είχαμε κάνει την «Σονάτα του σεληνόφωτος» στο Φεστιβάλ Αθηνών και είναι μαγικό το πόσο άλλος άνθρωπος έγινε κατά τη διάρκεια των προβών. Δουλεύει τόσο εντατικά και με συνέπεια, που μετά από την εμπειρία μου μαζί της είπα στον εαυτό μου ότι ακόμα κι αν κουραστείς δεν θα το πεις ποτέ. Ήταν ένα τεράστιο μάθημα η συνεργασία μας. Αντιμετώπιζε τα πάντα με εξαιρετικά καλή ενέργεια, μου φώτιζε τη μέρα.

Μπορούν λοιπόν οι άλλοι να παίξουν ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας μας ακόμα και μετά τα 30;
Ασφαλώς, αρκεί να είμαστε ανοιχτοί. Από μικρός νιώθω σαν σφουγγάρι που θέλει να ρουφήξει πράγματα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια στο θέατρο;
Γίνονται πολλές συζητήσεις για τον επόμενο χειμώνα. Το σίγουρο είναι πως τον χειμώνα του 2020 θα συνεργαστώ και πάλι με την Όλια Λαζαρίδου. Θα την σκηνοθετήσω στα «6 Μονόπρακτα», σε κείμενα των Ζαν Κοκτώ, Μπέρτολντ Μπρεχτ, Άντον Τσέχωφ και Αύγουστου Στρίντμπεργκ στο Υποσκηνίου Β´ του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται για ένα homage στην Έλλη Λαμπέτη και στη θρυλική παράσταση που είχε ανέβει το 1978. Στην παράσταση εκείνη η Όλια κρατούσε το βουβό ρόλο.

Πρόσφατα συμμετείχες και στην καμπάνια του single malt scotch whisky Cardhu, «made to last». Πες μας περισσότερα για αυτή την εμπειρία.
Αποδέχτηκα την πρόταση να συμμετέχω σε αυτό το project μιας και μου δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσω για μια σημαντική μου φιλία. Το Cardhu μέσα από την καμπάνια made to last, αναδεικνύει τις σχέσεις που διαρκούν, σχέσεις ειλικρινείς και μακροχρόνιες. Έτσι λοιπόν προσπαθήσαμε να δείξουμε λίγες στιγμές μας μέσα από ένα βίντεο που γυρίσαμε στο θέατρο, στους δρόμους της Αθήνας και το σπίτι μου, μέρη δηλαδή που περνάμε μαζί τις περισσότερες ώρες της μέρας με την αγαπημένη μου φίλη και συνεργάτιδα, την Αννίτα Καπουσίζη.

Ποια είναι λοιπόν η δική σου made to last σχέση;
Με την Αννίτα έχω μια δυνατή φιλία που διαρκεί πολλά χρόνια. Ξεκίνησε ως μαθήτρια μου στη σχολή, έγινε βοηθός μου, αργότερα έπαιξε σε παραστάσεις μου και τώρα ακολουθεί το δικό της δρόμο με την ομάδα ARTιmeleia αλλά και με το ΙΣΟΝ, το πρώτο εργαστήρι συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα για άτομα με ή χωρίς αναπηρία.

Γιώργος Νανούρης: «Είμαι άνθρωπος των αισθήσεων, δημιουργώ βαθιές σχέσεις και παντοτινές» - εικόνα 6

Φίλοι, συνεργάτες, η οικογένεια που επιλέγεις, είναι τελικά αυτές οι σχέσεις που ενώνουν τους ανθρώπους σε μια κοινή πορεία ζωής που συνεχώς εξελίσσεται και αντέχει στο χρόνο. Πριν 200 χρόνια περίπου η Helen Cumming ανέμιζε τη σημαία της, δίνοντας σήμα στα κοντινά αποστακτήρια, για να προστατεύσει την κοινότητα κατά την άφιξη των φοροεισπρακτόρων στην περιοχή του Speyside της Σκωτίας. Η φετινή καμπάνια του Cardhu συνεχίζει το πνεύμα της δημιουργού του και αναδεικνύει τις σχέσεις που αξίζουν και διαρκούν στο χρόνο, καλώντας μας να ανακαλύψουμε τη δύναμη του «μαζί».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Αδεξιότητες ή ένας τρόπος να μην τα καταφέρεις": Μια εμπειρία-ύμνος για το μεγαλείο της αποτυχίας

Η παράσταση ανεβαίνει για δύο βραδιές στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της σειράς Θέατρο @ ΜegaronUnderground.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/10/2022

Η αρχαία ελληνική μυθολογία μέσα από τα μάτια της Μάρθα Γκράχαμ

Η παρουσίαση που φιλοξενείται στο Θέατρο Πορεία στις 18 Οκτωβρίου είναι η πρώτη της σειράς και εστιάζει στα έργα Clytemnestra και Night Journey.

"Η Αρρώστια του Θανάτου" της Μαργκερίτ Ντυράς ανεβαίνει στο Δρόμος

Η θεατρική ομάδα ΜΗΔΕΙΑ μας δείχνει τον τρόπο που λειτουργεί ο εαυτός μας στο θαμμένο παρελθόν.

Ο Γιώργος Κουτλής στο Εθνικό με άπαιχτο αστυνομικό θρίλερ παραλόγου

Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στην Ελλάδα το έργο "Ο άνθρωπος απ’ το Παντόλσκ" του σύγχρονου διακεκριμένου συγγραφέα Ντιμίτρι Ντανίλοφ με τους Δημήτρη Ήμελλο και Άρη Μπαλή στον θίασο.

Τα "Πρωτοσέλιδα" του 1922 σε μια παράσταση για την Μικρασιατική Καταστροφή

Η ομάδα της Baumstrasse παρουσιάζει ένα νέο έργο που μας φέρνει αντιμέτωπους με τα ερωτήματα που γέννησε η καταστροφή του 1922.

Γρηγόρης Βαλτινός: "Το "Da" είναι μια μέθοδος ζωής"

Ένα έργο που γλυκαίνει την ψυχή είναι το αυτοβιογραφικό "Da" του Χιού Λέοναρντ. Μας το επιβεβαιώνει ο Γρηγόρης Βαλτινός, o οποίος ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας στο Ιλίσια (από 8/10).