O Δημήτρης Καρατζιάς χορεύει στο σκοτάδι

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης γράφει γα το αριστούργημα του Λαρς φον Τρίερ «Χορεύοντας στο σκοτάδι», το οποίο μεταφέρει στην σκηνή του Vault, και μας εξηγεί γιατί το να ανεβάσεις μιούζικαλ σε μια μικρή σκηνή αποτελεί μεγάλο δημιουργικό στοίχημα.

O Δημήτρης Καρατζιάς χορεύει στο σκοτάδι

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης γράφει γα το αριστούργημα του Λαρς φον Τρίερ «Χορεύοντας στο σκοτάδι», το οποίο μεταφέρει στην σκηνή του Vault (17/12), και μας εξηγεί γιατί το να ανεβάσεις μιούζικαλ σε μια μικρή σκηνή αποτελεί μεγάλο δημιουργικό στοίχημα.

O Δημήτρης Καρατζιάς χορεύει στο σκοτάδι - εικόνα 1

Δεν είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαστε στο Vault με μια κινηματογραφική ταινία. Πέρα από τα αμιγώς θεατρικά κείμενα, ο κινηματογράφος και η λογοτεχνία αποτελούν ανεξάντλητη πηγή για όλους τους δημιουργούς. Ειδικά όταν αγαπάς τον κινηματογράφο. Η αρχή είχε γίνει με το «Bent» το 2012 και ακολούθησε το «Marvin’s room» (τρεις υποψηφιότητες στα Βραβεία Κοινού του «α» το 2015).

Μόνο που σε εκείνες τις περιπτώσεις προϋπήρχε το θεατρικό κείμενο. Στο «Χορεύοντας στο σκοτάδι» πήραμε τη ­διασκευή του Πάτρικ Ελσουέρθ και ύστερα από δραματουργική επεξεργασία καταλήξαμε στο δικό μας κείμενο, που ολοκληρώθηκε από τη μουσική και τα τραγούδια του Μάνου Αντωνιάδη και τους στίχους του Γεράσιμου Ευαγγελάτου. Η μεγαλύτερη πρόκληση του συγκεκριμένου εγχειρήματος ήταν στο να ανεβεί σε μια τόσο μικρή σκηνή, όπως αυτή του Vault, ένα μιούζικαλ με δέκα νέα τραγούδια και χορογραφίες! Με εννέα ερμηνευτές, μάλιστα, που μπορούν να υποστηρίξουν άψογα αυτό το είδος.

O Δημήτρης Καρατζιάς χορεύει στο σκοτάδι - εικόνα 2

Το «Χορεύοντας στο σκοτάδι» με κέρδισε από την πρώτη στιγμή λόγω του θέματος που πραγματεύεται, δηλαδή την ανιδιοτελή αγάπη της μάνας, η οποία φτάνει στην υπέρτατη θυσία για το μοναχοπαίδι της. Παράλληλα μιλάει και για τόσα άλλα πράγματα: τη μετανάστευση, το σωφρονιστικό-δικαστικό σύστημα, το ρατσισμό, τη διαφορετικότητα, τη φιλία, τον έρωτα... Και κάπως έτσι ο οραματιστής, απρόβλεπτος, παρορμητικός, δογματικός και πρωτοπόρος καλλιτέχνης Τρίερ δημιουργεί την εκπληκτική αντιηρωίδα του Σέλμα. Μια ανύπαντρη μητέρα, μετανάστρια, που σταδιακά χάνει το φως της, αγράμματη, αθώα, τίμια, πάντα αληθινή και ειλικρινής, που βρίσκεται σε έναν κόσμο άγριο και σκληρό. Μια γυναίκα που ζει και ονειρεύεται μέσα από τον κινηματογράφο, μέσα από τα μιούζικαλ.

Και ο ανατρεπτικός δημιουργός φτιάχνει ένα μοναδικό, ιδιότυπο μιούζικαλ, το οποίο αποδομεί το είδος με το δικό του μαγικό τρόπο. Έπειτα από 5 μήνες προβών είμαστε έτοιμοι για τη δική μας εκδοχή πάνω στη σκληρή, βαθιά συγκινητική μα τόσο ανθρώπινη ταινία του Λαρς φον Τρίερ...

Περισσότερες πληροφορίες

Χορεύοντας στο σκοτάδι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Βασιμένη στον ομώνυμη ταινία του Λαρς φον Τρίερ, η παράσταση παρακολουθεί την αυτοθυσία μιας μητέρας, σχεδόν τυφλής μετανάστριας στις ΗΠΑ του 1964, για να σώσει το παιδί της.

Vault

Μελενίκου 26

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.